February 4, 2003
Bestäm själv Callister, men behöver du jobba så mycket? Slippa lån?
Jag jobbar för närvarande ett 9-18 skift. Det är ganska jobbiga tider, man har visserligen sovmorgon, men det behöver jag inte. Men istället har jag nästan ingen kväll. Går och lägger mig vid 22. Och har c:a 3 mil hem och pendla, så tar en timme totalt att köra. Dvs. jobbet tar 10 timmar i anspråk. Sömn ett antal.
Fritid har jag bara 3 ½ timme per dag.
Och då ska man duscha, äta, läsa posten, betala räkningar, handla och allt annat skit med. 🙂
February 17, 2004
davidhellmyrs wrote: Bestäm själv Callister, men behöver du jobba så mycket? Slippa lån?
Jag jobbar för närvarande ett 9-18 skift. Det är ganska jobbiga tider, man har visserligen sovmorgon, men det behöver jag inte. Men istället har jag nästan ingen kväll. Går och lägger mig vid 22. Och har c:a 3 mil hem och pendla, så tar en timme totalt att köra. Dvs. jobbet tar 10 timmar i anspråk. Sömn ett antal.
Fritid har jag bara 3 ½ timme per dag.
Och då ska man duscha, äta, läsa posten, betala räkningar, handla och allt annat skit med. 🙂
Detta är tråkigt nog ganska normalt i dagsläget. För något år sedan jobbade jag på ett annat ställe och då började jag vid ca 7.30 och slutade vid 18.30/19.00. var hemma vid 19.30. Men då var jag så trött så orkade knappt gör något. Sen måste men förbereda morgondan, med lunch kläder odyl. Man kan ju fråga sig om det är värt det. Tycker MPs förslag om en 4dagars vecka låter strålande. VAd är det för mening med att jobba, tjäna pengar om du ändå inte har någon fritid över, tämligen meningslöst.
/Dani
November 5, 2002
Huga! Låter jobbigt... Jobbat på glassföretag några somrar och då är det inte nådigt. Visserligen inga bestämda tider, bara glassen kom ut till kunderna. Arbetsdagarna blev mellan 10-12 timmar. Då var det i princip bara jobba och sova som gällde. Lunchmackorna (när det blev några) breddes vid frukost. Annars blev det någon korv ute.
Nu är jag nästan färdig med studierna och det lär väl bli någon typ av konsult av mig. Det sköna är ju att det lär bli flextid. Me like. 🙂
February 17, 2004
Relaxia wrote:
Nu är jag nästan färdig med studierna och det lär väl bli någon typ av konsult av mig. Det sköna är ju att det lär bli flextid. Me like. 🙂
Ja men då går du mot gladare tider. Det beror dock på vad för konsult du kommer bli. Vissa arbeten kräver att du är på jobbet vid en viss tid andra är mer flexibla. