August 7, 2001
Fick räkningen för allt surfande i dag. 500 spänn för två månader, det är väl kanske inte så farligt tycker man, jo det är det 🙂 iaf när man under dessa två månader har betalat 2*250 spänn i aboneangsavgift, för vilka man får 2h/dag att surfa för. netlinks räkningar har alltid varit ganska höga, men jag har alltid tänkt att "håhå, jag har väl antagligen surfat så mycket" men de senaste två månaderna har jag snålat på surfandet rätt mycket. Jag får väl se om det stämmer tänkte jag. sagt och gjort. jag gick igenom /var/log/messages å kollade vad som fanns i den loggen. summerade ihop summan av tiden jag har varit uppkopplad under den aktuella tidsperioden. 11262 minuter (lr nästan 188 h), sedan så tog jag en titt på räkningen. där stod det att jag (förutom mina 2 timmar per dag) hade surfat 4879 minuter. hmm tänkte jag. efter att jag hade knopplat in följande på min räknare 11262-(64*120), då fick jag svaret: 3852 minuter. asså, räkningen var under en period på 64 dagar och två timmar om dagen. vafan, dom har försökt blåsa mig på nästan 1300 minuters quality surfing stålars. lr 130 spänn. 130 kanske inte låter så mycket, men om man ser på det stora hela så blir det lite drygt 26.5 %.
Är det så seriösa företag beter sig? tar ut en taxa på 26% mer än vad man surfar för? och inte nog med det. företagets tekniker verkar ju precis ha blivit färdiga med förskolan. under den aktuella perioden så har dom haft åtminstånde 20 timmars downtime. Sedan så börjar man ju fundera på om dom har tagit för mycket betalt förut oxå. har jag betalat mer än 25% för mycket till dom hela tiden? Nej, i morgon skall jag ringa och vara arg på dom. pengarna tillbaka, samt 25% på allt som jag har betalat innan, om dom inte kan bevisa annat.
Har du oxå Netlink? kolla dina loggar och räkningar och se om dom säger samma sak. kolla även om du har andra abonemang. Anledningen till att man valde netlink var ju lixom för att dom var billiga, men dom är väl att jämställa med annat som är billigt. dyrt i längden, eller skräp. I detta fallet var det ju båda delarna. Nej arg blir man. ger dom inte tillbaka pengarna så finns det ju risk för att man ringer till det däringa konsumentverket, och kanske nån kvällstidning..
December 29, 2000
tja..jag hade problem med netlink för 3 år sedan. De skickade min räkning för abonnemanget till inkasso!!! Detta för ett gratis internet abonnemang;) Givetvis fick jag ingen betalningsanmärkning..men ändå...
Hade problem med dem i över ett år efter jag sa upp mig från dem...till råga på allt..hade jag aldrig använt det...för när jag fick uppgifterna från Netlink..försökte jag logga på under 2 veckors tid drygt. Sedan tröttnade jag..och fortsatte betala mitt algonetabonnemang.
Netlink suger!!!
/GRiDDE
July 11, 2002
Kommer ihåg dom gammal goda tiderna när it bublan var som störtst.
då kunde man köpa sparys 100 timmars abonnemant för 200 kr! grymt billigt.. alla jag kände skaffade sån direkt.
Men nu sitter man på en Sketen Adsl uppkoppling, min bostadsrättförening ska förhandla med BBB och andra feta leverantörer av BB. 😛
Så det är bra att vara Obervant dagerrr i dagens samhälle alla vill åt ens plånbok 😕
August 7, 2001
Jag ringde och pratade med dom i dag. dom som man sitter och svarar på frågorna man har är ju smarta 🙂 personen i andra änden frågade om jag hade räknat med dom skundrarna det tar att koppla upp, hon sa att jag hade 145 uppkopplingar lr någor i den stilen. till saken hör ju att jag innan hade berättat att räkningen var på 1300 minuter för mycket. undrar om dom verkligen tror att det tar 9 minuter att koppla upp 🙂 i vilket fall som helst så var jag på ganska gott humör och sa att dom kunde maila en kopia av deras loggar så att jag kunde jämföra. och personen gick med på det. men fick jag något mail? näpp. Mitt arkiv-x-sinne säger att det här stinker cover-up på lång väg. i morgon skall jag ringa och tala om för dom att dom minsan är dåliga människor. jag skall få dom att känna sig riktigt värdelösa 🙂 jaja. hmm förresten. dom är inte så häftiga på det där när det gäller säkerhet på sina prylar och sånt. man kanske skulle nämna något om att dom skulle kunna råka ut för mystiska systemhaverier lr något om dom inte gör som jag vill 🙂 kollade lite på deras nät. vissa delar var fruktansvärt sårbara 🙂
December 29, 2000
December 19, 2000
har en kompis som oxå har fått en saltad räkning av dom....
http://www.arn.se 🙂
August 7, 2001
hmm, förresten. när jag ringde i går, så sa dom att dom skulle maila en logg till mig. inte kom det något mail med en logg. nähä tänkte jag. dom kanske gjorde ännu ett misstag, så jag tänkte vara bussig och ge dom en andra chans. så jag ringde i dag oxå, hon sa att hon minsann skickade loggen i går, å att hon skickade den samtidigt som jag pratade i telefon med henne. nu har det gått en timma ch 15 minuter, har jag fått något mail med en logg? nej. dom beter ju sig inte direkt som om dom vore oskyldiga. dom stackarsmänniskorna måste ju ha invärtes finnar i huvudet om dom inte förstår sådant. kan dom inte bara erkänna? lr åtminstånde säga att dom har gjort ett misstag och ge tillbaks mina pengar?
October 29, 2001
rsastin wrote: Sitter ju med BBB idag. Jisses vilka räkningar man skulle ha om man satt med modem. Betalar 295:- / månad för BBB. Om jag hade modem skulle väl räkningen hamna på minst 6000:- / kvartal.
Jag Har oxå BBB. såg att dem gått med brakförlust(1,5 miljarder) hoppas dem inte kånkar bara, det vore pest.
August 7, 2001
Json_81 wrote: [quote=daggerr]hehe, jo jag har räknat med det. jag har inte understigit 2 timmar någon dag. det vore ju att kasta pengar i sjön.
Om du inte har understigit 2 timmar någon dag är det väl klart att du får en högre räkning? Fast jag antar att du menar överstigit.
så här ligger det till:
om jag inte har understigit 2 timmar någon dag, så kan jag räkna bort [antalet dagar] * 120 från den totala tiden, och då få fram "extra-tiden" som dom har tagit extra betalt för. problemet är att dom har debiterat mig för 4789 lr något sådant, mendans det i själva verket ligger runt 3500 minuter extra.
1 Guest(s)