October 1, 2002
Tjo allesammans!
Jag, likt många andra, påbörjade min högskoleutbildning för två dagar sedan. Ganska omgående träffade jag en tjej som jag med säkerhet kan säga är min "tvillingsjäl". Problemet är att hon är grymt svårtolkad - Viset jag fick kontakt med henne första dagen var att hon satt och slängde blickar åt mitt håll konstant, vilket jag självfallet då tolkade som om hon var intresserad. Vi började i alla fall snacka och det visade sig att vi delade precis samma intressen, livsåskådning & politiska åsikter etc. Men jag fick även reda på att mestadelen av hennes vänner är killar, och att hon känner sig mer bekväm med "oss" än med tjejer. Tydligen har hon haft ett antal pojkvänner, så jag tvivlar inte på att hon är straight så att säga
I vilket fall så började hon väldigt snabbt med små "inviter" (som jag tolkade det), och hon var väldigt närgången direkt, redan på den första dagen (Eller, låt oss säga att det var FÖR närgånget än normalt för att vara första dagen). Nåväl - Dock tog varken hon eller jag första initiativet till något (inte så konstigt med tanke på att bara gått två dagar), men hon bjöd hem mig -specifikt- till sin lya, under en rast då vi stod och hängde med vår övriga klass. Så något speciellt verkar det vara i alla fall.
Nu till mitt problem:
Som tidigare nämnt har hon väldigt många kill/pojkvänner (fler än tjejpolare t.o.m.), och mina erfarenheter säger mig att sådana tjejer är väldigt svårt att veta var man har dem exakt. Det kan helt enkelt vara så att hon beter sig så där (socialt och närgånget) i allmänhet gentemot sina andra vänner också...
Mitt intresse av henne har växt väldigt snabbt, men jag vågar inte riktigt ta klivet - Hon verkar ej heller våga, om det nu är så att hon ÄR intresserad - Det känns helt enkelt så att det är dumt att "Riskera" det hon och jag byggt upp under dessa dagar bara för att jag tolkat henne "fel". Samtidigt vill jag inte vänta, då jag inte vill bli placerad i samma fack som hennes övriga kill/pojkvänner (dvs. att bli placerad i "kompisfacket") - Vilket lär hända om jag går och drar på det hela för länge. Och att detta kan hända har jag redan fått bekräftat, då hon tog upp ett antal exempel med "gamla" pojkvänner...
Jag bör påpeka att det rör sig om en tjej med extremt intresse för gamla TV-spel/datorer/rollspel m.m. Och sådana tjejer, som tidigare nämnt, brukar vara väldigt...krångliga. "Krångliga" som i "svåravlästa". (Jag är säker på att fler här på forumet har erfarenhet av dessa "typer" av tjejer, och därför anser jag ovanstående som relevant).
Så... Vad skulle ni gjort i min situation? Jag är verkligen i behov av folks åsikter just nu, då jag själv är extremt villrådig.
- Bekänna, eller hålla tyst?
/Tack på förhand, och förlåt för ett långt inlägg =)
October 25, 2003
Välj, antingen gör du en storchansning och lär känna henne ordentligt, men räkna med ett "Nejmen jag vill inte förstöra vår vänskap" när du säger vad du igentligen tycker senare.
Eller så tar du tjuren vid hornen och berättar exakt vad du tycker direkt.
Då har du en chans iaf.
March 11, 2003
Man blir inte placerad i kompisfacket beroende på att man gör det ena eller andra. Antingen är hon intresserad, eller så är hon inte det. Fortsätt att umgås med henne, och blir ni kompisar hade ni ändå inte blivit något mer. Vill du då inte vara kompis, så får du säga att det inte är intressant för dig. Sen får hon bestämma. Oavsett, så handlar det inte om att du måste handla snabbt eller inte. Det handlar om att lära känna henne.
Visst, det finns tjejer som vill bli "svepta av fötterna", men de är ändå inget att ha. Såna personerär lika snabbt ur det stadiet som de hamnade i det, och i så fall blir det du som blir sårad ändå.
May 11, 2005
Ta det luuugnt och var inte för på!
Killar har en tendens att bli kära bara de uppfattar det som att man flirtar lite med dom, det är avtändande.
