February 21, 2005
October 25, 2003
Golai wrote: Räkna med att APB och säkerligen farbror blå kommer stå med varsin video kamera i något gauthörn den dan och vid den platsen då 😀
Och hur var det med maskeringsförbudet vid demonstrationer var inte det förbjudet nu eller har det inte gått igenom ännu?.
Tror inte att det gått igenom ännu, men vet inte dock.
Men tänk om jag är väldigt rädd för att ramla och vill ha min integralhjälm med tonat visir på mig då? De kan ju inte ta dig för att du vill vara försiktig.
July 18, 2002
Golai wrote: Räkna med att APB och säkerligen farbror blå kommer stå med varsin video kamera i något gauthörn den dan och vid den platsen då 😀
Och hur var det med maskeringsförbudet vid demonstrationer var inte det förbjudet nu eller har det inte gått igenom ännu?.
Knappast.... Kommer kanske stå någon radiobil eller piketenhet som sitter och glufsar i sig mcd-mat. Inget mer med det.
Maskeringsförbudet har inte gått igenom utan det diskuteras fortfarnade.
October 16, 2003
vadå tror du att filmkameran kan se vad som finns på cd'n?
February 16, 2005
Skulle gärna delta men har inga möjligheter att ta mig till stockholm 🙁
PooSlice wrote: Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.
Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.
August 2, 2001
Johan Nicklasson wrote: Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.
Så länge man inte hetsar mog någon folkgrupp så är det ok, och jag tror inte IFPI, APB m.fl. räknas som folkgrupper i lagens mening.
February 16, 2005
nXsty wrote: [quote=Johan Nicklasson]Efter som "yttrandefrihetsgrundlagen" (sveriges största skämt efter G. Schyman och G. persson) är så söndertrasad av andra lagar som begränsar YGL så kan man inte säga och skriva vad man vill på sin banderoll.
Så länge man inte hetsar mog någon folkgrupp så är det ok, och jag tror inte IFPI, APB m.fl. räknas som folkgrupper i lagens mening.
förtal, ärekränkning etc.. finns fler lagar än "hets mot folkgrupp"
December 3, 2003
KorSpo wrote: [quote=PooSlice]Ropen ska skalla bredband åt alla eller. stort skämt skulle jag vilja säga.
Skämt? Majoriteten av de som använder internet idag, nämligen våra kära ungdomar tycker att det är fel att det pågår en hetsjakt idag mot oss piratkopierare. Vi var med att bygga upp internet, vi tog till oss internet och dess tjänster. Nu ska statens hobbymyndighet APB ta ifrån oss det med gestapometoder.
EN av de paroller som uppmärksammas är att vi ska ha snabbare internet. Men det är några andra intressanta frågor som du antagligen missat. Det finns de som inte gillar piratbyrån men detta är inte en demonstration för piratbyrån, det är en demonstration för oss ungdomar, våra rättigheter och vår chans att säga nej till de sjuka straffen som utdelas och sätter oss i ekonomisk kris i flera år för att vi kopierar en film.
Ok om ni nu var med och byggde upp internet, vilka protocol skrev du? Vilka kablar drog vi? Nejdu, det enda du har gjort är att ladda hem kazaa och tanka filmer och spel. Sedan när någon säger åt er att så får ni inte göra börjar ni komma på en massa ideér och undanflykter.
Vilka tjänster vill de ta bort?
Slutligen vilka straff pratar du om? Jag har aldrig hört talas om någon som blivit straffad för att laddat ner upphovsrättsligt material.
3 Guest(s)