December 26, 2002
Köp en Sierra Cosworth rwd. Rolig bil med bra prestanda.
October 31, 2003
Volvo har alldeles för högt pris på beg bilar. Det är inga bilar som ska rulla 40000mil längre, så man ska inte betala mer för en volvo än någon annan beg bil med samma ålder mil osv. Jag gillar ju BMW 540 för en ca 50000 det är en riktigt skön bil att åka långt i. Lite dyr försäkring bara. En BMW 518 för samma peng är en bil som man inte lär få några problem med på tio år, inte så kul bara.
EDIT: kan du meka så görna en 700 eller 900 volvo men 960 är jävligt dyr för sin ålder och problem
November 22, 2001
snyde wrote: Jag skulle inte köpt en förstabil för 70 000, men om du vet med dig att du kommer att kunna sköta dig (alltså, inte köra sönder den som man brukar göra med förstabilar) så är det ju lugnt 🙂
Med 70k i handen hade jag personligen köpt en schysst Porsche 944 eller 944 S2 och lagt resterande pengar på tillbehör 🙂
Fattigmansporsche.
Då får man ju direkt stämpel om att man vill låtsas vara rik
Krqagyzzz wrote: [quote=Smirnoff]Konstigt nog så tipsade in Krqagyzzz om sin bil som är en Volvo 480, som har mer kräm och sportigare look till ett bra pris:
http://www2.blocket.se/view/3294785.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0
Hmm, att tipsa om en 480 är som att be om en hel tråd med 98% argument i stil med "arhg! 480! skrota aset! och 4% "jo den är väll lite ovanlig" och 1% "trevlig bil"
inte illa med 103% 🙂
Skit i 480, det är en problembil.
Något som är viktigt att tänka på är driftskostnad.
Visst, en 850, 940 osv må väl vara bra bil (dock fruktansvärt fula) men drar mycket bensin. Dessutom är de klumpiga att köra.
Ska du ligga o köra långa sträckor med mycket folk i bilen kan de ju dock vara ett bra val.
Men ska du som de flesta andra som köper sin första bil ha den för att flytta dig runt mellan polarna osv (samt skola eller jobb) så rekommenderar jag starkt att välja någon liten bil.
Jag ska ev byta bil nästa år och då blir det nog Corolla, Golf eller kadett/astra.
[edit]
Såg att du bor i sthlm, ska du ha bilen skriven på dig själv rekommenderar jag att du kollar upp försäkring innan du köper någon bil.
Skatt kan oxå vara värt att kolla.
[/edit]
May 17, 2002
MULLVADEN wrote: Köp en volvo 740 turbo, 940 turbo eller 960...
iof är en volvo 960 en väldigt trevlig bil, men att den är väldigt törstig och nästan alltid automatväxlad talar emot den. Den går ju såklart att få med manuell låda men då är det enbart 2.5l 6:an och inte den piggare 3.0-6:an
January 5, 2002
Json_81 wrote: Fattigmansporsche.
Då får man ju direkt stämpel om att man vill låtsas vara rik
Den som köper en 944 för att "låtsas vara rik" med har det ju inte alla hästar i stallet. Hur som helst är det en helt sjukt rolig bil att köra. Visst, 996:an är säkert roligare, men någon sådan har normalt folk inte råd med och får därför nöja sig med en fattigmansporsche. Den spöar ju i alla fall alla andra bilar jag testat i den prisklassen, så det vore ju ganska dumt att köpa något annat.
Visst är 944 en fattigmansporsche, men att man skulle låtsas vara rik för att man köper en? Jag har aldrig sett folk med 944:or som folk som vill låtsas vara rika. Det är ju inte direkt så att man försöker få sin 944:a att framstå som någonting annat, eller?
Vill man låtsas vara rik köper man en BMW 318 och sätter ett ///M3-märke på den. 🙄
November 22, 2001
snyde wrote:
Visst är 944 en fattigmansporsche, men att man skulle låtsas vara rik för att man köper en? Jag har aldrig sett folk med 944:or som folk som vill låtsas vara rika. Det är ju inte direkt så att man försöker få sin 944:a att framstå som någonting annat, eller?Vill man låtsas vara rik köper man en BMW 318 och sätter ett ///M3-märke på den. 🙄
De jag sett som har sådana bilar har varit sådana.
"Min porsche" osv.
Bmw 318 med m3 märke är naturligtvis ännu värre 🙂
January 5, 2002
Json_81 wrote: De jag sett som har sådana bilar har varit sådana.
"Min porsche" osv.
En polare har en sådan och han försöker inte få sin 944 att framstå som något annat, men ja, jag har ju bara talat med honom och två andra 944-ägare, så mitt underlag kanske inte är det bästa 😀
November 22, 2001
snyde wrote: [quote=Json_81]De jag sett som har sådana bilar har varit sådana.
"Min porsche" osv.
En polare har en sådan och han försöker inte få sin 944 att framstå som något annat, men ja, jag har ju bara talat med honom och två andra 944-ägare, så mitt underlag kanske inte är det bästa 😀
Finns säkert alla sorter 🙂
Det är säkert en trevlig bil, men efter att ha stött på sådana typer så, tja... du förstår.
Ungefär som kebab-stämpeln på bmw 🙂
June 23, 2002
Json_81 wrote: Ungefär som kebab-stämpeln på bmw 🙂
Ja fan vad farligt alltså.
Skaffa er en egen uppfattning istället för att säga att det är en kebab bil eller nåt sånt där.
Inte en chans att man går efter att det är en fattigsmansporsche eller en kebabbil när man ska köpa bil ju. Då är man bara dum.
February 11, 2004
http://www2.blocket.se/view/30.....038;city=0
där har du en fin calibra
May 17, 2002
edvard wrote: http://www2.blocket.se/view/30.....038;city=0
där har du en fin calibra
hrm-hm, vill inte klaga men,, du vet väll att det igår en skotskrutig gubbkeps när man köper en opel.
Gueno wrote: Jag skulle tatt en Nissan 200SX eller eller nån annan jappsbil.
Nissan 300Zx är annars väldig, väldigt fin:
http://www2.blocket.se/view/33.....038;city=0
dock så är ju 200:an något billigare
November 22, 2001
macrus wrote: [quote=Json_81]Ungefär som kebab-stämpeln på bmw 🙂
Ja fan vad farligt alltså.
Skaffa er en egen uppfattning istället för att säga att det är en kebab bil eller nåt sånt där.
Inte en chans att man går efter att det är en fattigsmansporsche eller en kebabbil när man ska köpa bil ju. Då är man bara dum.
Det där är min egna uppfattning.
Måhända att jag är dum.
3 Guest(s)