Den här veckan ska jag fixa jöbb!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den här veckan ska jag fixa jöbb!
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 25, 2006 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!

Sedan har jag en lista på 200 leksaksaffärer i sthlm som jag kommer ringa till. Och sedan tänkte jag gå runt på stan.

Kommer jag lyckas?

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1080883
September 25, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det hoppas jag verkligen!

Själv började jag min praktik i Volvos fabrik idag, direkt när jag kom hem tog jag en powernap på ungefär tre timmar 😉

Kombinationen att somna på tok för sent och att gå upp tidigare än vanligt var visst inte särskillt lyckad 🙁

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
1080885
September 25, 2006 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alltid bäst att ringa i förväg och fråga om det finns nån som är tillgänglig om du kommer som kan ha ta tid å prata me dig.. Det är aldrig bra att bara storma in o tro att dom ska ta sig tid för just dig.. det händer allt för ofta.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1080887
September 25, 2006 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

BESÖK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1080889
September 25, 2006 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

olika företag vill ha olika typer av ansökningar. Kolla först på deras hemsida om det står något speciellt; Om ej, och om du har möjlighet, besök först, det ger ett "kraftigare" intryck. Annars brukar det vara helt OK att ringa.

För två veckor sedan började jag min praktik på en el-firma (El-Kjell, Fagersta), eftersom de oftast är ute på jobb var jag tvungen att ringa, eftersom det nästan alltid var tomt nere på firman 😉

Och det är klart som fan att du kommer att lyckas! Var lite positiv?

lycka till!

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1080897
September 25, 2006 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!

Sedan har jag en lista på 200 leksaksaffärer i sthlm som jag kommer ringa till. Och sedan tänkte jag gå runt på stan.

Kommer jag lyckas?

Med den inställningen kommer du definetivt att lyckas!

tycker du ska ringa företagen först, kan bli drygt att tex gå runt till de 200 leksaksaffäererna 😉

Har du kollat på platsbanken med?

Det var där jag hittade mitt perfekta sommar/helgjobb för tre år sen 😛

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1080932
September 25, 2006 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag har bestämt mig för att fixa ett jobb denna vecka, till vilken kostnad som helst. Jag har radat upp över 20 företag som jag vet specifikt i min kommun som jag tänkte höras vid med, frågan är bara ska jag RINGA eller BESÖKA dem? Först och främst behöver jag veta om de behöver folk men de kanske är bäst att besöka dem ändå?!

Kommer jag lyckas?

hoppas det går vägen. Har du tålamod och verkligen besöker/kontaktar de planerade 20 företagen/butikerna ja då tror jag du lyckas.

/Dani

Callister
Member
Medlem
1081007
September 26, 2006 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hejsan. Idag har jag betat av Väsby och ringt runt som en tok. Jag är positiv till coop forum i rotebro då de sökte kvällar och helger. Så hoppas på det nu!
Imorgon ska jag åka in till stan.

Callister
Member
Medlem
1081039
September 26, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Imorgon ska jag på intervju på aftonbladet. 🙂

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1081043
September 26, 2006 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va skönt det är med folk som aktivt söker jobb (och då menar jag inte att sitta vid datorn på arbetsförmedlingen)...

Lycka till imorgon!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1081044
September 26, 2006 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Fan va skönt det är med folk som aktivt söker jobb (och då menar jag inte att sitta vid datorn på arbetsförmedlingen)...

Lycka till imorgon!

Kan inte göra annat än att instämma.

Lycka till förresten, för ett bättre Sverige. 😉

Callister
Member
Medlem
1081056
September 26, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack gubbar, är lite nervös inför imorgon också. 😀

Caine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 797
1081061
September 26, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är det för tjänst på aftonbladet?

Instämmer med övriga, skönt med arbetslösa som verkligen SÖKER jobb!

Callister
Member
Medlem
1081062
September 26, 2006 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej o hå.

Aftonbladet lanserar en gratistidning nästa vecka och kommer delas ut ungefär som metro och city gör. Tidningen heter punkt se och arbetet kommer vara så att man står tre timmar varje morgon och delar ut tidningen. Väldigt obekväma arbetsstider med andra ord. 😀 Man får bra betalt i alla fall. Och man tar vad man får!

Jag studerar ju fortarande, om jag endast varit arbetslös.. nej så långt skulle jag inte låta det gå.

Arbetet på coop forum är kvällar och helgar.

Har även ett annat på gång där jag kommer ta hand om en autistisk kille och en med asbergers. Underhålla dem under dagen och laga mat åt dem, resten klarar de själv.

För övrigt har jag troligtvis fixat ett nytt arbete på Traffic Care i vår när aftonbladets projekttid går ut.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1081070
September 26, 2006 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Hej o hå.

Aftonbladet lanserar en gratistidning nästa vecka och kommer delas ut ungefär som metro och city gör. Tidningen heter punkt se och arbetet kommer vara så att man står tre timmar varje morgon och delar ut tidningen. Väldigt obekväma arbetsstider med andra ord. 😀 Man får bra betalt i alla fall. Och man tar vad man får!

Jag studerar ju fortarande, om jag endast varit arbetslös.. nej så långt skulle jag inte låta det gå.

Arbetet på coop forum är kvällar och helgar.

Har även ett annat på gång där jag kommer ta hand om en autistisk kille och en med asbergers. Underhålla dem under dagen och laga mat åt dem, resten klarar de själv.

För övrigt har jag troligtvis fixat ett nytt arbete på Traffic Care i vår när
aftonbladets projekttid går ut.

Om du får välja så tycker jag du ska ta jobbet som personlig assistent, den kommer ge dig så oerhört mycket vad beträffar självkännedom och bidra till ytterligare personlig mognad.

Har haft ett liknande jobb själv och har många kompisar som har det som extraknäck vid sidan av studierna och alla tycker ungefär som jag...

Callister
Member
Medlem
1081071
September 26, 2006 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer kunna ha alla tre; en är tidig morgon, en är kväll/helg, en är dagtid.

Callister
Member
Medlem
1081077
September 26, 2006 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀
Men detta är dagar då jag inte går i skolan så de kmr inte gå ut över den iaf.!!

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1081092
September 26, 2006 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀
Men detta är dagar då jag inte går i skolan så de kmr inte gå ut över den iaf.!!

Fritid?

Tycker inte det får gå till överdrift. Jobbigt om du ska jobba så mycket så att det går ut över skolan dessutom. Visst bra inställning du har som jag redan sagt, men det måste ju finnas gränser.

Verkar inte som om du kommer få så mycket fritid.

Callister
Member
Medlem
1081094
September 26, 2006 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Callister]Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀

Fritid?

Tycker inte det får gå till överdrift. Jobbigt om du ska jobba så mycket så att det går ut över skolan dessutom. Visst bra inställning du har som jag redan sagt, men det måste ju finnas gränser.

Helgen. 🙂

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1081158
September 27, 2006 - 5:39 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=macrus][quote=Callister]Sedan hur trött jag kommer vara är en annan sak! 😀

Fritid?

Helgen. 🙂

Ja men då ska du supa och ragga brudar, det kallar jag inte fritid.

/Dani

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 421
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL