March 10, 2002
Nu är det såhär, att jag har varit med om detta ett antal gånger och vill nu ha svar på varför det är såhär.
Vi säger som såhär, jag är ute på fredag, blir måttligt påverkad. När jag vaknar upp på lördag morgon känner jag mig en aning hängig och slö (p.g..a. alkoholen),
Men nu är det så att jag ska ut/på fest även på lördag. Man börjar dricka men känner inte av ett skvatt efter 7-8öl+. Men sen helt plötsligt efter n antal öl så slår det till. Då blir man berusad på momangen. Normalt känner jag att jag intagit alkohol efter runt 5 öl. Men när jag är ”bakfull” eller vad man ska kalla det känns inte detta. Utan efter n antal öl och x antal minuter säger det bara PANG. Vad beror detta på?
Väntar spänt på svar så jag har någon morgonläsning till frukosten.
October 28, 2002
Igentligen så är du ju fortfarande full när du är bakis, så mer eller mindre är du full redan när du börjar dricka med andra ord. Eller full och full, du har väl en "grundläggande" mängd alkohol kvar i blodet iaf.
Därför känns det inte som du blir full när du dricker mer, eftersom du redan är full. Så istället dricker du för mycket och då smäller det :).
Har du samma rutiner i övrigt när du är bakis som en vanlig dag? Går du upp, äter, sover som vanligt?
June 17, 2002
Hauk wrote: Igentligen så är du ju fortfarande full när du är bakis, så mer eller mindre är du full redan när du börjar dricka med andra ord. Eller full och full, du har väl en "grundläggande" mängd alkohol kvar i blodet iaf.
Därför känns det inte som du blir full när du dricker mer, eftersom du redan är full. Så istället dricker du för mycket och då smäller det :).
Har du samma rutiner i övrigt när du är bakis som en vanlig dag? Går du upp, äter, sover som vanligt?
Naj.. du har fel.. man e inte full när man e bakis.. e man bakis så har all alkohol gått ur kroppen.. o det har förvandlats till nåt annat ämne som kroppen försöker få ut.. o det e den processen som känns i bakfylla.. man får samma symptom som när man har feber..
trött, mår dåligt o så.
May 10, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Hauk]Igentligen så är du ju fortfarande full när du är bakis, så mer eller mindre är du full redan när du börjar dricka med andra ord. Eller full och full, du har väl en "grundläggande" mängd alkohol kvar i blodet iaf.
Naj.. du har fel.. man e inte full när man e bakis.. e man bakis så har all alkohol gått ur kroppen.. o det har förvandlats till nåt annat ämne som kroppen försöker få ut.. o det e den processen som känns i bakfylla.. man får samma symptom som när man har feber..
trött, mår dåligt o så.
Grejen är väl att man blir uttorkad? Därför man ska dricka vatten innan man går och lägger sig när man druckit lite för mycket.
February 10, 2005
http://en.wikipedia.org/wiki/Hangover
angående baksmälla grejen, så kan man eventuellt kanske filosofera mer på resten
February 21, 2003
MULLVADEN wrote: Naj.. du har fel.. man e inte full när man e bakis.. e man bakis så har all alkohol gått ur kroppen.. o det har förvandlats till nåt annat ämne som kroppen försöker få ut.. o det e den processen som känns i bakfylla.. man får samma symptom som när man har feber..
trött, mår dåligt o så.
fel det med... det håller på att brytas ner, kör du bil då du är bakis så är du garanterat rattfull
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
November 27, 2003
Bobby Bullhorn wrote: http://en.wikipedia.org/wiki/Hangover
angående baksmälla grejen, så kan man eventuellt kanske filosofera mer på resten
Jag tänkte göra en utläggning, men får hänvisa till den länken istället 😉
EDIT: skumt stavfel
//Andreas
Varför blir man bakis?
Varför tar det längre tid att bli full dagen efter?
Varför är gräset grönare hos grannen?
Varför finns det så många, och i grunden väldigt likadana religioner?
Hur kom jorden och liv till?
Finns Gud?
Hur gammal är Skiroy?
Landade Amerikanarna verkligen på månen?
Finns Bigfoot?
Hur lång bör en golfklubba bli i relation till globen?
Varför?
Hur?
När?
Mysterierna tätnar.
Vissa frågor finns det inga svar på, och kanske man inte ens ska söka svar på en del frågor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 22, 2003
Collateral wrote: [quote=SoulBurn][quote=Collateral]Vad kom först, ägget eller hönan?
Ägget.
Jaha, så, ägget låg bara där på marken. K.
Nope, men eftersom att alla fågler lägger ägg och en höna är en viss typ av fågel måste en annan fågel lagt ägget med den första hönan i.
Suck on that
January 13, 2003
NES_Boy wrote: [quote=Collateral][quote=SoulBurn][quote=Collateral]Vad kom först, ägget eller hönan?
Ägget.
Nope, men eftersom att alla fågler lägger ägg och en höna är en viss typ av fågel måste en annan fågel lagt ägget med den första hönan i.
Suck on that
Så det är därför berusningen slår på så plötsligt dagen efter?
October 28, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Hauk]Igentligen så är du ju fortfarande full när du är bakis, så mer eller mindre är du full redan när du börjar dricka med andra ord. Eller full och full, du har väl en "grundläggande" mängd alkohol kvar i blodet iaf.
trött, mår dåligt o så.
Delvis, men man har fortfarande alkohol i blodet och är "full". Men en del börjar ju att processeras såklart.
November 22, 2001
Cezar wrote: Detta kallas återställare :).
Tänk vilken bakfylla alkoholisterna skulle ha om dem inte drack varje dag?
Dem super liksom bort den hela tiden :P.
Inte super bort den, skjuter upp den.
Det fungerar jättebra, jag har testat vid några tillfällen (oftast festivaler), det enda problemet e att när man väl slutar blir bakfyllan ännu värre.
January 22, 2003
^BeTa^ wrote: [quote=NES_Boy][quote=Collateral][quote=SoulBurn][quote=Collateral]Vad kom först, ägget eller hönan?
Ägget.
Suck on that
Så det är därför berusningen slår på så plötsligt dagen efter?
Japp, just att ägget faktiskt kom före hönan är en viktig anledning till detta fenomen. :bok:
1 Guest(s)