November 29, 2004
Nä nu är jag riktigt trött på det här. Var på någon klubb för typ 7 veckor sedan. Kan verkliggen inte dansa techno eller liknande. Hip-hop RnB vill jag inte lära mig dansa, utan det är just techno och så. Checkade in lite hur folk dansade, men nu i efterhand komer jag inte ihåg ett smack.
Skulle gärna vilja ha referensfilmer, om man nu kan kalla det så, för att sedan kunna härma lite.
Känner mig riktigt urusel faktiskt. Dans är någonting jag ska bättra mig på. Funderar på att börja på någon slags salsa-kurs eller liknande för att kunna lära mig någonting. Det är själva grejen att släppa loss jag har svårt med. Visst man kan ju göra "lastbilschaffisen", "gräsklipparen", "pumpen" "lassot" och sånt, men det är så pinsamt. Kanske det här har med självförtroende att göra? Har ju försökt "elliminera" mina svagheter och har lyckats hyfsat bra, men just dans är jag åt ******* på.
Tips och liknande uppskattas.
MVH
Björn
February 4, 2003
Illogical_Squirrel wrote: Tips och liknande uppskattas.
Ett tips kan vara att gå på någon förfest. Dricka lite lagom. Och gå till det riktiga stället därefter lite berusad och ställ dig på dansgolvet. Efter några minuter så släpper det. Och visst kanske det ser lite "mysko" ut i början, men efter ett tag så lär man sig förhopningsvis.
Själv har man agerat "svarttaxi" hela natten så för mig blir det inget roligt ikväll. Lyssnar på Polisradio som fredagsunderhållning istället :p
January 13, 2003
oxiswoofer wrote: plocka äpplen!!!
skrubba tvätten!!
fiska!!!
rör om i grytan!!!lite olika moves du kan öva på, kan se ganska coolt ut om du gör det rätt!
hur gör du? ja...hur plockar man äpplen? tar upp handen i luften o grabbar tag o lägger ner den i en krog framför dig... 😉
2/3 av dom finns med på filmen "Stampa med Leroy". Jag som dansat en del skrattar bara åt filmen nu men visst. Den kan vara bra i början för att komma igång. =)
May 10, 2002
^BeTa^ wrote: [quote=oxiswoofer]plocka äpplen!!!
skrubba tvätten!!
fiska!!!
rör om i grytan!!!lite olika moves du kan öva på, kan se ganska coolt ut om du gör det rätt!
hur gör du? ja...hur plockar man äpplen? tar upp handen i luften o grabbar tag o lägger ner den i en krog framför dig... 😉
2/3 av dom finns med på filmen "Stampa med Leroy". Jag som dansat en del skrattar bara åt filmen nu men visst. Den kan vara bra i början för att komma igång. =)
Om jag ska ge er en låt idé eller en idé till någon som gör technomusik, sampla de där från filmen och lägg på technoblipbloppet i bakgrunden så är det en självklar hit. Jag bara slänger ut idén i universum så ni får ta den om ni vill.
June 3, 2001
oxiswoofer wrote: plocka äpplen!!!
skrubba tvätten!!
fiska!!!
rör om i grytan!!!
*Fniss*
Ja.. det är ju inte det snyggaste man kan göra.
Ärligt talat ser det 14-is ut.
Kom hem halv 4 i morse efter att ha vart på stomp.
Dansat konstant i 4 timmar (svettig ja).
Det bästa du kan göra är att titta på dom andra.
Men ta inte samma person hela tiden.
Titta på någon som du tycker dansar snyggt - kom ihåg rörelserna.
Vänta en liten stund och gör dom.
Alla är barn i början.
I början kan man inte förstå sig på dessa människor, efter att tag står man där själv fullt utstyrslad med konstiga kläder i många färger och hoppar som fa-an.
Det viktigaste är att man har kul. 🙂
February 21, 2004
Gueno wrote: [quote=oxiswoofer]plocka äpplen!!!
skrubba tvätten!!
fiska!!!
rör om i grytan!!!
Alla är barn i början.
I början kan man inte förstå sig på dessa människor, efter att tag står man där själv fullt utstyrslad med konstiga kläder i många färger och hoppar som fa-an.
Kläderna är inta konstiga 😀 dom ser bara lite speciella ut ibland. Men visst är det svårt att inte ryckas med i takten.
June 3, 2001
Vilken typ av musik?
Paytrance? 😀
Hoppas på det.
Edit: Illogical_Squirrel ta en titt här.
June 3, 2001
Dehman wrote: [quote=Zazo]Dansgolvet är till för dom som inte har råd att stå i baren 😛
Wörd :> Man går till baren håvar i sig en eller två öl, går en runda, dansar några minuter sen måste man fylla på. Så gör man det tills kvällen är slut. :>
Å har förbrukat Alla hjärnceller man har.
Lyckat.. 🙄
Det är ju så lätt att få ett ragg me när man är snorfull.
Edit: Hatar fulla jävla puckon!
Igår höll jag fa-an på att sätta en näve i njuren på en tjej som var slirig och jävligt irriterande och bara stog i vägen. 😡
2 Guest(s)