dags för polisen att få tazer...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
dags för polisen att få tazer...
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 2, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6

så man kan undvika sånt här...

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1055384
July 2, 2006 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker snarare att de borde få lära sig riktigt självförsvar i form av någon kampsport, tex TWD eller kickboxning.

obelix
Member
Medlem
1055386
July 2, 2006 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Tycker snarare att de borde få lära sig riktigt självförsvar i form av någon kampsport, tex TWD eller kickboxning.

det hjälper inte mot en person som är hög som ett hus eller mitt i en psykos, tro mig.

har själv sett killar få ett par klockrena sparkar mellan benen utan att falla, men dom mådde inte bra dagen efter kan jag säga, men dom hade ingen effekt.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1055387
July 2, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Tycker snarare att de borde få lära sig riktigt självförsvar i form av någon kampsport, tex TWD eller kickboxning.

Bättre om de har rätt att slå personen i fråga medvetslås om dom gör motstånd.
Gör dock mindre ont med tazer kan jag tänka mig.

Beter man sig hotfullt mot polisen eller ska slåss med dom så har dom inte mycket mellan öronen och förtjänar då en rejäl omgång.

obelix
Member
Medlem
1055389
July 2, 2006 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=csm101]Tycker snarare att de borde få lära sig riktigt självförsvar i form av någon kampsport, tex TWD eller kickboxning.

Bättre om de har rätt att slå personen i fråga medvetslås om dom gör motstånd.
Gör dock mindre ont med tazer kan jag tänka mig.

Beter man sig hotfullt mot polisen eller ska slåss med dom så har dom inte mycket mellan öronen och förtjänar då en rejäl omgång.

det är framför allt säkrare med tazer än någon pyjamassport

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1055391
July 2, 2006 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

:-k

"När inte heller det gick sköt de varningsskott, då lugnade han ned sig, säger Johan Häggström vid polisen i Borås."

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
1055394
July 2, 2006 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Taser verkar onekligen effektiv, inga biverkningar heller, såvidare personen inte har problem med hjärtat. Polisen kan temporärt förlama brottslingen på avstånd, super! Fast i vårt kalla land är den kanske inte lika effektiv, då vi oftare går med tjocka kläder, än ex. i US där man verkar använda den på vissa ställen.

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1055433
July 3, 2006 - 5:11 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Taser verkar onekligen effektiv, inga biverkningar heller, såvidare personen inte har problem med hjärtat. Polisen kan temporärt förlama brottslingen på avstånd, super! Fast i vårt kalla land är den kanske inte lika effektiv, då vi oftare går med tjocka kläder, än ex. i US där man verkar använda den på vissa ställen.

Bara att skjuta dom i ansiktet 😛

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1055439
July 3, 2006 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Templar- wrote: [quote=Deuterium]Taser verkar onekligen effektiv, inga biverkningar heller, såvidare personen inte har problem med hjärtat. Polisen kan temporärt förlama brottslingen på avstånd, super! Fast i vårt kalla land är den kanske inte lika effektiv, då vi oftare går med tjocka kläder, än ex. i US där man verkar använda den på vissa ställen.

Bara att skjuta dom i ansiktet 😛

eller bena.. oftast går man inte med täckbrallor på stan.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1055441
July 3, 2006 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: eller bena.. oftast går man inte med täckbrallor på stan.

Dagisbarnen då? 🙄

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1055450
July 3, 2006 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=csm101]Tycker snarare att de borde få lära sig riktigt självförsvar i form av någon kampsport, tex TWD eller kickboxning.

det hjälper inte mot en person som är hög som ett hus eller mitt i en psykos, tro mig.

har själv sett killar få ett par klockrena sparkar mellan benen utan att falla, men dom mådde inte bra dagen efter kan jag säga, men dom hade ingen effekt.

Att choke:a någon så den inte får luft är effektivt på alla men kanske kan vara lite osäkert eftersom man kan få hjärnskador om man gör det för länge...

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1055457
July 3, 2006 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag får Van Damme och Chuck Norris vibbar av den här tråden.

Kickboxning är ett väldigt ineffektivt sätt att gripa någon eftersom man eggar upp gripandet. I sådana fall en försvarskampsport men det går inte när en person är påverkad som Obelix sa innan. Hörde av en polare som extraknäckte som vakt, en dag så kom en spinkig tjej som var riktigt påtänd. Det krävdes 5 vakter för att få ner henne.

Tazer skulle vara effektivt däremot tror jag.

Cezar
Member
Medlem
1055458
July 3, 2006 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Effektiv kampsport så som krav maga, shootfighting eller bj är inte dumt.

Vakter har i många fall inte mycket erfarenhet av kampsport. De är stora och starka men väldigt osmidiga.

