February 1, 2002
Gueno wrote: [quote=EliXyR]hehe en volvo inte så mycket o hänga i julgran? altså, du är seriös med det du säger?
👿
Snygg för att vara 480.
Gillar inte modellen men det där exemplaret såg ju välbevarat ut. 🙂
måste vara omlackad, tror ingen beställde den i den färgen för 15-16 år sen.. =)
October 31, 2003
LorD_Kvadd wrote: Mind : Den har ju lätt trycks turbo med!!! Eller det är standard varianten. Och det är drag i dom! Iaf när jag körde en.
Det är väl en renault 1.8l vanlig turbo fast med lika många hästar som en lätt trycks. 2l utan turbo går lite finare tycker jag. MER KUBIK TUM (lite iaf).
EDIT: Man får ju i 4st turbo motorer i en 440" och det stämmer även med hästkrafterna. Det byggdes bättre förr. Ta en 140 med insprut den har 124 hästar på 2.0 liter och en 480 88:a har 110 på två liter eller 120 på 1.8 turbo. Då skiljer det ju hmm 88-72=16år
March 27, 2003
MoparPower wrote:
Det är väl en renault 1.8l vanlig turbo fast med lika många hästar som en lätt trycks. 2l utan turbo går lite finare tycker jag. MER KUBIK TUM (lite iaf).
En till...
För att förtydliga lite heter det ju lättrycksturbo, inte lätt paus trycks paus turbo...
May 17, 2002
edvard wrote: [quote=Gueno]
Hu?
Allt utom saab är det som gäller.
vad är de för fel på Saab nu då ?
hmm, jag vill ju vara opartisk men i detta fall kan jag inte låta bli. Jag skulle aldrig köpa en saab, över min döda kropp rent ut sagt. Saab står får saker som trist design, dålig kvalitet mm... och kom inte och säg att en volvo 480 krånglar, det är bara lögn..
ok till er som inte fattade att jag var ironisk så förstå det nu...
October 31, 2003
adamnassjo wrote: [quote=MoparPower] Det är väl en renault 1.8l vanlig turbo fast med lika många hästar som en lätt trycks. 2l utan turbo går lite finare tycker jag. MER KUBIK TUM (lite iaf).
En till...
För att förtydliga lite heter det ju lättrycksturbo, inte lätt paus trycks paus turbo...
Jag vill inte vara petig men var står det lätttrycksturbo i mitt inlägg (särskrivet eller ej).
Någon måste låsa tråden det har ju blivit politik Volvo vs SAAB
March 27, 2003
MoparPower wrote: [quote=adamnassjo][quote=MoparPower] Det är väl en renault 1.8l vanlig turbo fast med lika många hästar som en lätt trycks. 2l utan turbo går lite finare tycker jag. MER KUBIK TUM (lite iaf).
En till...
Jag vill inte vara petig men var står det lätttrycksturbo i mitt inlägg (särskrivet eller ej).
MoparPower wrote:
...lätt trycks...
October 31, 2003
adamnassjo wrote: [quote=MoparPower][quote=adamnassjo][quote=MoparPower] Det är väl en renault 1.8l vanlig turbo fast med lika många hästar som en lätt trycks. 2l utan turbo går lite finare tycker jag. MER KUBIK TUM (lite iaf).
En till...
MoparPower wrote:
...lätt trycks...
Just det. Kul att du erkänner att du har fel.
February 11, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=edvard][quote=Gueno]
Hu?
hmm, jag vill ju vara opartisk men i detta fall kan jag inte låta bli. Jag skulle aldrig köpa en saab, över min döda kropp rent ut sagt. Saab står får saker som trist design, dålig kvalitet mm... och kom inte och säg att en volvo 480 krånglar, det är bara lögn..
ok till er som inte fattade att jag var ironisk så förstå det nu...
det där med designen anser jag är en smaksak. Själv tycker jag att Saab göra fina bilar, (några bilar är väll självklart undantag) det där med dålig kvalite, vad grundar du de på ?
Själv har jag ialla fall inte hört nån som klagar på bristande kvalite hoss Saab, de enda jag kommer på att klaga på är bränsleförbrukning samt pris.
June 3, 2001
edvard wrote: [quote=Gueno]
Hu?
Märks att du är nyreggad.
90%(?) av NH:s medlemar vet att jag hatar saab över allt annat.
Utseendet är nästan okej, gillar lysena.
Men inredningen... :spy:
Dessutom sitter jag som på en pinstol.. får ont i rygg och ben efter bara 10 minuter.
Angående Volvon.. den aviker en del från deras andra modeller "paddögon"(?).
May 17, 2002
Biblo wrote: Den bilen har dessutom varit med på mittupslagg i tidningen BILSPORT så det var en kändis bil du höll på att köpa
*RIP - Fina volvo*
du vet möjligtvis inte vilket nummer?
skiroy wrote: Å herregud vad ni tjafsar om en sak som är en ren petitess i sammanhanget.
*tar mig för pannan*
exakt, denna tråd är till för att sörja den fina bilen..
3 Guest(s)