May 17, 2002
Json_81 wrote: [quote=macrus][quote=Json_81]Ungefär som kebab-stämpeln på bmw 🙂
Ja fan vad farligt alltså.
Skaffa er en egen uppfattning istället för att säga att det är en kebab bil eller nåt sånt där.
Inte en chans att man går efter att det är en fattigsmansporsche eller en kebabbil när man ska köpa bil ju. Då är man bara dum.
Det där är min egna uppfattning.
Måhända att jag är dum.
jag håller med Json, iaf lite. Det är inte kul att köra runt i en bil som det går 13 på dussinet av. Må det så vara kebabserverare eller volvoarbetare som kör omkring, aldrig kul att ha en bil som alla andra har.
May 23, 2002
Saab 9-3 T7 185hk, äldre modell. Går bra, skön att åka i, håller fint, säker, drar inte så mycket sås... När du tröttnat på den så skaffat du chip, rör och filter... Ger 115 hästar till...
Ang. säkerhet så är väl det rätt viktigt på första bilen eftersom det är störst risk att man krockar då... Och ni som tipsar S4 och dyl, vad tror ni den kostar att försäkra???
February 11, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=edvard]http://www2.blocket.se/view/3070050.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0
där har du en fin calibra
hrm-hm, vill inte klaga men,, du vet väll att det igår en skotskrutig gubbkeps när man köper en opel.
Gueno wrote: Jag skulle tatt en Nissan 200SX eller eller nån annan jappsbil.
Nissan 300Zx är annars väldig, väldigt fin:
http://www2.blocket.se/view/3326565.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0
dock så är ju 200:an något billigare
haha.... vad ingår när man köper en högerstyrd bil då som de va på din annons 😉
March 20, 2003
Fattar inte varför folk är negativa till att köpa en lite dyrare bil om man har råd.
Att köpa en bil för 10-15000 är ett lotto, visst det finns ingen garanti att en dyrare/nyare bil inte går sönder men chansen är mkt mindre.
Antingen förlorar man pengar för att bilen minskar i värde (nyare bil) eller så får man lägga ner mer tid/pengar för att reparera (äldre bil).
Ta en dag och åk runt till bilhandlare och kolla på bilarna "live" innan du letar runt på nätet o provkör lite olika bilar o se vad du gillar för jag antar att du inte kört så många olika bilar om du nyss fått kort.
June 28, 2001
nivaman wrote: toyota corolla...
typ -95 eller så...
hittar du en välskött ex. så har du en bekymmersfri bil i åratal...
bensinsnål och allt...
japp vill man ha en tråkig åka till jobbet bil med hyfsad komfort så är corollan perfekt.
inte mkt drag i den men den håller jävligt bra.
June 28, 2001
Gueno wrote: Jag skulle tatt en Nissan 200SX eller eller nån annan jappsbil.
brummat runt i en sådan nångång ?
polare har en 89a, ganska sliten men den går förvånandsvärt bra för att ha ynka 169 hästar, dock jävligt lätta att trimma.
komforten är la sådär men det är en spottbil =)
körde den en gång, att gå från tronen på en sleten 740 med förgasare till att torka röven i asfalten i en turbobil var en kick kan jag säga, jag sparade inte på krutet.
November 22, 2001
Pim_ wrote: Fattar inte varför folk är negativa till att köpa en lite dyrare bil om man har råd.
Att köpa en bil för 10-15000 är ett lotto, visst det finns ingen garanti att en dyrare/nyare bil inte går sönder men chansen är mkt mindre.
Antingen förlorar man pengar för att bilen minskar i värde (nyare bil) eller så får man lägga ner mer tid/pengar för att reparera (äldre bil).Ta en dag och åk runt till bilhandlare och kolla på bilarna "live" innan du letar runt på nätet o provkör lite olika bilar o se vad du gillar för jag antar att du inte kört så många olika bilar om du nyss fått kort.
Men många (iaf jag) är negativa till att köpa en sportigare bil (med mycket motor) som förstabil.
Särksilt som han bor i sthlm kommer ju försäkringen skjuta i höjden ganska rejält. Kan jämföra med att min klasskompis skulle betalat ~7000 för sin volvo 740 om han varit skriven inne i gbg. Bara det är ju 500spänn i månaden.
Dessutom bör man ha varit ute i trafiken några år innan man sätter sig i en motorstark bil, extremt lätt att det händer olyckor annars.
May 17, 2002
Här har du annars en väldans überpigg bil, ser kanske inte så mycket ut för världen men jag kan personligen garanter att den går jävvligt bra iaf 😉
February 12, 2003
Gamblor wrote: Köp en Nissan Micra från tidigt 90-tal. Den utpekades som en av världens mest osäkra bilar under sin tid.
Ett bra sätt att förhindra att man tok-kör och beter sig illa i trafiken, i och med att man vet att om något händer så är det man själv som blir ägd. 🙂
Men sen om man hamnar på en landsväg? Det slutar plötsligt med att det där vänliga fyllot körde in i dig...;)
May 17, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=Gamblor]Köp en Nissan Micra från tidigt 90-tal. Den utpekades som en av världens mest osäkra bilar under sin tid.
Ett bra sätt att förhindra att man tok-kör och beter sig illa i trafiken, i och med att man vet att om något händer så är det man själv som blir ägd. 🙂
Men sen om man hamnar på en landsväg? Det slutar plötsligt med att det där vänliga fyllot körde in i dig...;)
ja, köp ingen Micra, Swift, Fiesta, 205:a etc. de är ju fullkommligt livsfarliga
2 Guest(s)