September 8, 2003
Visste inte under vilken kategori detta ska ligga eftersom jag inte vet felet.
Jag och en polare satte nyss ihop en dator åt mig.. allt funkade bra tills jag installerade de drivrutiner som fanns med på CDn till mitt Hercules radeon 9800PRO, först kom den där rutan upp somsa att drivrutinerna inte var testade för Xp (eller ngt liknande) upp och jag valde att fortsätta installationen.. när allt var klart bads jag att starta om datorn.. efter det så funkade inte ngt..
När datorn startar går allt bra fram till windows ska ladda.. då hänger den sig, när jag sedan stänger av den kommer det upp en ruta om att jag kan starta upp datorn i felsäkert läge.. det är bara det att tangentbordet inte fungerar heller så jag kan inte välja ngt av de andra alternativen än "Starta Windows normalt"
Hjälp mig snälla så ska du få en puss, eller en godis omdu är lagt åt de hållet..
September 8, 2003
Mac wrote: Är det ett trådlöst tangentbord kan det vara det som gör att det inte fungerar korrekt vid uppstarten, testa att sätta i ett tangentbord med vanlig sladd och kör felsäkert läge..
Jag har testat med ett trådlöst tgb både på PS2 porten och USB porten
och så har jag testat med ett vanligt som inte e trådlöst på PS2 porten och USB porten:-/
September 8, 2003
DiDi wrote: hmmm... fungerar tangentbordet överhuvudtaget... tex i bios?
Joo jag kommer in i BIOS men det är också allt.. kan ställa in grejer och så i bios.. sen när jag tar ja kommit förbi "rutan" där man kan trycka del för att komma in i BIOS så slutar mitt tgb att funka.. kan det vara hårddisken som jävas? bios och memorycheck sköts väl inte från min hdd? eller...
testade nu att ominstallera mitt operativsystem (windows XP home) men då står det att jag ska trycka på en tangent om jag vill boota från CDn.. men mitt jävla tgb funkar ju inte!! hur fan ska jag göra :cy:
August 20, 2001
riot wrote: [quote=DiDi]hmmm... fungerar tangentbordet överhuvudtaget... tex i bios?
Joo jag kommer in i BIOS men det är också allt.. kan ställa in grejer och så i bios.. sen när jag tar ja kommit förbi "rutan" där man kan trycka del för att komma in i BIOS så slutar mitt tgb att funka.. kan det vara hårddisken som jävas? bios och memorycheck sköts väl inte från min hdd? eller...
testade nu att ominstallera mitt operativsystem (windows XP home) men då står det att jag ska trycka på en tangent om jag vill boota från CDn.. men mitt j**la tgb funkar ju inte!! hur fan ska jag göra :cy:
Testat att nollställa bios?
October 1, 2003
DiDi wrote: [quote=gyZZ]Gör så här:
1. Ta bort Windows för evigt
2. Installera Slackware eller dylikt.
mmm... det hjälper honom mycket eller hur 🙄
Japp, nya drivisar också kanske.....
Nä men seriöst, jag hade faktiskt samma problem med Win xp(läänge sedan) men det fixade sig genom att jag formaterade hddn och installerade om Windows och laddade hem nya drivisar och efter det fungerade det bra.
September 8, 2003
gyZZ wrote: [quote=DiDi][quote=gyZZ]Gör så här:
1. Ta bort Windows för evigt
2. Installera Slackware eller dylikt.
mmm... det hjälper honom mycket eller hur 🙄
Japp, nya drivisar också kanske.....
Nä men seriöst, jag hade faktiskt samma problem med Win xp(läänge sedan) men det fixade sig genom att jag formaterade hddn och installerade om Windows och laddade hem nya drivisar och efter det fungerade det bra.
Hur lyckades du formatera om hddn om du inte kunde använda tangentbordet? ifs så skullejag kunna dra in HDDn på en polares CPU (du vet vem du är) och låta han formatera skiten för att se om det är den d e fel på..
1 Guest(s)