November 26, 2002
Newbie2K wrote: USA gör hela världen en välgärning iaf dom startar ett krig!! (inte aktieägarna dock...men men, smällar man får ta....)
Eftersom du uppenbarligen har spelat för mycket dataspel ska jag be att få upplysa dig om en sak: Krig är inte bra. Krig är dåligt.
Dessutom, varför skulle det vara en välgärning att starta krig där?
Vad vinner du på det? Vad vinner vi i Sverige på det? Vad vinner USA på det?
Nu slutar jag skriva innan jag skriver nåt dumt 🙂
October 28, 2002
sak försöka inte skriva något dumt nu...:
Oljepriserna till att börja med: kommer bli bra mycket stabilare om oljan är i USA:s händer..
Jag slipper vakna av att jag har talibaner med aks som kutar om kring i trädgården.
Allt folk i iraq får lära sig vad demokrati är iaf dom byter ut ledare, och alla kvinnor kanske får något att söga till om.
Och nej, jag har inte graffe kort i min data...har inte spelat datorspel på några år...(k då cs hos nån polare "on occation" men i övrigt, nej)
klart det finns nackdelar, många kan ju tvingas fly till länder som tex Sverige pga kriget, och det vore inte kul.
November 26, 2002
Newbie2K wrote: Oljepriserna till att börja med: kommer bli bra mycket stabilare om oljan är i USA:s händer..
Det kommer de bli om USA skulle lyckas komma överens med länderna i mellanöstern, som det är nu kan de ju inte ens komma överens med Norge.
Newbie2K wrote: Jag slipper vakna av att jag har talibaner med aks som kutar om kring i trädgården.
Har du det nu då?
Newbie2K wrote: Allt folk i iraq får lära sig vad demokrati är iaf dom byter ut ledare, och alla kvinnor kanske får något att söga till om.
Byta ledare är bra, bomba ihjäl dom är dåligt.
October 28, 2002
njaaaee kanske inta har bakgården full med talibaner, men man vet ju aldrig om dom skulle få för sig o landa en 747 hos grannen...
vore jätte kul om man kunde byta ledare och regim utan krig, förklara bara hur det skulle gå till!!
"fri lejd av usa" jaa men FN då!?!? saddam kommer aldrig gå med på det...
han vet att han torskar 😉
dessutom, vem vill sitta inspärrad i nordkorea?!?! lika bra att torska hos fn isf...
June 18, 2001
Tjae...man kan skicka in lite coola agenter från NSA, CIA och PMS, eller vad nu organisationerna heter, och låta dem göra vad de gör bäst: smyga runt som andra vesslor.
Tänk vad tacksamma Iraks medborgare kommer att vara när de får leva fria från förtryck i ruinerna av sina hem! Leve USA!
October 28, 2002
vad jeg vet så finns det inte heller något krig som gjort någet bra, MEN, USA startade ju inte kriget mot irak, det var det irak som gjorde när dom sa att dom "för alltid ska vara i krig med USA" när dom inledde gulfkriget,,
sen att dom stödjer wtc hör ju också till... USA måste ju få försvara sig!!
Jag tror inte att innevånarna i irak är så lyckliga över kriget och inte efter hller, MEN, nästa generation irakier kanske kommer va som folk och sluta misshandla sina kvinnor??? landet kommer kanske inte vara så primitivt längre, och dom kanske kan inspirera andra länder till förbättringar.
Anser att USA borde starta krig mot hela mellanöstern!! finns ju en anledning till alla krig o skit är därnere...
o vafan kan dom inte låta judarna va ifred för?!?!? VA!?!?!
dom beter ju sig som småungar när dom ska hämnas precis hela tiden!! NÅN måste ge upp nån gång!!
Sen var det bara nordkrea kvar...
Det
November 26, 2002
Newbie2K wrote: o vafan kan dom inte låta judarna va ifred för?!?!? VA!?!?!
efter andra världskriget bestämde FN att alla Judar skulle få bo i Israel, forna Palestina.
Tänk om de hade bestämt att de skulle få bo i Sverige istället, och kört ut dig från ditt hem. Nog fan hade du gnällt då!
October 28, 2002
dom hade fått plats endå 😉 araberna får ju bo där, men dom kördes ju därifrån för att dom vägrade va schyst med judarna!!
man tog ju inet arabernas hus bara!! man byggne nya mm...araberna blev enbart sur för att dom hatar judendomen..,,,och började jävlas med dom, som dom inte haft d jobbit nog!
vi låter ju invandrare bo i vårt land??! elelr hur???
Även fast jag hatar islam mm så går inte jag och kastar sten på pizzerior...
November 26, 2002
Newbie2K wrote: Jag e hyfsat säker på nämligen om saddam får en i huvet, tar nån av hans generaler makten, eller n¨ån annan minst lika störd.
jag förslår bygg-om-skeppet-med-våld metoden 😀
och om USA bombar?
Då kommer också nån minst lika störd ta makten, enda skillnaden är att han har HELA befolkningen på sin sida.
Fördelar: Det är ingen diktatur längre.
USA har vunnit ännu ett krig. Grattis, Bush
Nackdelar: Terrorism. Det kommer uppstå skitmånga jättearga terroristorganisationer som är tjuriga på USA, samt att en hel del
oskyldiga kommer dö. Det kommer dessutom inte gå att ena folket och göra om landet till en demokrati, för de kommer inte vilja det.
1 Guest(s)