August 10, 2002
För ett par år sedan när ngn gjorde ett spel lr ett program och det typ hackade så var det programet det var fel på och så gjorde man om programet så att det inte skulle vara lika krävande och nu när det hackar så är det datorn det e fel på. Fattar ni vad jag menar?
Istället för att hela tiden göra snabbare prollar och grafikkort borde man igentligen försöka göra spelen mindre krävande UTAN att det ändrar utseende och funtion. Q3 är ett bra exempel på ett spel som e bra gjort och inte är krävande även fast jag tycker det e bra och snygg grafik.
Och föresten så kommer vi inte kunna göra så mycket snabbare prollar eftersom att det inte går att göra en 4hgz prolle på 0.13 micron (troligtvis) så då måste man sänka mellanrummet mellan transistorerna i prollen och det går inte att få det mycket mindre pga jordens små små skakningar. Visseligen kommer man troligvis i framtiden kunna åka ut i rymden där skakningar inte existerar och göra prollar men mindre micron mellan transitorerna i prollen men endå.
Hoppas ni fattar vad jag surrar om. Det ger en en tankeställare.
March 15, 2002
Munken wrote: För ett par år sedan när ngn gjorde ett spel lr ett program och det typ hackade så var det programet det var fel på och så gjorde man om programet så att det inte skulle vara lika krävande och nu när det hackar så är det datorn det e fel på. Fattar ni vad jag menar?
Istället för att hela tiden göra snabbare prollar och grafikkort borde man igentligen försöka göra spelen mindre krävande UTAN att det ändrar utseende och funtion. Q3 är ett bra exempel på ett spel som e bra gjort och inte är krävande även fast jag tycker det e bra och snygg grafik.
Och föresten så kommer vi inte kunna göra så mycket snabbare prollar eftersom att det inte går att göra en 4hgz prolle på 0.13 micron (troligtvis) så då måste man sänka mellanrummet mellan transistorerna i prollen och det går inte att få det mycket mindre pga jordens små små skakningar. Visseligen kommer man troligvis i framtiden kunna åka ut i rymden där skakningar inte existerar och göra prollar men mindre micron mellan transitorerna i prollen men endå.
Hoppas ni fattar vad jag surrar om. Det ger en en tankeställare.
jo, men de e ju så.. programmerarna vet att folk har snabba datorer därför slarvar de vid programmeringen. att öppna en mapp i windows hade egentligen inte behövt ta en bråkdel av den kraft det egentligen gör.. de beror på att de ligger en jävla massa onödig skräpkod kvar.
June 18, 2001
Vem hade inte roligare med sitt gamla NES än de har med CS och annat skräp? Utvecklingen sker enbart för att främja någons ekonomi.
Bättre grafik? Än sedan?! Titta ut genom fönstret så har du bra grafik.
Edra förfäder hade säkert lika roligt med kottar som ni har med datorer.
Lite off-topic kanske...
October 4, 2002
Jerry wrote: Vem hade inte roligare med sitt gamla NES än de har med CS och annat skräp? Utvecklingen sker enbart för att främja någons ekonomi.
Bättre grafik? Än sedan?! Titta ut genom fönstret så har du bra grafik.
Edra förfäder hade säkert lika roligt med kottar som ni har med datorer.
Hehe 😀
August 10, 2002
Blaze86 wrote: När man inte kan göra minder processorer så tror jag att dom kommer att bli större igen typ som dom gamla P2 orna. Så utveklingen kommer nog inte direkt att stanna tror jag.
Nej det finns ju faktiskt en anledning tills att dom gör prollarna mindre.
DEt e för att strömen typ ska kunna komma igenom alla transistorer innan den skickar ut en ny ström.
August 10, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=Munken]För ett par år sedan när ngn gjorde ett spel lr ett program och det typ hackade så var det programet det var fel på och så gjorde man om programet så att det inte skulle vara lika krävande och nu när det hackar så är det datorn det e fel på. Fattar ni vad jag menar?
