July 27, 2002
Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!
Sedan har jag en lista på 200 leksaksaffärer i sthlm som jag kommer ringa till. Och sedan tänkte jag gå runt på stan.
Kommer jag lyckas?
December 27, 2003
olika företag vill ha olika typer av ansökningar. Kolla först på deras hemsida om det står något speciellt; Om ej, och om du har möjlighet, besök först, det ger ett "kraftigare" intryck. Annars brukar det vara helt OK att ringa.
För två veckor sedan började jag min praktik på en el-firma (El-Kjell, Fagersta), eftersom de oftast är ute på jobb var jag tvungen att ringa, eftersom det nästan alltid var tomt nere på firman 😉
Och det är klart som fan att du kommer att lyckas! Var lite positiv?
lycka till!
August 11, 2005
Callister wrote: Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!
Sedan har jag en lista på 200 leksaksaffärer i sthlm som jag kommer ringa till. Och sedan tänkte jag gå runt på stan.
Kommer jag lyckas?
Med den inställningen kommer du definetivt att lyckas!
tycker du ska ringa företagen först, kan bli drygt att tex gå runt till de 200 leksaksaffäererna 😉
Har du kollat på platsbanken med?
Det var där jag hittade mitt perfekta sommar/helgjobb för tre år sen 😛
February 17, 2004
Callister wrote: Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!
Kommer jag lyckas?
hoppas det går vägen. Har du tålamod och verkligen besöker/kontaktar de planerade 20 företagen/butikerna ja då tror jag du lyckas.
/Dani
July 27, 2002
Hej o hå.
Aftonbladet lanserar en gratistidning nästa vecka och kommer delas ut ungefär som metro och city gör. Tidningen heter punkt se och arbetet kommer vara så att man står tre timmar varje morgon och delar ut tidningen. Väldigt obekväma arbetsstider med andra ord. 😀 Man får bra betalt i alla fall. Och man tar vad man får!
Jag studerar ju fortarande, om jag endast varit arbetslös.. nej så långt skulle jag inte låta det gå.
Arbetet på coop forum är kvällar och helgar.
Har även ett annat på gång där jag kommer ta hand om en autistisk kille och en med asbergers. Underhålla dem under dagen och laga mat åt dem, resten klarar de själv.
För övrigt har jag troligtvis fixat ett nytt arbete på Traffic Care i vår när aftonbladets projekttid går ut.
August 11, 2005
Callister wrote: Hej o hå.
Aftonbladet lanserar en gratistidning nästa vecka och kommer delas ut ungefär som metro och city gör. Tidningen heter punkt se och arbetet kommer vara så att man står tre timmar varje morgon och delar ut tidningen. Väldigt obekväma arbetsstider med andra ord. 😀 Man får bra betalt i alla fall. Och man tar vad man får!
Jag studerar ju fortarande, om jag endast varit arbetslös.. nej så långt skulle jag inte låta det gå.
Arbetet på coop forum är kvällar och helgar.
Har även ett annat på gång där jag kommer ta hand om en autistisk kille och en med asbergers. Underhålla dem under dagen och laga mat åt dem, resten klarar de själv.
För övrigt har jag troligtvis fixat ett nytt arbete på Traffic Care i vår när
aftonbladets projekttid går ut.
Om du får välja så tycker jag du ska ta jobbet som personlig assistent, den kommer ge dig så oerhört mycket vad beträffar självkännedom och bidra till ytterligare personlig mognad.
Har haft ett liknande jobb själv och har många kompisar som har det som extraknäck vid sidan av studierna och alla tycker ungefär som jag...
June 23, 2002
Callister wrote: Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀
Men detta är dagar då jag inte går i skolan så de kmr inte gå ut över den iaf.!!
Fritid?
Tycker inte det får gå till överdrift. Jobbigt om du ska jobba så mycket så att det går ut över skolan dessutom. Visst bra inställning du har som jag redan sagt, men det måste ju finnas gränser.
Verkar inte som om du kommer få så mycket fritid.
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Callister]Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀
Men detta är dagar då jag inte går i skolan så de kmr inte gå ut över den iaf.!!
Fritid?
Tycker inte det får gå till överdrift. Jobbigt om du ska jobba så mycket så att det går ut över skolan dessutom. Visst bra inställning du har som jag redan sagt, men det måste ju finnas gränser.
Helgen. 🙂
February 17, 2004
Callister wrote: [quote=macrus][quote=Callister]Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀
Fritid?
Helgen. 🙂
Ja men då ska du supa och ragga brudar, det kallar jag inte fritid.
/Dani
1 Guest(s)