March 10, 2002
http://www.dataprince.se/docs/.....sider.html
Här är deras bortförklaring angående inslaget från Insider. 😀
September 26, 2003
Hej!
Jag håller i för sig med om att de fick en felaktig felbeskrivning i förhållande till de andra firmorna som fick mer riktig information av kunden. Men det ursäktar i alla fall inte den blunder de gjorde. Deras bortförklaring är dessutom rent lögnaktig i sig. Att komma och påstå att man byter nätaggregat direkt för att kunden inte skall riskera förlust av data är rent svammel. Jag känner en datatekniker via nätet och skickade iväg ett mejl för att kolla upp om bortförklaringen verkade rimlig och han sa att på hans verkstad så har de en avsedd dator speciellt avsedd för att testa nätaggregat och andra komponeneter med. Vad de gör innan de kopplar in kundens dator är att öppna chassit ta bort molexkontakten till mobbot och kopplar in den på deras testsystem istället och ser om den datorn går att starta med kundens aggregat går det inte så byter de ut aggregatet. Om det fungerade så kopplar de tillbaks aggregatet på kundens mobbo igen och kopplar sedan in datorn på nätet och kollar om den startat om inte så kollar de in de optiska enheterna samt HD'n först. Det är så det går till. Att komma och påstå att de med anledning av kundens beskrivning fick det att låta som att nätaggregatet var felaktig och att det därför bara var att byta direkt och orsaka kunden extra kostnader direkt är rent ljug som de använder för att tjäna mer pengar på stackars kunder med trasiga datorer.
June 3, 2001
Är nyfiken på hur de förklarar att de satt dit ide-kabeln till hdd och inte nämnt detta för kunden. Jag menar problemet var ju att ide-kabeln var utdragen, så för att fixa felet har de satt dit den, men ändå låtit kunden få betala för ett nätagg. Detta kallas väl bedrägeri???
February 21, 2003
fattar inte att folk handlar av dp fortfarande...
de är och har ALLTID varit ett skojarbolag...
har jobbat i disti ledet för datakomponenter och haft dp som kund, de är totala skitstövlar...
haft en tomte som stått å skrikit att jag är rasist för att jag vägrat kreditera dem en pryl...
de kan stoppa upp nåt å flyga
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 7, 2003
Hehe, ja Dataprince, vilken höjdaraffär 😉 Jag och kollegan har handlat ett par diskar där (120GXP) och de funkar ju faktiskt som tur är för inte skulle man vilja få några problem med dem. Vi har köpt RAM där nån gång också utan fel på.
Visserligen kostade de inte vad som stod på hemsidan, men det räknade vi nästan med. De lägger på några hundra för att prislistan helt plötsligt inte är "aktuell". Det kan dock vara värt betala lite extra utöver priset på hemsidan bara för att få stå i affären och höra höjdarreplikskiften som (tar detta ur minnet):
:corn: <- Bättre än komedi på bio. Nästan alltid kö med folk med olika problem.
Kund:
-"Så jag behöver ett annat operativsystem för att datorn ska fungera?"
Kassapersonal (kines-tant):
-"Ja ja, windows xp"
-"Det finns två olika versioner här (på lappen)... ett som heter XP pro... vad är det för skillnad på dem?"
-"PRO kostar xxx:- mer."
-"Jaha ja, då tar jag väl det billigare då."
eller
Kund:
-"När jag köpte den här datorn så sa ni att jag behövde ett nätverkskort också, men när vi kom hem såg som min kompis att det redan fanns ett inbyggt på moderkortet. Så då behövde jag ju inte något kort för xxx:- extra."
-"Nej, men det går inte ändra nu. Det var för länge sen"
-"Jaha, så då har ni lurat på mig ett extra nätverkskort som jag inte behöver då?"
-"Ja, så är det"
*fniss*
Går det i repris eller har nån spelat in?
April 4, 2003
1 Guest(s)