May 17, 2002
Som vissa av er vet så har jag gått i bilköparplaner länge. Jag bestämmde mig i ett tidigt skede för enn Volvo 480 Turbo. Efter mycket letande hittade jag äntligen en. En überfin laserblå. Allt var perfekt på den, service, lack, fälgar mm. Jag provkörde den och föll för den dirket. Säljaren och jag kom överens och allt var frid och fröjd. När säljaren sedan åkte hem med bilen (överlämnadet skulle ske veckan efter) så råkade han av någon anledning ned i diket. Bilen verkade inte särskillt skadad och allt skulle gå på försäkringen. Nu för en kvart sedan ringer säljaren till mig och säger att försäkringsbolaget vägrar att reparera bilen, de vill istället lösa in den. Säljaren försöker att få ut bilen men det går inte. Satan vad arg jag blir, jag skall aldrig i hela mitt liv har Trygghansa som försäkringsbolag, det är en sak som är säker.
här är en bild på skönheten:
[Image Can Not Be Found]
nu börjar jakten på nytt efter den rostfria 480-volvon...
May 17, 2002
Mind wrote: vad är så bra ed den odellen då ?
och du, ska du skaffa försäkring så ring runt och fråga vad det kostar, för en kopis skilde det närare 10 000kr.
(Skid, sista inlägget ed en trasig m knapp)
jotack, jag har ring runt till nästan alla. det skiljer massor..
vad det är som är bra med modellen är lite av varje, tex att det är en ovanlig bil, att den har en hel massa utrustnign som standard mm mm..
March 27, 2003
Till och med Gueno är positiv till en bil av annat märke än BMW... 😉
EIiXyR; Tror inte det var nått han ville höra.
Jag tycker det är en fin, och som tidigare sagts, ovanlig modell!
Tyvärr blev det ingen hit och finns därför inte i några jätteserier, men leta på! Jag håller en tumme.
May 17, 2002
adamnassjo wrote: Till och med Gueno är positiv till en bil av annat märke än BMW... 😉
EIiXyR; Tror inte det var nått han ville höra.
Jag tycker det är en fin, och som tidigare sagts, ovanlig modell!
Tyvärr blev det ingen hit och finns därför inte i några jätteserier, men leta på! Jag håller en tumme.
Det jobbigaste är inte att hitta en, utan att hitta en som är fräsch. Jag vill inte ha en sunk 480 för 10', jag vill ha en fin för det dubbla. Tack tummen.
May 17, 2002
SoulBurn wrote: Varför kom han till dig och sålde bilen och inte tvärtom? 🙄
Han bodde i Ronneby och jag gör lumpen i Karlskrona. Därimellan är det cirka 2 mil. När vi är klara med våran tjänst ombord så är klockan cirka 19.00, då känner man inte direkt för att sätta sig på ett tåg och åka till Ronneby för att sedan åka hem med ett tåg två timmar senare. Mycket smidigare att han kom till mig med bilen..
May 17, 2002
SoulBurn wrote: Okej, är det inte så också att om han kommer till dig och säljer bilen så får du ångervecka eller vad man ska kalla det, fast hade du åkt och köpt den hemma hos han så hade ingenting gällt, tror det är så iaf 😀 inte för att det hör hit men, hehe
har inte en aning, tror inte det. jag skulle ju åkt till honom veckan efter för att hämta den.
March 27, 2003
Gueno wrote: [quote=adamnassjo]Till och med Gueno är positiv till en bil av annat märke än BMW... 😉
Hu?
Allt utom saab är det som gäller.
Okej, missuppfattat lite då... Bra, volvo är fina bilar!!
LorD_Kvadd wrote: Den har ju lätt trycks turbo med!!!
Va då sär skrivning ?
1 Guest(s)