Den 800:e avrättningen äger rum i USA|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den 800:e avrättningen äger rum i USA
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
257145
January 21, 2003 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: dom hade fått plats endå 😉 araberna får ju bo där, men dom kördes ju därifrån för att dom vägrade va schyst med judarna!!
man tog ju inet arabernas hus bara!! man byggne nya mm...araberna blev enbart sur för att dom hatar judendomen..,,,och började jävlas med dom, som dom inte haft d jobbit nog!

vi låter ju invandrare bo i vårt land??! elelr hur???
Även fast jag hatar islam mm så går inte jag och kastar sten på pizzerior...

Det är lite skillnad, vi tar emot flyktingar för att vi är snälla. Det är (i motsats till vad vissa tycks tro) helt på frivillig basis. Det är ingen som tvingar oss. Det är lite annorlunda om en organisation bestämmer att de ska ta emot flera miljoner utan att de har någonting att säga till om.

the_wiz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
257153
January 21, 2003 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: dom hade fått plats endå 😉 araberna får ju bo där, men dom kördes ju därifrån för att dom vägrade va schyst med judarna!!
man tog ju inet arabernas hus bara!! man byggne nya mm...araberna blev enbart sur för att dom hatar judendomen..,,,och började jävlas med dom, som dom inte haft d jobbit nog!

vi låter ju invandrare bo i vårt land??! elelr hur???
Även fast jag hatar islam mm så går inte jag och kastar sten på pizzerior...

Puuuuh...
Araberna blev sura eftersom Europa hade skuldkänslor till judarna
efter andra världskriget.
Då sa nån nisse: Ja, vi ger judarna deras heliga land! Så blir alla nöjda!
Nu var bara problemet att det bodde en massa araber där.
Men Europa tvingade dessa att flytta ut för att judarna skulle få flytta in.
Tänk om tex USA hade gett bort Sverige till exemplevis Mormonerna!
Hade du inte blivit sur då?

Givetvis gillade inte araberna detta, så de började slåss för sitt land,
och judarna fightade då tillbaka.

Denna striden håller på fortfarande, och är enligt mig helt meningslös.

Bägge sidorna är ju dessutom lika puckade och kastar en massa sten
och indoktrinerar en massa idioter till att bli självmordsbombare.
Ibland önska man att EU kunde gått in och läxat upp varenda jävel
därnere, och fått dom till att sluta mörda varandra.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
257160
January 21, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

ok ok...ta något maskulint exempel då 😛

Jag har inget emot invandrare, så länge dom sköter sig.
Nu är det många som inte gör det, dom kan man sätta på första bästa båt hem.

Att dom ska få *terapi* i sverige när dom begår brott upprepade gånger är sjukt!! vi ska inte behöva lägga ut massa pengar för att dom ska begå brott!! gör dom det har dom ingen rätt att bo i sverige.
Att dom itne kan få jobb e skitsnack, visst, det är säkert svårare om man heter mahmud, MEN, dom erbjuds utbildning och bidrag av sverige, och alla som skaffar sig en utbildning får med mkt stor sannolikhet jobb!!

Och nej, tror inte heller mkt judar skulle vilja komma hit, dom flesta har ju bott där dom bor nu tidigare, men araberna har tagit över...

liksomm, vad skulle man annars göra?!?! bygga om auschwitz till någe ritz med synagoga harrods o allt?!?! tror itne många av dom skulle vilja bo kvar i ett föredetta naziland

Öwall
Member
Medlem
257172
January 21, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad ska man göra åt svenskar som inte sköter sig då?

kockos
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
257214
January 21, 2003 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: dödstraff är billigare än att låsa in dom på livstid, det kostar grymt mycket att upprätthålla ett högriskfängelse

tvärtom, hela proceduren med dödsstraff kostar mer, dessutom är det åt helvete fel att inte bara skyldiga döms, ner med dödsstraffet och Bush med för den delen.

