August 17, 2001

Ogrebeast wrote: [quote=erick]Håller med min nya dator (den som står i signaturen m.m.) ligger på mitt lokala postkontor och skall hämtas av mej imorgon!! 😀 😀 😀
Kommer ihåg känslan 😀 Jag var bannemej limmad mot rutan när posten öppnade
Förresten, får man ha så gullig avatar som du har erick?
Japp ska hänga utanför butiken när SPAR matbutik öppnar kl 10.. (jag vill ha en riktig post!!)
och japp det får man 😀 det är jag och min flickvän förra veckan 😀
August 17, 2001

Hyper wrote: Måste gå ut nu, kan inte sitta inne o glo på db.com hela dagen, morsan tror jag e galen (vänta bara tills jag får prylarna) MuahaHAHAHAh!
Tror jag beställe säkert 7-8 st sånna där förfrågningar från db.com hur långt min order hade kommit sen jag beställde förra veckan.. processorn va ju givetvis restnoterad så det tog 4 lååånga dagar extra innan dom kunde skicka paketet.. 😀

February 21, 2003

erick wrote: [quote=Ogrebeast][quote=erick]Håller med min nya dator (den som står i signaturen m.m.) ligger på mitt lokala postkontor och skall hämtas av mej imorgon!! 😀 😀 😀
Japp ska hänga utanför butiken när SPAR matbutik öppnar kl 10.. (jag vill ha en riktig post!!)
Det är det enda rätta 😀
erick wrote: och japp det får man 😀 det är jag och min flickvän förra veckan 😀
Hoppas det håller eftersom du verkar gilla henne nog mycket för att ha med henne som din "symbol" här 🙂
August 17, 2001

Ogrebeast wrote: [quote=erick][quote=Ogrebeast][quote=erick]Håller med min nya dator (den som står i signaturen m.m.) ligger på mitt lokala postkontor och skall hämtas av mej imorgon!! 😀 😀 😀
Det är det enda rätta 😀
Självklart 😀
Fast sen väntar jag ju iofs på både pump från seame.com och vattenblock från en som tillverkar själv på sweclockersforumet.. Men chassit ska moddas!! 😀
Ogrebeast wrote:
[quote=erick]och japp det får man 😀 det är jag och min flickvän förra veckan 😀
Hoppas det håller eftersom du verkar gilla henne nog mycket för att ha med henne som din "symbol" här 🙂
O ja! 😀 Vi har vart ihop 7 månader nu 😀
July 13, 2002

Hyper wrote: Ni vet känslan när man precis beställt en dator och ska invänta den, som Julafton när man va liten. Den är svår att jämföra, men fan så underbar den är 🙂
Håller ni inte med 😛 ?
True! 8) ... och att packa upp nya datordelar är bättre än vilket inslaget paket som helst 🙄 , ÄVEN fasten man vet vad som är i 🙂 😀 :eye:
Bara jag som gillar lukten av nya datordelar... man kan riktigt känna det runt om sig 😀
Love the smell of new computere parts in the morning... smells like... victory!
August 17, 2001

Ogrebeast wrote: [quote=erick]Fast sen väntar jag ju iofs på både pump från seame.com och vattenblock från en som tillverkar själv på sweclockersforumet.. Men chassit ska moddas!! 😀
Ska skaffa vattenkylning till hösten. Har du nån ritning på blocket? Vad får du betala? Kanske är bra 😀
Ett sånt här har jag beställt:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=147976&threadid=147976&perpage=25&pagenumber=1
Får betala 400 kr inkl alla monteringsdetaljer och frakt 😀
August 17, 2001

Elias667 wrote: [quote=Hyper]Ni vet känslan när man precis beställt en dator och ska invänta den, som Julafton när man va liten. Den är svår att jämföra, men fan så underbar den är 🙂
Håller ni inte med 😛 ?
True! 8) ... och att packa upp nya datordelar är bättre än vilket inslaget paket som helst 🙄 , ÄVEN fasten man vet vad som är i 🙂 😀 :eye:
Bara jag som gillar lukten av nya datordelar... man kan riktigt känna det runt om sig 😀
Love the smell of new computere parts in the morning... smells like... victory!
För att inte tala om första timmarna man använder en ny bildskärm, fan va det luktar elektronik! 😀
November 4, 2001

Den här känslan är inte bra för min plånbok!
Varje gång man inte har något att göra, eller livet känns tomt, så beställer man nån ny pryl. Idag blev det nytt moderkort och nytt minne.
Det är såååå jäkla kul när man får hem avi:n, hämtar paketet kopplar in o.s.v. Men efter två dagar tänker man inte på det mer 🙁
September 4, 2002

Spannen wrote: Den här känslan är inte bra för min plånbok!
Varje gång man inte har något att göra, eller livet känns tomt, så beställer man nån ny pryl. Idag blev det nytt moderkort och nytt minne.
Det är såååå jäkla kul när man får hem avi:n, hämtar paketet kopplar in o.s.v. Men efter två dagar tänker man inte på det mer 🙁
Men ååååh sälj dina grejer varje månad och köp nytt så förlorar du aldrig den känslan 😀
September 13, 2002

men när man byggt ihop allt, trycker på ON... inget händer... HMM.. ilska... vad har jag gjort fel... fixa å grejja... ON igen .. fel saker händer.. ännumera ilska.. fixa fixa fixa.. har man tur så funkar det 3e gången.. så brukar heimdal's datorbyggarskola se ut..
höll på i flera timmar med en installation av en HDD.. inklusive fixande med sladdar, så de låg snyggt.. snacka om n00b varning
August 17, 2001

Idag flyttade den här lådan in hos mej tillsammans med en mammaplatta, en amd barton och 2 x 256 ddr 😀
http://www.erickshemsida.com/p.....P_3108.JPG
Mer bilder kommer sen när jag bygger ihop vattenkylningen.. 😀
1 Guest(s)