Jag tror säkerligen att en galen påtänd människa faller i groppen om vakten vet bra tekniker att få ned människan på marken och strypa ut personen.

ribban
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 565
1055460
July 3, 2006 - 8:57 am
sp_Permalink sp_Print

Då är det nog enklare med tazer än å lära alla poliser kampsport.

dree
Member
Medlem
1055461
July 3, 2006 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Effektiv kampsport så som krav maga, shootfighting eller bj är inte dumt.

Vakter har i många fall inte mycket erfarenhet av kampsport. De är stora och starka men väldigt osmidiga.

Jag tror säkerligen att en galen påtänd människa faller i groppen om vakten vet bra tekniker att få ned människan på marken och strypa ut personen.

Krav maga är en israelisk soldat kampsport och ska inte användas i polis syfte. En väldigt grym sådan också.

"De är stora och starka men väldigt osmidiga" <-- Finns vakter i alla storlekar och med varierande erfarenhet. Dom flesta vakterna har ofta tränat någon form av kampsport sen dom var små. "Om vakten vet bra tekniker att få ned människan på marken och strypa ut personen" <-- Strypa ut personen?! 😮

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1055465
July 3, 2006 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

först försökte man lugna honom med pepparsprej, men det var verkningslöst.

när fick pepparspray en lugnade efekt. om någon sprejade det i mitt ansikte så skulle det svida och jag skulle bli galen.

obelix
Member
Medlem
1055470
July 3, 2006 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Effektiv kampsport så som krav maga, shootfighting eller bj är inte dumt.

det är inte lätt att få ner en sådan människa, dom känner ingen smärta eller rädsla och har en adrenalin-nivå som inte är av denna värld.

och som en liten fotnot.

en av de vigaste och smidigaste människorna jag har sett var en kroppsbyggare, han var även snabb så in i h-vete...

Cezar
Member
Medlem
1055478
July 3, 2006 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Cezar]Effektiv kampsport så som krav maga, shootfighting eller bj är inte dumt.

Krav maga är en israelisk soldat kampsport och ska inte användas i polis syfte. En väldigt grym sådan också.

"De är stora och starka men väldigt osmidiga" <-- Finns vakter i alla storlekar och med varierande erfarenhet. Dom flesta vakterna har ofta tränat någon form av kampsport sen dom var små. "Om vakten vet bra tekniker att få ned människan på marken och strypa ut personen" <-- Strypa ut personen?! :o

Krav maga lärs idag ut i försvarssyfte...
Jo klart det finns vakter som är duktiga på att slåss men många man möter är anabolatorskar...

Strypa ut/trötta ut... Menar inte att man ska göra personen medvetslös.
Iof har jag inga erfarenhet om en såpass drogpåverkad person så det kan säkert vara meningslöst med allt detta. Vet bara att teknikerna fungerar bra på alla sorters personer.

obelix wrote: [quote=Cezar]Effektiv kampsport så som krav maga, shootfighting eller bj är inte dumt.

det är inte lätt att få ner en sådan människa, dom känner ingen smärta eller rädsla och har en adrenalin-nivå som inte är av denna värld.

och som en liten fotnot.

en av de vigaste och smidigaste människorna jag har sett var en kroppsbyggare, han var även snabb så in i h-vete...

Finns nog många som är men i överlag så blir folk som styrketränar väldigt stela gämfört med folk som tränar kondition och teknik.

urk wrote: först försökte man lugna honom med pepparsprej, men det var verkningslöst.

när fick pepparspray en lugnade efekt. om någon sprejade det i mitt ansikte så skulle det svida och jag skulle bli galen.

Haha mm.. Personen borde ju inte se så bra endå tycker man och vad är han för fara då?

dree
Member
Medlem
1055482
July 3, 2006 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Krav maga lärs idag ut i försvarssyfte...
Jo klart det finns vakter men många man möter är anabolatorskar...

Strypa ut/trötta ut...

Krav Maga används av piketten och försvaret inte av patrullerande poliser.
Anledningen är att det eggar upp situationen. Att leka Van Damme fungerar bara på film.

Cezar wrote: [quote=urk]först försökte man lugna honom med pepparsprej, men det var verkningslöst.

Haha mm.. Personen borde ju inte se så bra endå tycker man och vad är han för fara då?

En som slår vilt omkring sig kan vara livsfarlig. Speciellt om han är påtänd.

Cezar
Member
Medlem
1055483
July 3, 2006 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Cezar]Krav maga lärs idag ut i försvarssyfte...
Jo klart det finns vakter men många man möter är anabolatorskar...

Strypa ut/trötta ut...

Krav Maga används av piketten och försvaret inte av patrullerande poliser.
Anledningen är att det eggar upp situationen. Att leka Van Damme fungerar bara på film.

Cezar wrote: [quote=urk]först försökte man lugna honom med pepparsprej, men det var verkningslöst.

En som slår vilt omkring sig kan vara livsfarlig. Speciellt om han är påtänd.

Det lärs ut till människor som vill lära sig det också.

Jag tycker det iof det är fel att försöka hitta någon så dramatisk metod egentligen. Elchockspistol vore inte så dumt endå.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 224
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL