Dataprinces bortförklaring.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dataprinces bortförklaring.
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
March 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 16, 2003 - 4:30 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.dataprince.se/docs/.....sider.html
Här är deras bortförklaring angående inslaget från Insider. 😀

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460765
November 16, 2003 - 5:05 am
sp_Permalink sp_Print

smart skrivet.

dock glömmer dom nämna att "jag känner det direkt här, att det är nätaggregatet där är fel på".

Joakim Ågren
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
Member Since:
September 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460767
November 16, 2003 - 6:22 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag håller i för sig med om att de fick en felaktig felbeskrivning i förhållande till de andra firmorna som fick mer riktig information av kunden. Men det ursäktar i alla fall inte den blunder de gjorde. Deras bortförklaring är dessutom rent lögnaktig i sig. Att komma och påstå att man byter nätaggregat direkt för att kunden inte skall riskera förlust av data är rent svammel. Jag känner en datatekniker via nätet och skickade iväg ett mejl för att kolla upp om bortförklaringen verkade rimlig och han sa att på hans verkstad så har de en avsedd dator speciellt avsedd för att testa nätaggregat och andra komponeneter med. Vad de gör innan de kopplar in kundens dator är att öppna chassit ta bort molexkontakten till mobbot och kopplar in den på deras testsystem istället och ser om den datorn går att starta med kundens aggregat går det inte så byter de ut aggregatet. Om det fungerade så kopplar de tillbaks aggregatet på kundens mobbo igen och kopplar sedan in datorn på nätet och kollar om den startat om inte så kollar de in de optiska enheterna samt HD'n först. Det är så det går till. Att komma och påstå att de med anledning av kundens beskrivning fick det att låta som att nätaggregatet var felaktig och att det därför bara var att byta direkt och orsaka kunden extra kostnader direkt är rent ljug som de använder för att tjäna mer pengar på stackars kunder med trasiga datorer.

Kojak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 374
Member Since:
June 3, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
460771
November 16, 2003 - 7:24 am
sp_Permalink sp_Print

Är nyfiken på hur de förklarar att de satt dit ide-kabeln till hdd och inte nämnt detta för kunden. Jag menar problemet var ju att ide-kabeln var utdragen, så för att fixa felet har de satt dit den, men ändå låtit kunden få betala för ett nätagg. Detta kallas väl bedrägeri???

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
Member Since:
February 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460776
November 16, 2003 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

fattar inte att folk handlar av dp fortfarande...

de är och har ALLTID varit ett skojarbolag...

har jobbat i disti ledet för datakomponenter och haft dp som kund, de är totala skitstövlar...

haft en tomte som stått å skrikit att jag är rasist för att jag vägrat kreditera dem en pryl...

de kan stoppa upp nåt å flyga

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 606
Member Since:
July 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460791
November 16, 2003 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Har jobbat på data prince, och inte för att säga för mycket skit så var det som visades på repotagen inte ovanligt när det gäller dp fakitskt.

Frodo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460796
November 16, 2003 - 9:25 am
sp_Permalink sp_Print

Första åtgärd på ett sånt problem skulle väl för fan vara alla sladdar i datorn, vad skulle vara fel på ett nätagg.?

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
Member Since:
February 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460804
November 16, 2003 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Datapri... skulle sälja Korv iställe.
So long......

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
Member Since:
September 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460819
November 16, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

DataPrince-korv? 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460825
November 16, 2003 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Det missade jag! 🙁
Det går väl ingen repris antar jag? 🙁

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
Member Since:
August 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460827
November 16, 2003 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, ja Dataprince, vilken höjdaraffär 😉 Jag och kollegan har handlat ett par diskar där (120GXP) och de funkar ju faktiskt som tur är för inte skulle man vilja få några problem med dem. Vi har köpt RAM där nån gång också utan fel på.

Visserligen kostade de inte vad som stod på hemsidan, men det räknade vi nästan med. De lägger på några hundra för att prislistan helt plötsligt inte är "aktuell". Det kan dock vara värt betala lite extra utöver priset på hemsidan bara för att få stå i affären och höra höjdarreplikskiften som (tar detta ur minnet):
:corn: <- Bättre än komedi på bio. Nästan alltid kö med folk med olika problem. Kund:
-"Så jag behöver ett annat operativsystem för att datorn ska fungera?"
Kassapersonal (kines-tant):
-"Ja ja, windows xp"
-"Det finns två olika versioner här (på lappen)... ett som heter XP pro... vad är det för skillnad på dem?"
-"PRO kostar xxx:- mer."
-"Jaha ja, då tar jag väl det billigare då."

eller
Kund:
-"När jag köpte den här datorn så sa ni att jag behövde ett nätverkskort också, men när vi kom hem såg som min kompis att det redan fanns ett inbyggt på moderkortet. Så då behövde jag ju inte något kort för xxx:- extra."
-"Nej, men det går inte ändra nu. Det var för länge sen"
-"Jaha, så då har ni lurat på mig ett extra nätverkskort som jag inte behöver då?"
-"Ja, så är det"

*fniss*
Går det i repris eller har nån spelat in?

Bongo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
Member Since:
November 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460898
November 16, 2003 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Ja dataprince verkar riktiga bluffmakare, någon som haft problem med dom lr?

the_proffs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
Member Since:
April 4, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460900
November 16, 2003 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

klaus wrote: Datapri... skulle sälja Korv iställe.
So long......

ajjj tänk va många som skulle bli matförgiftade :cy: 😛

Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460904
November 16, 2003 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Ja bra på att ljuga är dem ju iaf. Massa jävla bullshit från deras sida.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
Member Since:
May 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460938
November 16, 2003 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde ha upptäckt den lösa kabeln samtidigt som de byte nätaggregatet. Finns ingen ursäkt mer än att de vill bara tjäna så mycket pengar som möjligt att ha någon moral i sig.

Bongo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
Member Since:
November 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460945
November 16, 2003 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Hähä blir ingen data dräifrån iaf

aJjE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1044
Member Since:
March 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460946
November 16, 2003 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dp har den sämsta servicen någon sin.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
March 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460949
November 16, 2003 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det missade jag! 🙁
Det går väl ingen repris antar jag? 🙁

Jao, på måndag klockan 1:20.

kran
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1022
Member Since:
June 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
460966
November 16, 2003 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

"Vi beklagar DJUPT det
misstag som en av våra tekniker gjorde i TV3s "Insider". DataPrince lovar att skärpa sig i serviceärenden."

"Vi tycker inte att det var konstigt att vi gjorde på det sättet."

haha?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
July 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
460975
November 16, 2003 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Callister]Det missade jag! 🙁
Det går väl ingen repris antar jag? 🙁

Jao, på måndag klockan 1:20.

haha halv 2 på en skoldag.. 🙁

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 432
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL