Demonstrera med Piratbyrån 1a Maj i Stockholm|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Demonstrera med Piratbyrån 1a Maj i Stockholm
Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
sp_UserOfflineSmall Offline
879378
April 26, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Om nån fixar pengar till mej så jag kan åka till sthlm.... 🙄

"Anti Piracy Is A Crime" ......

Golai
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 168
879393
April 26, 2005 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Räkna med att APB och säkerligen farbror blå kommer stå med varsin video kamera i något gauthörn den dan och vid den platsen då 😀
Och hur var det med maskeringsförbudet vid demonstrationer var inte det förbjudet nu eller har det inte gått igenom ännu?.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
879583
April 26, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Golai wrote: Räkna med att APB och säkerligen farbror blå kommer stå med varsin video kamera i något gauthörn den dan och vid den platsen då 😀
Och hur var det med maskeringsförbudet vid demonstrationer var inte det förbjudet nu eller har det inte gått igenom ännu?.

Tror inte att det gått igenom ännu, men vet inte dock.

Men tänk om jag är väldigt rädd för att ramla och vill ha min integralhjälm med tonat visir på mig då? De kan ju inte ta dig för att du vill vara försiktig.

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
879614
April 26, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag får se om jag går, brukar alltid vara så att man är för bakfull för att orka upp.

Missa inte Looptroop och svenska akademien som spelar på medborgarplatsen.

fluffer
Medlem
Forum Posts: 201
879623
April 26, 2005 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Golai wrote: Räkna med att APB och säkerligen farbror blå kommer stå med varsin video kamera i något gauthörn den dan och vid den platsen då 😀

Knappast.... Kommer kanske stå någon radiobil eller piketenhet som sitter och glufsar i sig mcd-mat. Inget mer med det.

Maskeringsförbudet har inte gått igenom utan det diskuteras fortfarnade.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
879685
April 26, 2005 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

vadå tror du att filmkameran kan se vad som finns på cd'n?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
879695
April 26, 2005 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju inte olagligt att demonstrera mot piratkopiering. Nutts.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
879707
April 26, 2005 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle gärna delta men har inga möjligheter att ta mig till stockholm 🙁

PooSlice wrote: Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.

Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
879715
April 26, 2005 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

orka...

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
879802
April 27, 2005 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.

Så länge man inte hetsar mog någon folkgrupp så är det ok, och jag tror inte IFPI, APB m.fl. räknas som folkgrupper i lagens mening.

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
879839
April 27, 2005 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

trodde det stod antipiratbyrån först :bgrin:

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
880252
April 27, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: [quote=Johan Nicklasson]Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.

Så länge man inte hetsar mog någon folkgrupp så är det ok, och jag tror inte IFPI, APB m.fl. räknas som folkgrupper i lagens mening.

förtal, ärekränkning etc.. finns fler lagar än "hets mot folkgrupp"

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
880528
April 28, 2005 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote:
förtal, ärekränkning etc.. finns fler lagar än "hets mot folkgrupp"

Naturligtvis, men jag antog att han syftade på Åke Greens utalande om homsexuella eller Runar Söörgards utalande om islam.

PooSlice
Medlem
Forum Posts: 193
880560
April 28, 2005 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=PooSlice]Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.

Skämt? Majoriteten av de som använder internet idag, nämligen våra kära ungdomar tycker att det är fel att det pågår en hetsjakt idag mot oss piratkopierare. Vi var med att bygga upp internet, vi tog till oss internet och dess tjänster. Nu ska statens hobbymyndighet APB ta ifrån oss det med gestapometoder.

EN av de paroller som uppmärksammas är att vi ska ha snabbare internet. Men det är några andra intressanta frågor som du antagligen missat. Det finns de som inte gillar piratbyrån men detta är inte en demonstration för piratbyrån, det är en demonstration för oss ungdomar, våra rättigheter och vår chans att säga nej till de sjuka straffen som utdelas och sätter oss i ekonomisk kris i flera år för att vi kopierar en film.

Ok om ni nu var med och byggde upp internet, vilka protocol skrev du? Vilka kablar drog vi? Nejdu, det enda du har gjort är att ladda hem kazaa och tanka filmer och spel. Sedan när någon säger åt er att så får ni inte göra börjar ni komma på en massa ideér och undanflykter.

Vilka tjänster vill de ta bort?
Slutligen vilka straff pratar du om? Jag har aldrig hört talas om någon som blivit straffad för att laddat ner upphovsrättsligt material.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 410
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL