November 27, 2003
Coore wrote: Väldigt olika, nu under sommaren när jag jobbar så sitter jag vid datorn kanske 6-7h på jobbet, sen kanske 1-2h när jag kommer hem.
När jag pluggar vanligtvis så blir det allt mellan 0-8h vid datorn i skolan, sen ett par timmar hemma.Dock sitter inte jag och spelar cs etc, utan för faktiskt något vettigt när jag sitter vid burken. 😉
I stort sett samma här.
//Andreas
May 19, 2003
Ptja, beror helt på. En datornörd för mig är nog en som för det mesta sitter vid datorn och inte är speciellt social.
Själv sitter jag väl.. allt mellan 2 timmar - 10 timmar. Kan dock säga att datortiden är lågt prioriterad, så allt jobb, kompisar och andra utomhusaktiviteter tar upp det mesta av min tid 😉
March 11, 2003
beta wrote: "datanörd" är lika myckel felskrivning som "båten anna" är felsägning. 😉
Aja, sitter inte vid datorn så mycket nu för tiden. Jobbar ju allt mellan 8 och 15h per dag. Genomsnitt blir det väl runt 3-4h vid datorn. Annat var det förr då sova och dator var det som gällde 24/7.
Njae, "datanörd" är ju ett mer vedertaget skällsord än "datornörd". Det finns t.ex. använt på nätet 3 gånger så mycket på nätet enligt Google.
Inget av dem är mer "riktigt" än det andra men jag skulle väl vilja påstå att en sak som utmärker dator/data-nörden mer tydligt än antalet timmar är just upprördheten vid användandet av ordet data som benämning på dator......;)
March 12, 2006
Mathias wrote: Att accosiera "datanörd" med hur länge man sitter framför datorn fungerar inte. Jag sitter väl inte sådär jättelänge men nog är jag en datornörd iaf. Mina småsyskon sitter på playahead.com och lunarstorm HELA dagarna. Inte är de nördar för det.
För mig är det mer kunnandet som gör en till datornörd.
ja jag vet men jag skrev bara nånting
January 13, 2003
denstore wrote: [quote=beta]"datanörd" är lika myckel felskrivning som "båten anna" är felsägning. 😉
Aja, sitter inte vid datorn så mycket nu för tiden. Jobbar ju allt mellan 8 och 15h per dag. Genomsnitt blir det väl runt 3-4h vid datorn. Annat var det förr då sova och dator var det som gällde 24/7.
Njae, "datanörd" är ju ett mer vedertaget skällsord än "datornörd". Det finns t.ex. använt på nätet 3 gånger så mycket på nätet enligt Google.
Inget av dem är mer "riktigt" än det andra men jag skulle väl vilja påstå att en sak som utmärker dator/data-nörden mer tydligt än antalet timmar är just upprördheten vid användandet av ordet data som benämning på dator......;)
Är ju inte så konstigt. Att jämföra "data" och "dator" är som att jämföra bilar med Göran Persson. Den enda likheten skulle t.ex. vara runda beetle och görans kroppsform.
March 11, 2003
beta wrote:
Är ju inte så konstigt. Att jämföra "data" och "dator" är som att jämföra bilar med Göran Persson. Den enda likheten skulle t.ex. vara runda beetle och görans kroppsform.
Nej, det är inte alls en jämförbar liknelse. En dator är en maskin som hanterar data, därav namnet.
January 21, 2004
som många har sagt, väldigt olika. vissa dagar rör jag inte ens datorn och vissa dagar sitter man och spelar ganska mycket. jag jobbar just nu på dagarna och sedan blir det väl en 3 timmar vid datorn efter det. men ofta så sitter man ju ute och glassar med några kompisar och ett par öl.
June 23, 2002
whak wrote: Nu när man går eftermiddag på jobbet så blir det ca 3-5h på förmiddagen samt 1-2 på kvällen när man kommer hem. Värt liv lixom, ett plåt skal med massa elektronik. Fan vad man har slösat tid på det här eländet.
Ja känner exakt samma som dig just nu, eller gjort ett bra tag.
Fyfan så intresset för datorer har svalnat.
March 11, 2003
macrus wrote: [quote=whak]Nu när man går eftermiddag på jobbet så blir det ca 3-5h på förmiddagen samt 1-2 på kvällen när man kommer hem. Värt liv lixom, ett plåt skal med massa elektronik. Fan vad man har slösat tid på det här eländet.
Ja känner exakt samma som dig just nu, eller gjort ett bra tag.
Fyfan så intresset för datorer har svalnat.
Det kommer tillbaka ibland. Fast oftast på ett annat sätt.
1 Guest(s)