Istället för att hela tiden göra snabbare prollar och grafikkort borde man igentligen försöka göra spelen mindre krävande UTAN att det ändrar utseende och funtion. Q3 är ett bra exempel på ett spel som e bra gjort och inte är krävande även fast jag tycker det e bra och snygg grafik.
Och föresten så kommer vi inte kunna göra så mycket snabbare prollar eftersom att det inte går att göra en 4hgz prolle på 0.13 micron (troligtvis) så då måste man sänka mellanrummet mellan transistorerna i prollen och det går inte att få det mycket mindre pga jordens små små skakningar. Visseligen kommer man troligvis i framtiden kunna åka ut i rymden där skakningar inte existerar och göra prollar men mindre micron mellan transitorerna i prollen men endå.
Hoppas ni fattar vad jag surrar om. Det ger en en tankeställare.
jo, men de e ju så.. programmerarna vet att folk har snabba datorer därför slarvar de vid programmeringen. att öppna en mapp i windows hade egentligen inte behövt ta en bråkdel av den kraft det egentligen gör.. de beror på att de ligger en j**la massa onödig skräpkod kvar.
va det jag menade.
i framtiden kommer det nog bli ordning på det.
bättre källkod...
June 20, 2002
Munken wrote: För ett par år sedan när ngn gjorde ett spel lr ett program och det typ hackade så var det programet det var fel på och så gjorde man om programet så att det inte skulle vara lika krävande och nu när det hackar så är det datorn det e fel på. Fattar ni vad jag menar?
Istället för att hela tiden göra snabbare prollar och grafikkort borde man igentligen försöka göra spelen mindre krävande UTAN att det ändrar utseende och funtion. Q3 är ett bra exempel på ett spel som e bra gjort och inte är krävande även fast jag tycker det e bra och snygg grafik.
Och föresten så kommer vi inte kunna göra så mycket snabbare prollar eftersom att det inte går att göra en 4hgz prolle på 0.13 micron (troligtvis) så då måste man sänka mellanrummet mellan transistorerna i prollen och det går inte att få det mycket mindre pga jordens små små skakningar. Visseligen kommer man troligvis i framtiden kunna åka ut i rymden där skakningar inte existerar och göra prollar men mindre micron mellan transitorerna i prollen men endå.
Hoppas ni fattar vad jag surrar om. Det ger en en tankeställare.
de stora tillverkarna har ju redan planerat fram till .065 micron så de lär ju ha löst det på något sätt... 10 GHz satsar Intel på till år 2005-2006...
dessutom är datorer fortfarande byggda med ganska "omodern" elektronik... finns material som transporterar elektrska impulser snabbare än kisel... tror det var i nåt djur, så vi kanske får se animaliska datorer om ett tag... 🙂
för att inte tala om optiska processorer och kvantdatorer som fortfarande är i sin absoluta barndom, så nog har vi marginalerna på vår sida och vi kommer nog att få se att datorbranschen tuffar på i sin vanliga takt ett bra tag framöver...
June 18, 2001
Polymer material samt nano bryggor kommer att möjliggöra klart högre hasigheter än vad som körs idag.
Däremot så är det ju ingen ny teknik direkt utan detta möjliggör mindre beståndsdelar vilket medger högre frekvenser.
Undrar när det kommer nytt tankesätt att bygga processorer istället?!
December 28, 2002
Läste i forskning & framsteg eller nån liknande tidning att murphys
lag kommer att gälla fram till 2010-2015, då utveckligen kommer
att långsamt stanna av.
Det säger ju säg själv att man inte kan fortsätta hur länge som helst.
Men i framtiden kommer vi ju att sitta på kvantdatorer *drägel*
som är enormt mycket snabbare än dagens.
Tyvärr dröjer nog det :cy:
June 28, 2001
IBM skulle ju utväckla nån optisk prolle, vet inte om man kan få det att gå snabbare än ljusets hastighet. så där tar det nog stop på den delen.
vänta bara tills dom kommer med dom trevliga Optiska hårddiskarna med några TB i storleken av en sockerbit :bgrin: *stönande tjur* :cy:
1 Guest(s)