November 4, 2001
Varför inte bara skriva dom istället för de/dem? Nu är det ju faktiskt accepterat att skriva så. Jag tycker personligen att det ser bättre ut ifall man skriver en uppsatts att använda de/dem men det är ju upp till personen i fråga. Men på ett datorforum bland ungdomar, räcker det inte då med att andra medlemmar förstår vad man skriver, så att de kan hjälpa en?
May 29, 2001
Min personliga uppfattning är att när jag läser ett inlägg där någon kallar sin dator för data eller datan, eller skriver jag har dataproblem, då får jag uppfattningen om att personen ifråga är puckad och har noll koll, kanske bara är jag som tänker så men om det är flera personer här som reagerar som jag, så borde vissa tänka om och uttrycka sig bara lite mer korrekt så kanske dom blir tagna mer på allvar?
Det låter helt enkelt alldeles för mycket "korkad CS fjortis" hehe 🙂
November 26, 2002
squarepusher wrote: Min personliga uppfattning är att när jag läser ett inlägg där någon kallar sin dator för data eller datan, eller skriver jag har dataproblem, då får jag uppfattningen om att personen ifråga är puckad och har noll koll, kanske bara är jag som tänker så men om det är flera personer här som reagerar som jag, så borde vissa tänka om och uttrycka sig bara lite mer korrekt så kanske dom blir tagna mer på allvar?
Det låter helt enkelt alldeles för mycket "korkad CS fjortis" hehe 🙂
jag tycker likadant när någon skriver att han "aeger", eller liknande.
eller säger lol och sånt "i verkligheten". irriterande...
1 Guest(s)