January 17, 2002
Jag tror att spelen i dagens läge, eller kanske 2-3 år framöver, inte kommer att kräva mer än 1 GHZ och 128 grafik minne.
Däremot är jag mycket intresserad av de nya operativ system som kommer nu när microsoft blir tvungen att lämna ut källkoden till windows!
Jag vill gärna prova på något nytt OS, för windows börjar bli uttjatat.
Linux blir säkert mycket bättre, bara dom inte mixar det med windows! Det vore som att blanda en iller med en björn eller nåt liknande
Men jag håller med, 3D glasögon borde standardiseras och spelen börja ha speciella inställningar för dom, tex i CS kan dom juh göra nåt coolt med Nightvision
och i spel som RA och starcraft kan dom alltid ha menyer som poppar ut ur bilden när du markerar en gubbe, då har du fri sikt överallt... Men det kanske skulle kännas... naket?
Utveckling inom CPU:s
Detta år: P5 kommer med 4 GHZ och AMD med en ny sorts processor om typ 6 månader med runt 3.5 GHZ som är överlägsen P5
nästa år: En ny Pentium processor som inte kallas PIII, PIIII... kommer att ha 6 GHZ nån gång i andra kvartalet.
AMD lancerar som vanligt en processor som har mindre klockhastighet men också överlägsen pentiums nya!
2004: Microsoft köper upp AMD för bills fickpengar och får monopol igen. Men vem vet, AMD kanske köper Microsoft?
-------------------------------------------
AMD 2000+ 1.66 GHZ, Seagate Cheetah 36LP 36GB Fibre Channel, 16MB cache 10000rpm, Point Of View GeForce3 64Mb DDR TV-out Retail AGP, Creative SoundBlaster Audigy Platinum eX Retail PCI, 3Com 3C905B-COMBO EtherLINK 10/100 PCI COMBO, Original 256Mb SDRAM 168pin cas3 PC133 (AMD OK) X2, Adaptec Fireconnect 4300 Kit 1394/3-port Firewire, Yahama 24x10x40x Safeburn 8Mb bulk intern Firewire, Chieftec TA-10W Scorpio FullTower 300W tyst! ATX (AMD&P4 OK), EPoX EP-8KTA3+ PRO KT133A 6PCI 1ISA 1AGP 4DIMM UDMA100 RAID Audio SocketA ATX, IceMat MousePad ver. 2.0...
Jodu, nog fasen kostade den skjortan alltid!
December 19, 2000
Kul att så många har teorier om detta!
Det med hastigheten på internet kommer troligtvis att öka iom att filernas storlek kommer att öka allt eftersom, Men om nu den nyakomprimeringstekniken som sägs komprimera det mesta med 100 gånger mindre filstorlek så kanske det inte behövs högre hastighet, då kanske alla kan klara sig med modem ändå... man vet ju aldrig, datorvärlden slutar aldrig att förvåna mig.
April 2, 2001
September 18, 2001
September 5, 2001
August 7, 2001
On 2002-01-20 00:42, phriik wrote:
Intel har ju designat terraherz transistorer nu..så då kan man gissa var utvecklingen e på väg me cpu´s
När det gäller hårddiskar tror jag nog på tb hårrdiskar inom 3-4år men dom första modellerna kommer nog bli ganska stora med extra många skivor
hoppas bara att man inte blir bakis.. happy bäshboxing
September 18, 2001
2 Guest(s)