March 20, 2001
Hittade en liten artikel på aftonbladet nu.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....73,00.html
Det jag inte kan förstå är varför det är så farligt när det bara har hänt i USA?! Kan inte deras 16000 vapenrelaterade mord ha nått med saken att göra oxå?
May 12, 2001
Det kan inte ha något att göra med att det finns vapen i nästan varannat hem??? Och finns det inte det, så är det ju inte svårt att få tag på! För helvete, skärpning!
Edit: Gäller USA då, där frågan är uppe. Men det är klart skyll på media, inte tillgång till vapen och hela mentaliteten i USA.
November 29, 2001
Waco wrote: [quote=UndaC]Klart att TV-spelsvåld har en avtrubbande effekt till viss del.
Precis som att nyheterna har det, ska vi också förbjuda nyheterna?Baah.
Mycket möjlig att det har en avtrubbande effekt. men jag tvivlar på att det är det som får bägaren att rinna över.
Nä precis.
I något fall så var det nån skit jag såg på TV där media och forskare och psykologer skyllde på TV-spel när en kilel löpt amok med vapen.
Att han blivit våldtagen av sin far och att faren var en vapengalning hade tydligen bara sekundär betydelse... 🙄
Förr i tiden var det Jazz som gjorde våra ungdomar korrupta. När fan ska folk lära sig..?
Personligen tror jag att USA vapengrundlagar är ett större hot bara i sig än vad TV-spel någonsin kommer vara. Så länge amerikanerna trissar upp varandra i tron att alal måste ha ett vapen "för att vara säkra" så kommer det aldrig bli vett och sans. Men visst, vapenindustrin omsätter mer pengar än TV-spel så varför inte skylla på något annat.
Eller det sjukaste av allt:
i en stat förbjöd de leksakspistoler som var allt för lika riktiga pistoler... #-o
June 30, 2003
SuperNova wrote: Säger att det är föräldrarnas fel inte spelen.
Nog fan ska man kunna fortra sin unge till att förstå att spel/film inte är på riktigt...
Jag vet att det fungerar.... mor och far har i alla fall lärt mig det.. varför kan inte andra det?
Precis! Föräldrarna ska tänka efter lite innan de skyller på dataspelen. Det är ju faktiskt vara deras eget fel att dom låter ungarna spela datorspel och se att dom far illa av det. Då ska dom ju inte låta ungarna köra spelen på datorn.
1 Guest(s)