March 10, 2003
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 12, 2001
http://www.idg.se/2.1085/1.193.....r-tomhanta
"Daniel Jonsson uppger att konkursen kom ”som från en klar himmel"
I helsike heller! 😀
Detta var mycket väntat...
March 10, 2003
Tingsrätten har utsett advokat Hans Svedberg, Hamilton Advokatbyrå Malmö, tel 040-664 26 00 till konkursförvaltare för Shoppingsajterna Svenska AB med bifirmorna Itbutken Svenska och DatorButiken Svenska.
Sade en på Swec forumet, vet inte hurvida detta stämmer dock. Stackarn kommer ju bli nerringd.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 24, 2007
Hulto wrote: Vilka ska sälja datordelar på DH nu då?
Bra fråga, deras storaa "butiks" area är nog rätt eftertraktad, speciellt när de andra utställarna kan få den mycket billigare nu 🙂
Klart att företag går i konkurs då och då, helt naturligt. Men inte kul för de som jobbar där dock.
March 7, 2004
Bjornsson wrote: näe tacka vet jag DustinHome 😀
ja absolut, fick precis detta svaret efter att jag skrivit att ett par hörlurar gått sönder efter någon vecka: "Det låter inte bra, vi skickar ut nya till dig så får vi hoppas att de fungerar bättre, du behöver inte skicka tillbaka de trasiga."
götte!
lite OT kanske..
November 19, 2003
Det här är så otroligt tråkigt, ligger ute med flera tusen för en datoruppgradering som jag i princip omedelbart avbröt eftersom "de skulle flytta huvudlagret". Det var för mer än två veckor sedan som köpet gjordes och avbröts, stod att det kunde ta uppemot en vecka innan återbetalningen skulle vara utbetald. Försökte kontakta dem efter en vecka per telefon men det var helt omöjligt att komma fram, "det är många som ringer just nu..." och efter det knäpptyst. Fick däremot svar på ett mail i fredags där det stog att pengarna skulle vara återbetalda, men så är inte fallet.
Hur stora är möjligheterna att få en återbetalningen av konkursförvaltarna, har ju trots allt ett brev som säger att pengarna borde vara återbetalda samt att det var "länge" sedan affären avbröts, men det kanske är helt irrelevant?
August 7, 2003
swelagger wrote: Det här är så otroligt tråkigt, ligger ute med flera tusen för en datoruppgradering som jag i princip omedelbart avbröt eftersom "de skulle flytta huvudlagret". Det var för mer än två veckor sedan som köpet gjordes och avbröts, stod att det kunde ta uppemot en vecka innan återbetalningen skulle vara utbetald. Försökte kontakta dem efter en vecka per telefon men det var helt omöjligt att komma fram, "det är många som ringer just nu..." och efter det knäpptyst. Fick däremot svar på ett mail i fredags där det stog att pengarna skulle vara återbetalda, men så är inte fallet.
Hur stora är möjligheterna att få en återbetalningen av konkursförvaltarna, har ju trots allt ett brev som säger att pengarna borde vara återbetalda samt att det var "länge" sedan affären avbröts, men det kanske är helt irrelevant?
Betalat via banken eller med kontokort eller nåt annat sätt?
November 19, 2003
September 21, 2002
Som grädden på moste står i nyhetsbrevet:
datorbutiken.com har funnits sedan 1998 vilket gör oss till inte bara pionjärer utan även veteraner i e-handelsbranschen. Vi är idag en av landets absolut största e-handelssajter och utgör en naturlig referenspunkt för branschen som helhet. Med våra fysiska butiker, tidigare JME Data, är vi idag en av Sveriges största fackhandlare inom datorer, tillbehör och hemelektronik med starkt fäste i södra Sverige.
Denna var ju bara för härlig 🙂
July 11, 2006
Kanske dax för dem som styr NH att ta bort reklamen längst upp på sidan ??
Själv tycker jag det är synd att de försvann då jag har varit trogen kund sedan starten.
@ GroundX vad är det som är så härligt med de textraderna ?
De stämmde ju rätt bra fram tills för några veckor sedan iaf.
Sen är jag rätt övertygad om att RÅNARNA Dustin och Komplett kommer dra nytta av detta o smyghöjja priserna på en del av sina varor.Framförallt de som är mest populära som de redan innan datorbutiken gick i graven låg ett par hundringar dyrare...
Själv har jag aldrig gillat att betala mer än man behöver, men du som är student (om jag inte tar helt fel) har säkert de där extra pengarna var månad som du gärna lägger ut ? 😉
/Homie
April 24, 2007
Ghost^[Homie wrote: ]Kanske dax för dem som styr NH att ta bort reklamen längst upp på sidan ??
Själv tycker jag det är synd att de försvann då jag har varit trogen kund sedan starten.
@ GroundX vad är det som är så härligt med de textraderna ?
De stämmde ju rätt bra fram tills för några veckor sedan iaf.Sen är jag rätt övertygad om att RÅNARNA Dustin och Komplett kommer dra nytta av detta o smyghöjja priserna på en del av sina varor.Framförallt de som är mest populära som de redan innan datorbutiken gick i graven låg ett par hundringar dyrare...
Själv har jag aldrig gillat att betala mer än man behöver, men du som är student (om jag inte tar helt fel) har säkert de där extra pengarna var månad som du gärna lägger ut ? 😉
/Homie
Reklamen är både för Datorbutiken / JME och ASUS om jag minns rätt.
Tråkigt, en av de bättre leverantörerna jag haft iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)