September 16, 2002
Jag hade inga förväntningar på programmet, och vilken tur det var.
Erkänn, programmet var ganska värdelöst.
Och jag måste säga att recensionerna sa verkligen noll, om man inte redan visste något om spelen innan.
Det mesta där kändes billigt och så måste jag hålla med om något som redan är nämnt; Det heter konsoll, inte kåns´ål!
September 16, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Kizo]..Det heter konsoll, inte kåns´ål!
Hmm.. inte för att jag tycker det spelar någon roll.. men uttalet "konsål" stämmer bättre än "konsåll / konsoll", med tanke på att det stavas "konsol", alltså med 1 "L".
Ingen säger väl kon-sol, som man säger sol, ändå?
Personligen säger jag:
kon, som i konstigt
sol, som i såld
April 20, 2002
pcw wrote:
ta inte åt dig då om du inte är det.. med andra ord är du det eftersom du finner att du måste försvara dig.
Hehe du gör ju bort dig mer & mer för varje nytt inlägg du gör.
Jag tar inte åt mig alls av det du skriver, tvärtom VET jag ju hur jag ser ut...=)
Dock så tycker jag du är allmänt fjantig som försöker trycka ner e-sportintresserade från ditt lilla rum hemma genom att skriva meddelanden i vårt datorforum.
Det är ingen som tvingar dig att läsa trådar som handlar om datorspel & därför inte heller någon som tvingar dig att skriva.
Skriva i en tråd ska man inte göra om man inte har något vettigt att skriva och som kan tillföra tråden något. Det är inget du lyckas med verkar det som.
Vi har inte alla samma intressen. Är man inte intresserad av nordbryggor och minnesmoduler så kan man helt enkelt hoppa över trådar som handlar om det.
Hur enkelt som helst för de flesta att sköta sig på ett forum. Men alla kanske inte har lika lätt för att hålla sig till det man intresseras av utan måste skriva taskiga saker till folk som har andra intressen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 15, 2004
Kizo wrote: [quote=Gulzebra][quote=Kizo]..Det heter konsoll, inte kåns´ål!
Hmm.. inte för att jag tycker det spelar någon roll.. men uttalet "konsål" stämmer bättre än "konsåll / konsoll", med tanke på att det stavas "konsol", alltså med 1 "L".
Ingen säger väl kon-sol, som man säger sol, ändå?
Personligen säger jag:
kon, som i konstigt
sol, som i såld
konsål alltså.
Äh.. jag säger också "konsoll" (som i "ollon") ibland.. men det känns inte som det är riktigt rätt. 😛
April 20, 2002
pcw wrote: Men för f*n vem bryr sig om banala saker om hur någonting uttalas?! Finns vettigare grejer att diskutera. *suck*
Då kan du ju göra en ny tråd och diskutera det med folk som vill.
Som du kanske har märkt så handlar många trådar i "Allmänt" om onödigt vetande. Lev med det eller blunda, svårare än så är det inte. 😛
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 15, 2004
Kizo wrote: [quote=pcw]Men för f*n vem bryr sig om banala saker om hur någonting uttalas?! Finns vettigare grejer att diskutera. *suck*
Säger ni det som det stavas?
"suck", eller lite mer engelsk och säger "sack"?
När det är skrivet mellan två asterisker så brukar jag uttala det "hhhhh.."
2 Guest(s)