January 8, 2003
Kursen är rätt dålig nu men annars är priserna sig lika. Fötex har billig Bakardi breezer för typ 15dkk. Sen i hanmen där man går av finns alkoläsk som heter Vodka Cruiser för 10dkk. Annars är det Netto som har den billigaste ölen å dom brukar även ha en del god vin som tykst mosel och franskt rödvin.
March 10, 2002
AxXiz wrote: 20? räcker det inte att vara 18? 😕
Inte för att ta in.
Jag antar att du ska handla flasköl. När jag var där så kostade en 30-back runt 110 danska. Det för Carlsberg Hof och Tuborg Grön.
en 24-back med Harboe Guld kostade bara 70 danskar. Men det är inte så gott. Sen är det 1kr pant på varje flaska.
March 10, 2002
dree wrote: Ölen är rätt så billig fortfarande. Det är panten som är dyr 1:- flaskan/burken. I tyskland kan man skriva av den men i danmark vet jag inte.
Pågrund av panten är det billigare att handla på båten. Fick 2 Mariestad platter för 219:-.
Sen åker man inte till Danmark för att handla öl på platta 😛 Då åker man till Tyskland. Billigare med smuggel än att köpa burk-öl i Danmark.
March 1, 2001
Jag köpte öl av märket "neptun" i fredrikshamn en gång. 30 flaskor för 30 eller 39 dkk. Dock tillkommer pant..
Danmark e inte så värst billigt, kanske kan man hitta nån billigt fulvin eller fulvodka på netto som kan va prisvärd men allt med pant på är bara att undvika, såvida du inte planerar att panta dem i danmark.
August 7, 2001
Dehman wrote: [quote=dree]Ölen är rätt så billig fortfarande. Det är panten som är dyr 1:- flaskan/burken. I tyskland kan man skriva av den men i danmark vet jag inte.
Pågrund av panten är det billigare att handla på båten. Fick 2 Mariestad platter för 219:-.
Sen åker man inte till Danmark för att handla öl på platta 😛 Då åker man till Tyskland. Billigare med smuggel än att köpa burk-öl i Danmark.
Jag åkte inte till dannmark för att köpa öl på platta. Såg bara 2plattor mariestad som såg väldigt goda ut. 🙂
Har varit i tyskland flera gånger men iår så orkade vi inte åka så långt bara.
1 Guest(s)