July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....93,00.html
Påminer mig om att jag och tjejen snor hennes föräldrars bredband. Deras stora hus är cirka 30-40 meter ifrån våran lägenhet. 😀
Signalstyrkan är dock på "Låg" eller mindre i min datorhörna (längst in), ska köpa en förstärkare tror jag, vad kostar det tror ni? (Belking 54g)
November 29, 2003
Hauk wrote: På kontoret snor vi bredband av företaget under 😀 En företagslina kostar många sköna hundralappar annars...
Dom har noll koll 🙂 Dessutom är det ett callcenter, dom har ganska fet lina...
Det är då man ska surfa på en massa saker man aldrig "vågar" surfa på hemma. 🙂
May 11, 2005
whak wrote: [quote=Hauk]På kontoret snor vi bredband av företaget under 😀 En företagslina kostar många sköna hundralappar annars...
Det är då man ska surfa på en massa saker man aldrig "vågar" surfa på hemma. 🙂
Muhahahaha 😀 Nej fan surfa på som vanligt bara 😀
May 1, 2005
Hauk wrote: På kontoret snor vi bredband av företaget under 😀 En företagslina kostar många sköna hundralappar annars...
Hahahaha. Finurligt Så vad surfar ni på då tro? OT: Samma sak gör min polare med hans iBook. Han sätter sig i svenskasalen o sätter igång. Vi har absolut ingen aning om var nätet kommer ifrån, för skolan har inget trådlöst, och det finns ingen som borde ha trådlöst runtomkring. I vilket fall så går det inte speciellt fort ändå :p
October 28, 2002
Det är fiber från jämtkraft.
Har inte lekt så mkt men vi kommer en bit över 30mbit in / ut. Tror dock mer iaf vi hade haft en ordentlig signal.
Har haft funderingar på att ställa en server att dela semesterbilder på där men inte vågat då jag har väldigt mkt semesterbilder, så det kan bli en del trafik... och ngn "it ansvarig" som har ngn form av koll kallar dom säkert in iaf nätet börjar såsa.
June 28, 2001
Hauk wrote: Det är fiber från jämtkraft.
Har inte lekt så mkt men vi kommer en bit över 30mbit in / ut. Tror dock mer iaf vi hade haft en ordentlig signal.
Har haft funderingar på att ställa en server att dela semesterbilder på där men inte vågat då jag har väldigt mkt semesterbilder, så det kan bli en del trafik... och ngn "it ansvarig" som har ngn form av koll kallar dom säkert in iaf nätet börjar såsa.
mjo, om du ställer en burk på nätet och confar den som en sk Darknet burk på nätet.
Förklaring, en Darknetburk tar imot paket men skickar inte några och därför märks det inte att den existerar, så confar du den att uppmärksamma om någon börjar portscanna och göra typiska nätverksadminkommando på nätverket.
samt kör nått hemmagjort program som stänger ner FTPn om detta skulle inträffa.
Då har du det jävligt säkert ifall någon börjar undersöka men att hindra dom att komma såpas långt är lite svårare.
kanske om du drar egna kablar och drar dom fram o tillbaka i hela byggnaden in i tak, ner i väggar, runtomkring, hit o dit och slutgilltigen gömmer du burken i ett fläktrum uppe på taket och lämar inga fingeravtryck.
simplaste vore nog om du sätter en uppladdningsbegränsning dagtid så dom aldrig märker av att deras lina utnyttjas.
Frågan är bara vad man gör när fröken ISP kommer och snokar och undrar varför det är så satans mkt trafik på natten.
Om dom ens har rätt att undersöka en sådan sak.
[ lite info om just darknet, här är en förklaring från en bekant som är ganska lättförstårlig ]
" om jag förstår konceptet rätt, så sätter de upp en eller flera maskiner som lyssnar på en eller flera addresser, dock är den själv helt tyst och de ger inte ut någon information om att en maskin skall finnas på den address.. sedan när folk söker efter sårbara maskiner, oftast genom att testa addresser helt random eller går igenom alla address för address .. så kan de råka skicka information till darknet maskinen eller maskinerna.. när trafik kommer så analyseras den och kollar vad för sorts trafik det är och hur den försöker komma åt maskinen ... på så vis hittar de hackers och spammare... genom att låta dem komma till 'oss'.. i stället för att jaga dem.."
October 28, 2002
Dom har ingen rätt att stega in på mitt kontor utan att polisen är med dom med lite fina papper i näven.
Darknet, nice, ska googla upp det litet! Tack!
Vid upptäckt har vi dock en planerad ursäkt;
Det är så att sunk-adsl ingår i hyran för oss. Vi låtsas bara vara datorinkompetenta och har heeela tiden trott att vi surfat på det, eftersom den trådlösa saken ansluter direkt till modermodemet, själva hjärtat i hårddisken.
Kan inte vi rå för.
September 12, 2001
Mind wrote: [quote=Hauk]Det är fiber från jämtkraft.
mjo, om du ställer en burk på nätet och confar den som en sk Darknet burk på nätet.
Förklaring, en Darknetburk tar imot paket men skickar inte några och därför märks det inte att den existerar, så confar du den att uppmärksamma om någon börjar portscanna och göra typiska nätverksadminkommando på nätverket.
samt kör nått hemmagjort program som stänger ner FTPn om detta skulle inträffa.
Då har du det jävligt säkert ifall någon börjar undersöka men att hindra dom att komma såpas långt är lite svårare.
kanske om du drar egna kablar och drar dom fram o tillbaka i hela byggnaden in i tak, ner i väggar, runtomkring, hit o dit och slutgilltigen gömmer du burken i ett fläktrum uppe på taket och lämar inga fingeravtryck.
simplaste vore nog om du sätter en uppladdningsbegränsning dagtid så dom aldrig märker av att deras lina utnyttjas.
Frågan är bara vad man gör när fröken ISP kommer och snokar och undrar varför det är så satans mkt trafik på natten.
Om dom ens har rätt att undersöka en sådan sak.
[ lite info om just darknet, här är en förklaring från en bekant som är ganska lättförstårlig ]
" om jag förstår konceptet rätt, så sätter de upp en eller flera maskiner som lyssnar på en eller flera addresser, dock är den själv helt tyst och de ger inte ut någon information om att en maskin skall finnas på den address.. sedan när folk söker efter sårbara maskiner, oftast genom att testa addresser helt random eller går igenom alla address för address .. så kan de råka skicka information till darknet maskinen eller maskinerna.. när trafik kommer så analyseras den och kollar vad för sorts trafik det är och hur den försöker komma åt maskinen ... på så vis hittar de hackers och spammare... genom att låta dem komma till 'oss'.. i stället för att jaga dem.."
http://www.cymru.com/Darknet/
http://www.darknet.com/
Det där ju dock en rätt så saftig gråzon med det syftet som är föreslaget. :/
June 28, 2001
skiroy wrote: [quote=Mind][quote=Hauk]Det är fiber från jämtkraft.
Shitload av bra text
http://www.cymru.com/Darknet/
http://www.darknet.com/
Det där ju dock en rätt så saftig gråzon med det syftet som är föreslaget. :/
Är det ? såfort den burken uppmärksammar lite suspekt trafik så plingar den till.
1 Guest(s)