Positiva saker med dator:
Trevlig hobby.
Roligt med spel.
Möjligheten att skriva läsbara dokument.
Möjligheten att redigera egna CD/DVD's.
Möjligheten att lagra saker, Musik/film/dokument utan att det blir skrymmande.
Negativa saker med dator:
Stjäl åt helsicke för mycket tid.
Dyr hobby när man är spel/klockfreak.
Virus/trojaner och annat elände.
Drar ström eftersom den går 24/7.
Positiva saker med internet:
Tillgång till mängder av musik/film/program.
Möjligheten att "supporta" vänner/bekanta online, dvs gå in i deras dator och fixa problem.
Fildelning.
Trevlig hobby, att kunna lära sej mer om saker och ting utan att lämna bostaden.
Negativa saker med internet:
Kostar pengar.
Stjäl åt helsicke för mycket tid.
Risken för virus/trojaner och annat skit ökar.
Webbutikerna med sina låga priser, vilket gör att man kanske handlar saker man egentligen inte behövt ha.
Men visst är det häärligt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
ZIre wrote: kan man få trojaner och virus om man inte har internet? 😛
Ja, från LAN/DVD/CD/Disketter t.ex.
(Kommer med förskräckelse ihåg ett LAN hemma i byn, där hela partionen med "braåhasaker" blev förstörd, tror det var Nimda. Alla *.exe blev korrupta.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2003
+ med datorn
man kan spela diverse trevliga spel
man slipper köpa/premunera på aktuell rapport 🙂
- med datorn
är ivägen
kostar pengar
låter illa
+ med internet
man slipper köpa massa spel/filmer/musik osv osv
finns massa heta chix på nätet (:
NH!
man kan köpa och sälja massa shit
zatzy/flashback/moppenet (forum skulle man kunna säga)
- med internet
bedrägerier
virus
knarkhandeln
January 13, 2003
Bjornstrom wrote: Negativt: Skiten låter som fan, och man måste ha en j**la massa kablar.
Typiskt peze, jag har endast strömsladd, allt annat är i skärmen och den är knäpptyst. 😉
En positiv sak med datorn är ju att den är ett arbetsverktyg för många, på många olika sätt. (Tänk så många som varit arbetslösa om datorn inte funnits)
December 17, 2005
beta wrote: [quote=Bjornstrom]Negativt: Skiten låter som fan, och man måste ha en j**la massa kablar.
Typiskt peze, jag har endast strömsladd, allt annat är i skärmen och den är knäpptyst. 😉
En positiv sak med datorn är ju att den är ett arbetsverktyg för många, på många olika sätt. (Tänk så många som varit arbetslösa om datorn inte funnits)
Sladdar är ju även manligt då ;P
Undra vad man gjort utan datorer 🙄
March 11, 2003
beta wrote:
Eventuellt hade arbetslösheten varit lägre utan datorerna. Svårt att bevisa varken det ena eller andra.
2 Guest(s)