February 4, 2003
Försökte mig pÄ tvÄ rutor i helgen.
Ena gick inte alls bra (en Opel Corsa med rejÀlt rundad bakruta)
Den andra, en Volvo 740 var det inga problem med. Helt plan ruta.
NÄgra tips pÄ hur man kan göra?
Skiljer det sig pÄ film och film? Jag anvÀnder Biltema hittils, kanske bÀttre med nÄtt annat om man ska tona en rundad ruta?
Fick bara massa veck och bubblor pÄ Corsan. Som jag försökte krama bort, men det gick inte tack vare att rutan buktar och plasten Àr rak, eller hur man ska förklara. Försökte Àven med "varmluft" frÄn vÀrmepistol och fÄ den att dra ihop sig mot rutan. Inget vidare det heller.
Tips?
September 20, 2001
davidhellmyrs wrote: Försökte mig pÄ tvÄ rutor i helgen.
Ena gick inte alls bra (en Opel Corsa med rejÀlt rundad bakruta)Den andra, en Volvo 740 var det inga problem med. Helt plan ruta.
NÄgra tips pÄ hur man kan göra?
Skiljer det sig pÄ film och film? Jag anvÀnder Biltema hittils, kanske bÀttre med nÄtt annat om man ska tona en rundad ruta?Fick bara massa veck och bubblor pÄ Corsan. Som jag försökte krama bort, men det gick inte tack vare att rutan buktar och plasten Àr rak, eller hur man ska förklara. Försökte Àven med "varmluft" frÄn vÀrmepistol och fÄ den att dra ihop sig mot rutan. Inget vidare det heller.
Tips?
Lade du dit filmen i delar dÄ? Du kan ju anvÀnda 9 delar sÄ ska det vÀll inte bli sÄ stora problem med det...
December 11, 2002
SjÀlv anvÀnder jag bara en rengöringsproduct nÀr det gÀller klister/fÀrg osv osv, dock inte olja!
Det Ă€r bromsrengöring eller som det ocksĂ„ kallas "breakcleaner". WĂŒrth har helt klart den bĂ€sta breakcleanern engligt mig. GĂ„ handla en burk sĂ„nt sĂ„ ska du se att klistret försvinner. Köp INTE CRC för den Ă€r inte alls lika stark som WĂŒrth funka kasst pĂ„ klister.
1 Guest(s)