November 13, 2003
Fick mitt kort genom gymnasiet jag gick på...
Vet en som var lite av en dataguru i parallelklassen (stava?) som gjorde provet på 5 eller 6 min
och fick alla rätt.. Det blev inte godkännt då datorn trodde han fuskat pga tiden 🙂 men läraren övervakade det hela
och allt stämde.. men han fick göra om det "lite saktare".. Skoj det.
July 3, 2003
Håller också på och tar ECDL-körkortet.. på skolan då alltså - kostar mig inte en krona! 🙂 Har dock bara gjort modul 1 och 3 än så länge, håller på med mod 4 nu och ska göra det testet nästa fredag..
Tycker det är skitslappt faktiskt - går till lektionen; sitter och surfar och gör proven då läraren säger att det är dags. Har haft 93% på de jag gjort och har då inte pluggat nåt inför proven.. Nån som vet; Blir det svårare efterhand eller är det lika simpelt alltid? 🙂
May 22, 2001
Iskall wrote: [quote=DraGoN]Acess kan vara jävligt om du inte kan ett skit om det. öva mycket på det ett tips...
oki, kan vara bra att veta så att man inte kommer dit och det skiter sig totalt.. 🙄 🙂 Tackar!
I o för sig jag kunde inte ett skit om det provade det lite lätt sen körde provet, hade ett skitfel bara.. Under filterbiten.. 🙁 :arg: :arg:
June 20, 2002
Steel wrote: [quote=boogey][quote=UndaC][quote=boogey]Helt ärligt, borde inte konkurrensverket reagera på såna här grejer?
"Lär dig Microsofts svindyra Office-paket så kan du datorer"... :-k
Det är inte MS som står bakom det här. Office och Windows är ju det som körs på flest arbetsplatser därför är det "eftertraktat".
Fortfarande är det skumt...
Tycker det kunde vara lite mindre inriktat mot MS iallafall...
tror de som läser det skulle tjäna på det...
Vad lever du i för fantasivärld?
Körkortet är till för att förbereda folk inför det som de kommer stöta på när det kommer till en arbetsplats och ska använda datorerna där till allmänna saker, alltså inte företagets egna specialsaker.
Vad är då allmänn mjukvara i Sverige idag på de flesta arbetsplatser?
Jo, MS Windows, MS Office och Internet Explorer. Alltså är det de programvarorna som är lämpligast att lära sig.
Det är inte meningen att man genom datorkörkortet ska använda vanliga Svensson till att försöka få bort MS från dominansen utan förbereda vanliga Svensson för vanlig datorhantering på sitt jobb.
jojo... det där är jag med på...
Faktum är att jag bara sitter och tänker lite högt här, finns ingen egentlig substans i det jag skriver... 😉
*fortsätter tänka lite högt*
Tror fortfarande att folk skulle tjäna på att testet riktades lite mer från MS-produkter mot lite mer allmän användning av den typ av program som menas...
Word har ju troligen en förkrossande majoritet ute på arbetsplatser, men t.ex. Access finns det väl ganska många arbetsplatser som har bytt ut?
3 Guest(s)