För övrigt tänkte jag bara citera Bush något sånär korrekt jag med

"Nordkorea lägger sina pengar på kärnvapen när befolkningen svälter"
-George W. Bush

Jo det känner man ju inte igen på annat håll, *host* självinsikt någon?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
257331
January 22, 2003 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

Vad begär du av Bush egentligen? Han är bara ett litet barn med stora vapen.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
257478
January 22, 2003 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Dödstraff? Kärnvapen?
Utvisning?

har ni sett flykten från new york?
Där har ni en hyfsat billig lösning.
Ta en ö-jävel.. typ gotland.. fast en lite längre bort är ju önskvärt förstås.
Skicka dit alla.. Från mördare till piratkopierare..
kostar i princip ingenting då man erbjuder andra länder att skicka dit sina bovar för en rimlig liten summa per person.
Sen en gång vart femte år eller så, då nukar man ö-jäveln.. eller nuke kanske e dumt.. har hört räliga historier angående den där radioaktiviteten.. (förmodligen bara rykten men man vet ju aldrig) Vad hette den där bombfan de hade i den där ebolafilmen? Den verkar ju kunna rensa upp ganska bra.

Oskyldigt dömda? Aja.. Casualties of war! (säkert felstavat, men ni fattar säkert)
När vi väl är igång så kan vi ju råka slänga dit de övergivna pensionärerna oxå.. Då slipper vi en ganska jobbig grupp av människor.. och mångas samvete rensas.. (då KAN man ju inte åka och hälsa på dem)
Sen kan man ju sätta in lite kameror överallt. Ny form av dockesåpa.. en häftig variant av en sådan oxå.. då hade kanske till och med jag småkollat lite ibland.

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
257481
January 22, 2003 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Om USA får kontrollen över irakisk olja (vilket är vad dom vill) så har dom ett problem mindre.
Problemet med Saddam har jag aldrig förstått...vad har han egentligen gjort som hotar oss i väst?...jag har då aldrig märkt av Saddams vrede
Nu när USA vill befria den irakiska befolkningen från förtryck så ska dom först styras av amerikansk militär därefter ska det tillsättas en USA-vänlig regering (på samma sätt som Saddam tillsattes av USA)
På 70- eller 80-talet mottog Irak ett pris av FN för att dom hade en av världens bästa skolor/utbildning...sen har det bara blivit sämre eftersom Saddam vägrade vara USA´s lilla stjärtgosse.
Att vissa minoriteter lider i Irak är ingen hemlighet...som t.ex kurderna som utsatts för fruktansvärda övergrepp, men det är ju inte bara Irak utan även Iran och Turkiet (som är ett NATO-land) som har plågat dom.

Om du tror Sverige är en perfekt stat som främjar alla mänskliga rättigheter så tror du jävligt fel...bara titta på oss skåningar t.ex hela vår historia, vårat språk m.m har raderats och förnekats av den svenska staten.
Sverige vägrar skriva under några avtal som gäller minoriteter och deras historia.

PS. inte för att jag känner mig diskriminerad men mitt hatmot norr är dock befogat :bgrin: DS.

Alla "Ockupations-stater" förtrycker på något sätt det är ju ingen nyhet men problemet med USA är att dom krigar endast när det kan gynna dom själva ekonomiskt eller militärt. Finns inget krig där USA har krigat för osjälviska skäl...inte sen 2:a världskriget.

Nä utveckla EU till en stormakt och ingå ett samarbetsavtal med Ryssland.

Öwall
Member
Medlem
257595
January 22, 2003 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote:
När vi väl är igång så kan vi ju råka slänga dit de övergivna pensionärerna oxå.. Då slipper vi en ganska jobbig grupp av människor.. och mångas samvete rensas.. (då KAN man ju inte åka och hälsa på dem)

http://maddox.xmission.com/glenn.html
skicka dem till solen istället 🙂

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
257619
January 22, 2003 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmm, gotland är en mkt fin ö, vore synd att förstöra... MEN, istället skulle man kunna bygga en enorm mur runt irak med en enda ingång, en sån svängdörr som man bara kan gå åt ett håll i, inåt.

Saddams vrede??? grabben har kärnvapen och svurit evigt krig mot USA..är hyfsat nöjd över att jag inte sett den än!!!

Fast, att han slaktade en av sinda generalers hela familj (eller var det hans egen´???) är väl inte vrede...??
Saddam är fan inte o leka med....ingen som sett SouthPark filmen!!?!?!? beware...

förtryck mot skåningar vet jag inget om??? men det är säkert befogat 😀

Vilket land är bäst då?"?"? inget är särskilt bra igentligen eller hur?!? skulle kunna tänka mig att svrige skullel kunna vara en av dom....

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
257824
January 22, 2003 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Irak har kärnvapen...enligt USA. Vad har USA?

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
257933
January 22, 2003 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

måste bara säga att jag hyser större medlidande för samer än vad jag gör för skåningar 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 422
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL