July 22, 2001
Jag sitter i en datasal på Göteborgs Universitet och har konstaterat följande. Det krävs inte allt för mycket datorkunskap för att få studera på ett universitet. Hela dagen har personer farit fram och tillbaka, ty de har velat skriva ut på en nätverksansluten skrivare. Detta har dock inte fungerat. De har blivit allt mer desperata och försökt trycka i mer papper i skrivaren etc. Nu har de flesta dock gett upp. Ingen har dock konstaterat att datorn som skrivaren är ansluten till är avstängd.....
May 28, 2001
On 2001-08-16 12:57, Al Bundy wrote:
Jag sitter i en datasal på Göteborgs Universitet och har konstaterat följande. Det krävs inte allt för mycket datorkunskap för att få studera på ett universitet. Hela dagen har personer farit fram och tillbaka, ty de har velat skriva ut på en nätverksansluten skrivare. Detta har dock inte fungerat. De har blivit allt mer desperata och försökt trycka i mer papper i skrivaren etc. Nu har de flesta dock gett upp. Ingen har dock konstaterat att datorn som skrivaren är ansluten till är avstängd.....
ROTFLMAO
Känner igen det där...
December 19, 2000
On 2001-08-16 13:09, carnail wrote:
Jag har för många år sedan på högskolan (no name) sett en tjej trycka in en 5.25 diskett i en fläktspringa fram på datorn och sedan blivit konfys över att datorn inte _helt automatiskt_ fick upp hennes textfil. Haha!
HAHAHAHAHA.....superLOL
January 3, 2001
Läser en datarelaterad utbildning i norra sverige och under ett av besöken i datorsalen kommer en kurskamrat in och går fram till datorn hon tidigare använt. Tyvärr är skärmen nu svart då hon varit borta ett tag och hennes frustration märks då svordommarna börjar hagla, helt plötsligt lyffter hon näven och slår allt vad hon har ovanpå skärmen och bilden kommer tillbaka. En något rädd människa vid datorn brevid frågar lite försynt vad hon sysslar med och glad som en lärka spottar hon ut att hon alltid gör så när skärmen svartnar utan anledning......
Intelligens kallas sånt!
June 3, 2001
On 2001-08-16 14:47, warzone wrote:
Läser en datarelaterad utbildning i norra sverige och under ett av besöken i datorsalen kommer en kurskamrat in och går fram till datorn hon tidigare använt. Tyvärr är skärmen nu svart då hon varit borta ett tag och hennes frustration märks då svordommarna börjar hagla, helt plötsligt lyffter hon näven och slår allt vad hon har ovanpå skärmen och bilden kommer tillbaka. En något rädd människa vid datorn brevid frågar lite försynt vad hon sysslar med och glad som en lärka spottar hon ut att hon alltid gör så när skärmen svartnar utan anledning......
Intelligens kallas sånt!
Vaddå, ska man inte göra så då? 😕 😕 😕
August 8, 2001
Förvånas över människors dumhet, för saker som dessa har ingenting med "vana/datorvana/teknikvana" att göra. Det är bara "plain" korkat!
Va nära att säga upp släktskapet med min mor när hon hade lagt CD-skivan upp och ner i våran första CD (ett bra tag sedan). Fan man kan väl testa lite, om man inte vet finns det ju bara två logiska sätt. Bild/text upp/ner... men men, sorgligt är det.
Blir lika förbannad på mig själv om jag råkar göra "liknande" fel.
Angående disketten i fläkten.... *ASG*!!!
January 19, 2001
Det finns folk till allt...
Jag var ner på en fritidsgård för ett tag sen för att hjälpa dom med deras dator... Dom lyckades inte få cd-romen att läsa skivor...
Jag konstaterad ganska snabbt att den var helt död, kaputt... När jag förkunnade detta för fritidsledarna bara tittade en av dem på mig och såg helt ställd ut och sa:
Den kan omöjligt vara trasig, den funkade ju igår!!!
Vad jag vet brukar prylar fungera tills dom går sönder... Men jag kanske har fel...
June 3, 2001
Känner till en händelse (också vid en högskola). I datorerna finns både floppy och ZIP-drive. Det står tydligt "endast disketter" samt "endast ZIP-skivor" ovanför respektive enhet. Ändå var det en tjej som, trots att det tog emot nåt fruktansvärt, manglade in en floppydisk i ZIP-läsaren. Hon fick *banka* in den. Sen satt den som sten. Hon fick skämmigt gå & hämta administratören så han fick pilla loss den.
April 9, 2001
Det här har inget med "dumma datoranvändare" att göra men ändå:
En polares video slutade att fungera en dag och han lämnade in den för reparation. Det visade sig när de öppnade videon att den innehöll bla en limpmacka med ost och lite färgkritor. Hehe, han blev inte så glad på sin lilla unge!
June 3, 2001
On 2001-08-16 17:01, carnail wrote:
Det här har inget med "dumma datoranvändare" att göra men ändå:
En polares video slutade att fungera en dag och han lämnade in den för reparation. Det visade sig när de öppnade videon att den innehöll bla en limpmacka med ost och lite färgkritor. Hehe, han blev inte så glad på sin lilla unge!
Woahahahaaaaaaaaaahahahahahaha *LOL* 😀 😀 😀 😀
Nej, man bävar över att få barn, när man har dyra saker med hål och öppningar hemma.
1 Guest(s)