May 12, 2005
Arny wrote: [quote=DanTheMan!]Västra götaland
används mest av äldre som drar allt som har med datorer att göra över samma kant.
Hehe, jo.
Den där ändelsen "-nisse" sätter man ju på många ord här i västra götaland iaf, för att beskriva någon som pysslar mycket med något.
Ett annat vanligt exempel är ju "Prylnisse" (som dock utkonkurreras lätt av favoriten "Prylbög" 😉 ).
Börjar kännas som det där programmet "Värsta språket" 😀 Kul program iofs..underligt att språk kan vara så underhållande.
Jo, det får man heta själv emellanåt..
Västernorrland.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 30, 2005
Marcan- wrote: Röstar nej för det är inget som är vanligt att folk säger. Här (Sollentuna, Stockholm) säger folk oftast datornörd.
Nörd är också ett uttryck i trakten..Men mest Nisse, efter allt möjligt...Datanisse, BMWNisse. och alla möjliga Nissar när man inte kommer på namnet.
Även mycket Börje om sådant..DataBörje, Raggarbörje..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
obelix wrote: [quote=Marcan-]Röstar nej för det är inget som är vanligt att folk säger. Här (Sollentuna, Stockholm) säger folk oftast datornörd.
Måste bara fråga hur gammal du är?
Undrar mest för att jag har hört det, och att det kanske är en generationsfråga.
Jag är en man i mina bästa år (18). 😉
Klart att man hört det nångång, alltid folk som lägger på ett nisse i slutet på ord men inte så vanligt att jag vill påstå att det används.
January 12, 2004
Marcan- wrote: [quote=obelix][quote=Marcan-]Röstar nej för det är inget som är vanligt att folk säger. Här (Sollentuna, Stockholm) säger folk oftast datornörd.
Undrar mest för att jag har hört det, och att det kanske är en generationsfråga.
Klart att man hört det nångång, alltid folk som lägger på ett nisse i slutet på ord men inte så vanligt att jag vill påstå att det används.
Då kan det vara en generationsfråga, "klår" dig med nästan 20 år
April 14, 2002
obelix wrote: [quote=Marcan-][quote=obelix][quote=Marcan-]Röstar nej för det är inget som är vanligt att folk säger. Här (Sollentuna, Stockholm) säger folk oftast datornörd.
Då kan det vara en generationsfråga, "klår" dig med nästan 20 år
Jo kanske det är, tror också det har lite med att göra var man bor också. Sen kan man ju börja undra varför ett ord som "datanisse" har med generation att göra. Jag menar, vad ska ni med ordet till när ni är födda långt innan datorerna i sig kommit 😉
1 Guest(s)