June 3, 2001
1:a dagen på datorkörkortet idag..
Eftersom att jag sparar 6000 spänn på att ta det nu när jag är mellan 2 jobb så slog jag till.
Faen va svårt det var då.. trodde att det här klarar man ju på en eftermiddag.. va fel jag hade.
70% rätt hade jag.
Endå har jag hållt på i 6-7 år med datorer.
:bgrin:
September 24, 2002
November 29, 2001
Menar ni ECDL?
Det var ju pissenkelt.
Jag gick dit sista dagen på kursen utan att ha öppnat en bok och gjorde alal prov för termin 1 på raken och sen 1 eller om det kanske var 2 prov ur termin två.
Det enda jag har kvar är Access för den skiten har jag aldrig använt.
Har inte orkat plugga det heller.
Fick mellan 95 och 100 % på alla prov utom ett där jag fick 86%.
Lagom slappt. 🙂
May 22, 2001
UndaC wrote: Menar ni ECDL?
Det var ju pissenkelt.Jag gick dit sista dagen på kursen utan att ha öppnat en bok och gjorde alal prov för termin 1 på raken och sen 1 eller om det kanske var 2 prov ur termin två.
Det enda jag har kvar är Access för den skiten har jag aldrig använt.
Har inte orkat plugga det heller.Fick mellan 95 och 100 % på alla prov utom ett där jag fick 86%.
Lagom slappt. 🙂
Jo det är ECDL,, samma som dig undaC jag hade ett skitfel i Acces som sagt något jävla filerfel som jag gissade fel påå urk....
July 14, 2003
6000 spänn? Du kan inte vara seriös!!! Kostar ju en bråkdel av det att skriva MS's certifierings tester..
Jag har inga fördomar om arbetsgivare etc, men jag skulle aldrig ta jobb hos någon som krävde att jag hade tagit det testet. Då är det väl ett jobb som sekreterare eller nått de söker för jag skulle aldrig kalla det för "IT jobb"... :cy:
June 28, 2001
ah den skiten syslar jag med oxå, fan vad flummiga frågor dom frågar, utrycker sig så jävla mysko, helt fel ord, en klasskompis kuggade för att han inte fattade vad utdataenhet var 🙄 kanske inte så svårt att gissa sig till vad det är men jävlar vad fult namn.
btw, i suxxors on word ,acess och exell och all annan skit dom har med, men dom 2 första fick jag 100% på.
November 29, 2001
boogey wrote: Helt ärligt, borde inte konkurrensverket reagera på såna här grejer?
"Lär dig Microsofts svindyra Office-paket så kan du datorer"... :-k
Det är inte MS som står bakom det här. Office och Windows är ju det som körs på flest arbetsplatser därför är det "eftertraktat".
June 20, 2002
UndaC wrote: [quote=boogey]Helt ärligt, borde inte konkurrensverket reagera på såna här grejer?
Det är inte MS som står bakom det här. Office och Windows är ju det som körs på flest arbetsplatser därför är det "eftertraktat".
Fortfarande är det skumt...
Tycker det kunde vara lite mindre inriktat mot MS iallafall...
tror de som läser det skulle tjäna på det...
January 23, 2002
boogey wrote: [quote=UndaC][quote=boogey]Helt ärligt, borde inte konkurrensverket reagera på såna här grejer?
Fortfarande är det skumt...
Tycker det kunde vara lite mindre inriktat mot MS iallafall...
tror de som läser det skulle tjäna på det...
Vad lever du i för fantasivärld?
Körkortet är till för att förbereda folk inför det som de kommer stöta på när det kommer till en arbetsplats och ska använda datorerna där till allmänna saker, alltså inte företagets egna specialsaker.
Vad är då allmänn mjukvara i Sverige idag på de flesta arbetsplatser?
Jo, MS Windows, MS Office och Internet Explorer. Alltså är det de programvarorna som är lämpligast att lära sig.
Det är inte meningen att man genom datorkörkortet ska använda vanliga Svensson till att försöka få bort MS från dominansen utan förbereda vanliga Svensson för vanlig datorhantering på sitt jobb.
2 Guest(s)