Datorvana|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorvana
Al Bundy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 16, 2001 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Jag sitter i en datasal på Göteborgs Universitet och har konstaterat följande. Det krävs inte allt för mycket datorkunskap för att få studera på ett universitet. Hela dagen har personer farit fram och tillbaka, ty de har velat skriva ut på en nätverksansluten skrivare. Detta har dock inte fungerat. De har blivit allt mer desperata och försökt trycka i mer papper i skrivaren etc. Nu har de flesta dock gett upp. Ingen har dock konstaterat att datorn som skrivaren är ansluten till är avstängd.....

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
47294
August 16, 2001 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Smarta...

c8h10n4o2
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 223
47295
August 16, 2001 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 12:57, Al Bundy wrote:
Jag sitter i en datasal på Göteborgs Universitet och har konstaterat följande. Det krävs inte allt för mycket datorkunskap för att få studera på ett universitet. Hela dagen har personer farit fram och tillbaka, ty de har velat skriva ut på en nätverksansluten skrivare. Detta har dock inte fungerat. De har blivit allt mer desperata och försökt trycka i mer papper i skrivaren etc. Nu har de flesta dock gett upp. Ingen har dock konstaterat att datorn som skrivaren är ansluten till är avstängd.....

ROTFLMAO laugh
Känner igen det där...

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
47296
August 16, 2001 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har för många år sedan på högskolan (no name) sett en tjej trycka in en 5.25 diskett i en fläktspringa fram på datorn och sedan blivit konfys över att datorn inte _helt automatiskt_ fick upp hennes textfil. Haha!

inc
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
47297
August 16, 2001 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆

Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
47298
August 16, 2001 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 13:09, carnail wrote:
Jag har för många år sedan på högskolan (no name) sett en tjej trycka in en 5.25 diskett i en fläktspringa fram på datorn och sedan blivit konfys över att datorn inte _helt automatiskt_ fick upp hennes textfil. Haha!

HAHAHAHAHA.....superLOL

warzone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 266
47332
August 16, 2001 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Läser en datarelaterad utbildning i norra sverige och under ett av besöken i datorsalen kommer en kurskamrat in och går fram till datorn hon tidigare använt. Tyvärr är skärmen nu svart då hon varit borta ett tag och hennes frustration märks då svordommarna börjar hagla, helt plötsligt lyffter hon näven och slår allt vad hon har ovanpå skärmen och bilden kommer tillbaka. En något rädd människa vid datorn brevid frågar lite försynt vad hon sysslar med och glad som en lärka spottar hon ut att hon alltid gör så när skärmen svartnar utan anledning......
Intelligens kallas sånt!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
47343
August 16, 2001 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 14:47, warzone wrote:
Läser en datarelaterad utbildning i norra sverige och under ett av besöken i datorsalen kommer en kurskamrat in och går fram till datorn hon tidigare använt. Tyvärr är skärmen nu svart då hon varit borta ett tag och hennes frustration märks då svordommarna börjar hagla, helt plötsligt lyffter hon näven och slår allt vad hon har ovanpå skärmen och bilden kommer tillbaka. En något rädd människa vid datorn brevid frågar lite försynt vad hon sysslar med och glad som en lärka spottar hon ut att hon alltid gör så när skärmen svartnar utan anledning......
Intelligens kallas sånt!

Vaddå, ska man inte göra så då? 😕 😕 😕

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
47350
August 16, 2001 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Förvånas över människors dumhet, för saker som dessa har ingenting med "vana/datorvana/teknikvana" att göra. Det är bara "plain" korkat!

Va nära att säga upp släktskapet med min mor när hon hade lagt CD-skivan upp och ner i våran första CD (ett bra tag sedan). Fan man kan väl testa lite, om man inte vet finns det ju bara två logiska sätt. Bild/text upp/ner... men men, sorgligt är det.

Blir lika förbannad på mig själv om jag råkar göra "liknande" fel.

Angående disketten i fläkten.... *ASG*!!!

X-Tazzy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
47365
August 16, 2001 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns folk till allt... laugh
Jag var ner på en fritidsgård för ett tag sen för att hjälpa dom med deras dator... Dom lyckades inte få cd-romen att läsa skivor...

Jag konstaterad ganska snabbt att den var helt död, kaputt... När jag förkunnade detta för fritidsledarna bara tittade en av dem på mig och såg helt ställd ut och sa:

Den kan omöjligt vara trasig, den funkade ju igår!!! surprised

Vad jag vet brukar prylar fungera tills dom går sönder... Men jag kanske har fel...

^katten^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 329
47367
August 16, 2001 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 13:09, carnail wrote:

*ASGARV* 😀 😀

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
47382
August 16, 2001 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det finns folk som inte är allt för smarta... Även om man inte har det minsta datorvana, så bör man ju ha lite vanligt vett ! Vissa saker kan man ju räkna ut utan att använda huvudet...

Sonic Wanderer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 289
47437
August 16, 2001 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Känner till en händelse (också vid en högskola). I datorerna finns både floppy och ZIP-drive. Det står tydligt "endast disketter" samt "endast ZIP-skivor" ovanför respektive enhet. Ändå var det en tjej som, trots att det tog emot nåt fruktansvärt, manglade in en floppydisk i ZIP-läsaren. Hon fick *banka* in den. Sen satt den som sten. Hon fick skämmigt gå & hämta administratören så han fick pilla loss den. smile

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
47439
August 16, 2001 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här har inget med "dumma datoranvändare" att göra men ändå:
En polares video slutade att fungera en dag och han lämnade in den för reparation. Det visade sig när de öppnade videon att den innehöll bla en limpmacka med ost och lite färgkritor. Hehe, han blev inte så glad på sin lilla unge! smile

Sonic Wanderer
Kommer du hit ofta?
Medlem
47449
August 16, 2001 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 17:01, carnail wrote:
Det här har inget med "dumma datoranvändare" att göra men ändå:
En polares video slutade att fungera en dag och han lämnade in den för reparation. Det visade sig när de öppnade videon att den innehöll bla en limpmacka med ost och lite färgkritor. Hehe, han blev inte så glad på sin lilla unge! smile

Woahahahaaaaaaaaaahahahahahaha *LOL* 😀 😀 😀 😀

Nej, man bävar över att få barn, när man har dyra saker med hål och öppningar hemma. smile

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
47451
August 16, 2001 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja vad ska man säga Andvänd Skallen ibland. Lite vett borde dom jhu ha,.,:) !!!! smile

NO COMMENTS!!!

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
47454
August 16, 2001 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

när man har dyra saker med hål och öppningar hemma. smile

Du menar en fru? smile

Sonic Wanderer
Kommer du hit ofta?
Medlem
47455
August 16, 2001 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Dyr i drift möjligen...... men jag menade sånt som är dyrt att införskafa från början. smile smile smile smile smile smile

Lamersson
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 93
47605
August 16, 2001 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, man bävar över att få barn, när man har dyra saker med hål och öppningar hemma. smile

Jaha, du har sett American Pie.

Helioz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 371
47719
August 16, 2001 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehhe fet tråd!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 517
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL