November 8, 2002
HELIX wrote: Men sätt massa skumgummi under datorn då. Det har jag gjort för att dämpa vibrationerna från min pump..
x-per hur tappar man något så att det får en stöt av 1G? Det är ju som att lägga den på en bänk eller nåt..
hahaha.. ja allt med massa utsätts för 1G (9.82N/100gr) i vilotillstånd på jorden 😀 aja..
Skumgummi hjälper nog en del, ska testa det. Fast ljudvågorna i luften stoppas ju inte rikigt lika lätt...hmm :hrm:
February 12, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=HELIX]Men sätt massa skumgummi under datorn då. Det har jag gjort för att dämpa vibrationerna från min pump..
x-per hur tappar man något så att det får en stöt av 1G? Det är ju som att lägga den på en bänk eller nåt..
hahaha.. ja allt med massa utsätts för 1G (9.82N/100gr) i vilotillstånd på jorden 😀 aja..
Skumgummi hjälper nog en del, ska testa det. Fast ljudvågorna i luften stoppas ju inte rikigt lika lätt...hmm :hrm:
Ville bara säga: Hmmm... 🙄
November 8, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=HELIX]Men sätt massa skumgummi under datorn då. Det har jag gjort för att dämpa vibrationerna från min pump..
Ville bara säga: Hmmm... 🙄
Ja den största delen av vibrationerna kommer från golvet. Men men, jag testar lite skumgummi.
February 10, 2003
har för mig att HDn kan skadas om den vibrerar för mkt när den skriver men de ska nog vara en rejäl je*la massa bas om de ska bli allt för mkt skulle jag tro.. min bror pajja en HD när han installera ett spel samtidigt som han satt å sparka lite lätt på datorn.. (tror det var darför den pajja men de var IBM så man vet ju aldrig 😛 )
October 27, 2001
Blue_Moon_, ja, det är nog det värsta som kan hända. Vibrationer skadar nog bara hddarna, eftersom det ligger i deras natur att snurra och när armarna studsar vill repa skiv-j*****. Om du har en ibm hdd bör du inte ha en högtalare intill, sen bör ingen gå i rummet och om du ska va riktigt säker på att den inte ska gå sönder bör du behålla den i dess orginalförpackning och lägga den på en kudde på golvet, i ett ljudisolerat rum.
Att ha stora oskärmade högtalare nära datorn/skärmen är inte så bra det heller, bara så alla har det klart för sig 🙂
November 8, 2002
PaiN wrote: Blue_Moon_, ja, det är nog det värsta som kan hända. Vibrationer skadar nog bara hddarna, eftersom det ligger i deras natur att snurra och när armarna studsar vill repa skiv-j*****. Om du har en ibm hdd bör du inte ha en högtalare intill, sen bör ingen gå i rummet och om du ska va riktigt säker på att den inte ska gå sönder bör du behålla den i dess orginalförpackning och lägga den på en kudde på golvet, i ett ljudisolerat rum.
Att ha stora oskärmade högtalare nära datorn/skärmen är inte så bra det heller, bara så alla har det klart för sig 🙂
Man ska inte ha en IBM HD överhuvudtaget :hehe: :bgrin:
Men det har jag så ajg sitter å väntar på att den ska rasa. men hur som helst, ska ha det i åtanke att ta de lite lugnt med att installera program osv. när man spelar högt.. :bok:
1 Guest(s)