August 12, 2003
Bilspel lär barn köra bil, porrspel lär barn knulla, strategi lär barn kriga, RPG lär barn använda magi.
http://www.tv4.se/program/epis.....pid=126244
Jävla AWP:are.
June 30, 2003
En genomsnittlig tonåring som spelar dataspel har under sin uppväxt "genomfört" tiotusen mord när han blir vuxen
mördat? <- Fina ordval dom gör för att göra artikeln mer intressant.
En del av sina offer har han halshuggit, styckat, förnedrat och torterat. Om och om igen, varje gång belönas spelaren rikligt
I vilket/vilka spel gör man det?
January 17, 2002
boogey wrote: "Spelen, varav flera är våldsinriktade, har samtidigt blivit allt mer realistiska och interaktiva."
"Doom inspirerade Columbine-mördarna"
Jo, de två påstående passar ju väldigt bra ihop...
Doom måste vara det mest realistiska våldsspel jag spelat. :-k
Äh det här börjar bli patetiskt...
April 20, 2002
Ja jag förstår inte alls vad den här debatten ska vara bra för.
Har spelat CS i snart fem år och jag känner ingen lust att döda fler folk än jag gjorde innan, brevbäraren, sopgubben, korvförsäljaren på hörnet, den blinda & döva flickan i rullstol längst ner på gatan... 🙄
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 5, 2003
July 13, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Equilibrium!!! .............. Equilibrium!!!
heavy shit... riktigt tung film, synd bara att man börjar upptäcka alla luckor om man ser den för många ggr 😀
Har ni inte sett den så gör det på en gång !!! http://www.imdb.com/title/tt0238380/
July 11, 2002
Vissa spel börjar på att överdriva kraftigt, som t.ex Postal 2.
Då man kan hälla besin och pissa på folk, hällre CS än det som kanske är någorlunda nyttigare.
Att USA börjar föbjuda/gnälla på våldsamma dataspel, skitsnack!
Killarna som sköt i Columbine skolan sägs vara inspirerade av Doom.
Kanske fullt möjligt att dom var, men problemet till de mord som de begick låg inte i spelen, snarare sagt USA's vapenpolitik där vem som helst kan gå in på k-mart och köpa upp ammunition och starta gerilla krig.
Att en gammal kärring för någon regeringspost sitter och uttalar sig om vapen och jämför skolskutningarna i USA är patetiskt.
Big em up: Michael moore
1 Guest(s)