February 12, 2002
När tråden liks lever.
Surfat runt lite nu på sidan och, rent hypotetiskt nu. Använder ju inget och blev bara nyfiken av hela kulturen runt hobbyodling. 🙂
Men för de där "hobbyodlarna" kan det bli billigare att odla själv?
Menar utrustning för flera tusen, 10 små rackans frön för 1500 och sen en väldigt misstänkt elkostnad pga ett par hyffsade upplysarprylar. 😕
December 24, 2002
Tror inte det är själva slutprodukten som är allt för dom där borta. De har ju sin lilla hobby som de verkar vara helt inväxta i 😛 och ni har er. De lägger säkert ut massa pengar på sin "setup" som dom kallar det, och ni på detta forum lägger ju också mer eller mindre ut en förmögenhet på er hobby. Sen finns det ju säkert moraliska aspekter i det hela, men det ska jag nog lämna åt någon annan som får fylla i det 🙂
June 28, 2001
Dom är experter på att odla för att dom röker inte sin skörd själva.
Edit: om nu från är så jävla dyrt med frön varför inte ta flyget till amsterdam och plocka med sig en jäfla massa frön och smuggla till sverige ?
tror ni tullen söker efter frön i tex ett brev ?
December 24, 2002
Mind wrote: [Image Can Not Be Found]
Dom är experter på att odla för att dom röker inte sin skörd själva.
Edit: om nu från är så j**la dyrt med frön varför inte ta flyget till amsterdam och plocka med sig en jäfla massa frön och smuggla till sverige ?
tror ni tullen söker efter frön i tex ett brev ?
Det kommer ju inte bli billigare att åka och köpa direkt från holland, eftersom de flesta som köper frön handlar just på nätet från butiker därifrån. Det är samma pris var man än köper det ifrån, det enda som tillkommer blir ju frakten då. Sen är det inte olagligt med frön så om tullen upptäcker det, kan dom inget annat göra än tejpa igen paketet och skicka det till mottagaren. Men jag antar att han/hon som får paketet efter det finns massa brandgul tulltejp på paketet, lär nog tänka sig för en och annan gång innan dom stoppas ned i jorden
February 12, 2002
Loggo, så det är inte olaglagligt att ha fröna, eller importera dem? Är du säker på det och har nått belägg för det, för lät ju lite skumt. 😕
OT, jag fick en gång ett brunt "kuvärpaket" från tailand som tullen varit och fingrat på. Troligen tullen nån stans på vägen för det stod nått i stil med "the contents of this package may me illegal in the recivent country". Efter det så slutade jag beställa mina små bruna paket för blev lite skakis. :cy: Dock så kan ju inte den svenska tullen ha haft ögonen öppna så hårt efter som de kom förbi dem. Tejpen var dock inte brandgul utan bara svart och vit som jag minns det.
November 7, 2005
November 7, 2005
December 24, 2002
Såhär ligger det till, frön är fullt lagliga. De innehåller ingen förbjuden substans. Allt ovan jord är totalt förbjudet. så fort det kommit upp nåt ur jorden är det kriminellt. Vad beträffar blad och blommor och sånt där, det som används är enbart blommor från honblommorna (opollinerade). Resten slängs, blad, hanväxter etc. De innehåller ingen nämnvärd mängd gift så det meningslöst att använda dessa till något sådant. Förresten, de flesta har redan kommit kontakt med cannabisfrön utan varit medvetna om det. Det är bara att gå in på närmsta fågelaffär så säljer de hampfrön för nån tia per hekto. Dessa frön kommer från industrihampa, det är en speciell framodlad hampa som innehåller extremt lite gift. Så det går inte berusa sig på dessa, men när man stoppar ned dom i jorden och de växer upp ser dom ut som en vanlig cannabisväxt. Omöjligt att särskilja från de potenta sorterna utan att analysera dom på något labb.
2 Guest(s)