February 13, 2003
Jag tänkte fråga ut en tjej på fredag, och jag är säker på att hon kommer säga ja.
Men, jag vet inte vad vi ska hitta på och göra. Tänkte i alla fall att man käkade först (middag), men det får inte vara något alldeles för romantiskt, och inget kebabhak. Någonstans där mittimellan.
Sen efteråt något annat, men vad? Bowling, biljard eller bio är det första jag tänker på, men jag tycker dom alternativen suger. Det är svårt att komma på något på vintern.
Ska man kanske nöja sig med middagen bara? Det beror ju i och för sig helt på hur lång tid det tar att äta, och om inte man fungerar ihop så vill man ju inte göra något efteråt.
Någon som har några tips? Det måste involvera en middag i alla fall.
September 12, 2001
Men för sjutton...involvera någon aktivitet med något som du själv tycker är kul, i just sådana situationer lär damen i fråga få en bättre möjlighet att lära känna dig och att avsluta det hela med en middag är helt ok.
Men ingen annan än du själv kan verkligen komma på det ultimata tipset anser jag. Bjud ut henne på någon du själv tycker om och resten lär du märka. Är hon äkta intresserad utav dig så lär middagen rulla på fint sedan.
Lycka till. 🙂
February 13, 2003
Nej då, så illa är det inte. Det är bara otroligt svårt att komma på något "speciellt". Att du säger att man ska göra något man själv tycker om är en väldigt bra idé, men inte just i detta fall.
Någon som kan rekomendera en, eller flera restauranger i Stockholm som är trevliga?
June 28, 2001
Skidan vet hur man gör.
men det måste inte vara så "speciellt och minnesvärt" gör inte för stor sak av det, tjejerna har en tendes på att sniffa sig till när man gör sig till.
Hade du varit jag så skulle jag börja med en runda biljard/discobowling/inomhusklättring, sedan avrunda med nånting lite lugnare, tex mat då man kan bli lite småsugen på krubb av ansträngningen.
Men se inte fram till just den lugna biten, tar vi biljard tex så är det ett skitbra tillfälle att komma närmare med lite skämt, lätt kropskontakt osv, blir ingen pinsam tystnad eftersom man ständigt gör nått.
Det kallas ofta för Actiondate, för att man gör nånting mer än bara sitter ner och surplar på en kaffe, och är såååååååå mycket bättre, och om ni har skoj så blir det minnesvärt och märkvärdigt endå.
Viktigast av allt, Ha skoj !
February 13, 2003
Det är nog så att jag vill få kvällen perfekt, men jag vet att man inte ska tänka så egentligen. Det blir förmodligen en middag och kanske en promenad (det blir väl bra?). Jag gillar denna tjej väldigt mycket nämligen, därför är jag så nervös.
Många bra tips i tråden dock, jag tackar för dom.
Restaurangen bara... Det blir ett problem. Jag käkar inte allt för ofta ute.
November 22, 2001
Hur gammal är du?
Middag med lite vin (måste väl finnas någon restaurang-guide för sthlm på nätet? http://www.google.se), sen som flera sagt biljard/bowling eller liknande. Om du vet att hon inte är bra på det ena eller det andra kan det vara ett bra val för lite närkontakt när du ska visa henne hur man gör. Undvik bio på första daten. Det e värdelöst eftersom man inte kan prata och se varandra. Sen om kvällen gått bra ta en efterdrink på någon mysig pub. Avsluta helst inte i sängen.
Det förutsätter ju iofs att ni e över 18.
Och var dig själv o ta det lugnt 🙂
September 3, 2001
om hon e lite sportig av sig kan ni ju svänga förbi laserdome eller ta en badminton/squash bana.
Det är ju roligt, men lite svettigt (men då passar du på att duscha henne i dina feromoner ^^)
Annars kan ni åka skridskor på kungsträdgården, eller kolla om det finns nån intressant mässa på gång i älvsjö/sollentuna. Där kan man ju gå och prata o titta på saker väldigt länge.
Om bio är för klyschat kan du ju ta me henne till Cosmonova ändå 🙂 Och om hon gillar sånt så kan ni ju ta en titt förbi själva museet efteråt.
Sen finns ju judiska museet också. Fanns nån utställning om förintelsen för ett tag sen. Många tjejer jag träffat fascineras av ämnet. Men det kanske inte passar om din flicka har myror i brallorna.
Vill ni ha biljard så är det ju bara att åka till fridhemsplan (biljardpalatset), där dom serverar öl o grejjer 🙂 Är ni minderåriga finns fortfarande sundbyberg med ett jättemysigt hak väldigt nära stationen (vet inte vad det heter men det är bakom åhlens/hemköp, på slutet av gatan där alla butikerna är)
I sundbyberg finns även bowling, men det kan bli rätt så dyrt på två pers. Tror det kostade uppemot 2-300 för en bana en timma. Men det finns säkert billigare hallar nånstans!
gillar hon också g33ka vid datorn så drar ni till Matrix i hötorget och äger upp varann i CS/motsvarande i 30 min 😛
June 28, 2001
Sartic wrote: Det är nog så att jag vill få kvällen perfekt, men jag vet att man inte ska tänka så egentligen. Det blir förmodligen en middag och kanske en promenad (det blir väl bra?). Jag gillar denna tjej väldigt mycket nämligen, därför är jag så nervös.
Många bra tips i tråden dock, jag tackar för dom.Restaurangen bara... Det blir ett problem. Jag käkar inte allt för ofta ute.
Arsh som jag skrev tidigare, Gör inte så stor grej av det hela.
Du kan inte planera kvällen att bli perfekt, blir den bra så blir den bra.
Middag och promenad låter som det kommer från en smörig film, funkish nischt!
2 Guest(s)