Sedan är det mycket möjligt att hon för det första inte vill vara tillsammans med någon i klassen, samt att hon helt enkelt bara tycker att du verkar schysst och gör allt för att du ska tycka detsamma - som vän. Speciellt då hon är van vid att ha nära killkompisar, och säkerligen vill ha en "klassbästis" också.
Eller så är hon omedvetet smått evil och gillar att flirta runt och leka med killars känslor..
Så slappna av, var trevlig men verka inte desperat & låt inte känslorna virra iväg alldeles för lätt. Du ska se att det löser sig självt om ett par månader.
Hur som helst tycker jag att du ska uppskatta att du hittat en kompis så snabbt, och inte tänka så mycket på det andra.
March 10, 2002
sofly. wrote: Ta det luuugnt och var inte för på!
Killar har en tendens att bli kära bara de uppfattar det som att man flirtar lite med dom, det är avtändande.
Sedan är det mycket möjligt att hon för det första inte vill vara tillsammans med någon i klassen, samt att hon helt enkelt bara tycker att du verkar schysst och gör allt för att du ska tycka detsamma - som vän. Speciellt då hon är van vid att ha nära killkompisar, och säkerligen vill ha en "klassbästis" också.
Eller så är hon omedvetet smått evil och gillar att flirta runt och leka med killars känslor..Så slappna av, var trevlig men verka inte desperat & låt inte känslorna virra iväg alldeles för lätt. Du ska se att det löser sig självt om ett par månader.
Hur som helst tycker jag att du ska uppskatta att du hittat en kompis så snabbt, och inte tänka så mycket på det andra.
Så uppfattar jag att de flesta tjejerna är. Onda! :cy:
October 30, 2004
sofly. wrote: Ta det luuugnt och var inte för på!
Precis som tjejer/kvinnor har en tendens att flörta utan att veta om det själva eller flörta för att få hjälp med något eller vinna andra fördelar.
Det är kraftigt avtändande.
September 5, 2001
Min erfarenhet säger att om hon har mycket/bara killkompisar är det ingen man vill vara tillsammans med.
Som du säger så är hon väldigt närgående med dessa och det kan lätt leta till att hon får känslor för sina kompisar (eller har redan?) och då blir det bara jobbigt för dig. Nu är detta inget man kan veta eller ta reda på, men det skulle ju vara tråkigt om det visar sig vara så och ja, då sitter du där och vi får en ny tråd.
Mitt råd ta det lungt, träffa henne lite till, försösk känna dig till hur det egentligen står till, fråga lite diskret om kompisarna. Tolka hennes kroppsspråk när hon svarar, lyser hon upp helt när hon talar om dem/han.
Men det är ju bara vad jag tycker 😀
November 29, 2003
hawkie wrote: Min erfarenhet säger att om hon har mycket/bara killkompisar är det ingen man vill vara tillsammans med.
Fick kännslan av att det inte är någon tös jag heller skulle kunna vara tilsammans med. Men skulle inte ha något emot att hon särade på benen.
Well, du kan väl "chilla" ett tag och känna av läget så att säga.
Snacka på med henne samt kanske bjuda hem henne några ggr.
July 18, 2003
Jag skulle nog försöka o uppvakta lite mer försiktigt, men ändå jävligt snart.
Edit: Kom på en grej, ha efterfest och se till att hon är med. Då kanske hon stannar hos dig, iallafall för natten ;D
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 28, 2001
Jag har en kompis vars föredetta brud var en sådan människa som tog på allt och alla, hon hade inga problem att nypa folk i baken framför sina pojkvänner och div andra klämrörelser.
Kan vara en sådan människa oxå, btw, du kan ju studera hur hon är med sina andra killkompisar och gämföra det med hur hon är med dig.
Eller varför inte använda dig av en annan tjej och låta henne göra sin bedömning, vem kan kunna sådant bättre än en tjej ?
Jag själv har ju inga problem att se när snubbar verkar intreserade av brudar, medans jag allt för ofta missar brudar som är intreserade i mig :/
Man känner ju sitt egna kön bäst.
Edit: att fråga henne hur hon känner för dig redan efter några dagar är att skjuta sig själv i foten.
ett tips, börja skojbråka lite med henne, he he. då avslöjar dom mkt.
1 Guest(s)