May 3, 2004
http://www.piratbyran.org/1maj/
Samling klockan 12.30 i Vasaparken (grusplanen vid korsningen Dalagatan/Odengatan), Stockholm
Jag ska dit, vilka mer?
July 18, 2002
December 3, 2003
May 3, 2004
PooSlice wrote: Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.
Skämt? Majoriteten av de som använder internet idag, nämligen våra kära ungdomar tycker att det är fel att det pågår en hetsjakt idag mot oss piratkopierare. Vi var med att bygga upp internet, vi tog till oss internet och dess tjänster. Nu ska statens hobbymyndighet APB ta ifrån oss det med gestapometoder.
EN av de paroller som uppmärksammas är att vi ska ha snabbare internet. Men det är några andra intressanta frågor som du antagligen missat. Det finns de som inte gillar piratbyrån men detta är inte en demonstration för piratbyrån, det är en demonstration för oss ungdomar, våra rättigheter och vår chans att säga nej till de sjuka straffen som utdelas och sätter oss i ekonomisk kris i flera år för att vi kopierar en film.
July 14, 2004
KorSpo wrote: [quote=PooSlice]Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.
Skämt? Majoriteten av de som använder internet idag, nämligen våra kära ungdomar tycker att det är fel att det pågår en hetsjakt idag mot oss piratkopierare. Vi var med att bygga upp internet, vi tog till oss internet och dess tjänster. Nu ska statens hobbymyndighet APB ta ifrån oss det med gestapometoder.
EN av de paroller som uppmärksammas är att vi ska ha snabbare internet. Men det är några andra intressanta frågor som du antagligen missat. Det finns de som inte gillar piratbyrån men detta är inte en demonstration för piratbyrån, det är en demonstration för oss ungdomar, våra rättigheter och vår chans att säga nej till de sjuka straffen som utdelas och sätter oss i ekonomisk kris i flera år för att vi kopierar en film.
"This guy know what hes talking about" :bok:
F.Ö Jag tycker att så länge det inte går till överdrift o dom vill göra fri all media (det kommer _inte_ hända i vilket fall) Bättre om dom kan hålla det på en realistisk nivå.
Tyvärr är jag Göteborgare :/
Men annars hade jag velat vara med 🙂
July 18, 2002
Dehman wrote: [quote=zmutte]ph333333r, jag kommer. Kanske lite senare då jag ska gå i SAC-tåget innan.
Vågar man delta i ett demonstationståg med dig? :cy: :eye:
That's why I wrote ph33333333333333r, nä skämt åt sido. Så klart man vill! Jag är en vänlig och trevlig filur.
¯(º_o)/¯
July 18, 2002
Krqagyzzz wrote: Är inte 1:a Maj "arbetarnas" demonstrationsdag?
Snarare arbetarnas dag, ja det är det. Även om PB har inte tagit en explicit politisk bana så gosar de hyfsat mycket med vänstern, (obs vänstern != VP). VP E vänstern. För er som har läst mängdlära @ matematik (synd att man inte kan köra LaTeX så kunde man få till det riktiga tecknet). >: )~~
1 Guest(s)