January 12, 2004
Körde för fort - får böta 195 000
http://www.expressen.se/nyhete.....ta-195-000
hur underbart vore det inte om vi kunde få samma system här i Sverige.
February 12, 2002
"Det gör lika ont att bli påkörd av en bil oberoende av vad de tjänar"
Jäkla mupp. Klart det gör lika ont men det är väl inte det de handlar om? Belloppet är väl till för att det skall göra lika ont för vem som än kör för fort.
Så knasigt utalande, skulle nog inte anställa han som min advokat.
Tycker helt klart vi skall ha böter baserade på dagsböter även i Sverige. Då folk som tjänänar bra/rika annars bara kan rycka på axlarna.
(Hade förövrigt inte skadat om länken var klickbar)
March 10, 2002
Mean Machine wrote: "Det gör lika ont att bli påkörd av en bil oberoende av vad de tjänar"
Nej, det gör inte ont att bli påkörd av en bil som kör i 97km/h. Man dör rätt omgående. Gör man det dessutom på 30-väg förtjänar man att få ett straff som är grovt.
Trodde det var 67km/h :/
May 25, 2007
Mean Machine wrote: "Det gör lika ont att bli påkörd av en bil oberoende av vad de tjänar"
Nej, det gör inte ont att bli påkörd av en bil som kör i 97km/h. Man dör rätt omgående. Gör man det dessutom på 30-väg förtjänar man att få ett straff som är grovt.
67 km/h står det i artikeln...
December 3, 2005
Inkomsten är rätt... men inte grundat på förmögenheten.. det är ju löjligt.
Men vi kan ju ha likadant i affärer... Högre pris på färdigrätter för rika, det ska svida lika för alla att inte orka laga egen mat!.. ehhh ( Ja obelix jag vet att nån svarade nå liknande i din tråd på fb)
December 27, 2003
SupahMan wrote: Inkomsten är rätt... men inte grundat på förmögenheten.. det är ju löjligt.
Men vi kan ju ha likadant i affärer... Högre pris på färdigrätter för rika, det ska svida lika för alla att inte orka laga egen mat!.. ehhh ( Ja obelix jag vet att nån svarade nå liknande i din tråd på fb)
du ser inte skillnaden mellan mat och potentiellt livsfarlig fortkörning, eller?
August 7, 2001
SupahMan wrote: Inkomsten är rätt... men inte grundat på förmögenheten.. det är ju löjligt.
haha du kan ju inte jämnföra böter med någonting man köper. 😀
Josey Wales wrote: Det skulle vara klockrent om det var dagsböter för fortkörning.
I dagsläget finns det många som bara ser böterna som en irriterande men ändå acceptabel avgift de gärna betalar för förmånen att köra fortare än hastighetsbegränsningen.
Nu tyckte vi lika igen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 3, 2001
Kul att få hålla med både ilg@dd och Josey Wales för en gångs skull.
1 Guest(s)