February 1, 2003
Detta visas då man traskar in på http://www.datorbutiken.se, trisst...
Shoppingsajterna Svenska AB, bolaget bakom datorbutiken.com, har idag 2008-11-17 ansökt om konkurs vid Lunds Tingsrätt
Har du ett öppet ärende i någon form, exempelvis order eller retur, klicka här för frågor och svar.
Den direkta orsaken är den kraftigt vikande försäljning som bolaget har drabbats av under de senaste månaderna. Detta i sin tur beror på den finansiella kris som Sverige befinner sig i, vilket har inneburit att kunder kraftigt har dragit ner på sina inköp av hemelektronik.
Det hela är väldigt tråkigt för alla som jobbar på företaget, men även för leverantörer och kunder. Styrelsen har arbetat intensivt med att finna en lösning på situationen, men då man alltjämt dras med en för stor kostnadsmassa i kombination med den vikande försäljningen ser man inte längre möjligheten att kunna driva verksamheten vidare i nuvarande form.Så snart tingsrätten har utsett en konkursförvaltare så kommer här på denna sida finnas mer information om vart de som drabbats skall vända sig.
Frågor och svar
Fråga: Jag har en order hos datorbutiken.com - kommer jag få den levererad?
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.Fråga: Jag har betalat min order med kort, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta banken/kortutställaren och reklamera din betalning. På de flesta bankers hemsidor finns blanketter för detta att ladda ner.Fråga: Jag har betalat min order i förskott, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren så snart sådan utsetts och framför dina anspråk.Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.Fråga: Jag har ett inneliggande returärende, vad händer med detta?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren, be att få varan tillbaka, kontakta därefter tillverkaren.
December 6, 2006
Tur man lämnade Datorbutiken för.. hmm.. 4-5 år sedan då man redan då insåg vilken skitbutik det faktiskt var. 🙂
Tur man har Komplett som alltid, ALLTID, skött sig.. jaja alla ni som säger att ni bara haft problem med dom.. ni är väl en i mängden, jag har haft turen att alltid få mitt någon dag efter beställning och kunnat hämta den i hämtbutiken =)
February 3, 2003
Är väl lite som när Sterling konkade? Få in så mycket som möjligt innan det blir officiellt.
Angående konkursen, klart det är lite tråkigt. Men med tanke på hur de behandlat sina kunder (mig och flertalet av de jag känner bland annat), så är jag faktiskt förvånad att det inte hänt tidigare.
Det man kan se fram emot nu, utförsäljning!
April 20, 2002
Lord_Kvadd wrote: Är väl lite som när Sterling konkade? Få in så mycket som möjligt innan det blir officiellt.
Angående konkursen, klart det är lite tråkigt. Men med tanke på hur de behandlat sina kunder (mig och flertalet av de jag känner bland annat), så är jag faktiskt förvånad att det inte hänt tidigare.
Det man kan se fram emot nu, utförsäljning!
Själv tycker jag inte det är alls tråkigt.
Det verkar krävas mycket för att både potentiella kunder och andra företag ska lära sig hur det ska skötas.
Jag tycker det var en underbar nyhet. Jag har avskytt Datorbutiken i många år och man har ju sett trenden med fler och fler företag som sköter sig lika illa.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 12, 2007
opA87 wrote: Tur man lämnade Datorbutiken för.. hmm.. 4-5 år sedan då man redan då insåg vilken skitbutik det faktiskt var. 🙂
Tur man har Komplett som alltid, ALLTID, skött sig.. jaja alla ni som säger att ni bara haft problem med dom.. ni är väl en i mängden, jag har haft turen att alltid få mitt någon dag efter beställning och kunnat hämta den i hämtbutiken =)
Håller med till 100% alldrig stött på problem med komplett snabbt som tusan bra support mega bra att man kan hämta det i butiken:)
February 3, 2003
Tintin wrote: Själv tycker jag inte det är alls tråkigt.
Det verkar krävas mycket för att både potentiella kunder och andra företag ska lära sig hur det ska skötas.Jag tycker det var en underbar nyhet. Jag har avskytt Datorbutiken i många år och man har ju sett trenden med fler och fler företag som sköter sig lika illa.
Klart att jag ur ett personligt (och således väldigt subjektivt) perspektiv håller med dig om att det är ganska skönt att de konkade. Som jag skrev, så som de behandlat mig och några av mina vänner så förtjänar de inget annat.
Men om man ser på det ur ett större perspektiv är det inte lika roligt imho. Marknaden behöver ju alltid lite konkurrens.
Men i ärlighetens namn förstår jag verkligen inte hur de kunde hålla igång så här länge. En reklamation hos dem kunde ju ta flera månader. Och det har ju skrivits spaltmeter med kritik om dem i flera år på många olika forum.
Nej, vila i frid Datorbutiken, jag hoppas fan inte att du återuppstår.
Tacka vet jag Komplett och Dustin
February 12, 2003
Skön Q&A de har också...
Fråga: Jag har en order hos datorbutiken.com - kommer jag få den levererad?
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.Fråga: Jag har betalat min order med kort, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta banken/kortutställaren och reklamera din betalning. På de flesta bankers hemsidor finns blanketter för detta att ladda ner.Fråga: Jag har betalat min order i förskott, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren så snart sådan utsetts och framför dina anspråk.Fråga: Jag har en defekt vara som skall returneras, hur gör jag med den?
Svar: Kontakta tillverkaren i första hand, många tillverkare har egen serviceorganisation.Fråga: Jag har ett inneliggande returärende, vad händer med detta?
Svar: Kontakta konkursförvaltaren, be att få varan tillbaka, kontakta därefter tillverkaren.
Kort sagt, "vi skiter fullständigt i er".
March 10, 2003
Inte kul för en polare på jobbet, han fick mail i förra veckan att hans beställning dröjde på grund av lager flytt.
Så han valde att inte avbeställa det då. Nu kan det ta väldigt lång tid för att han för att få tillbaka sina pengar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)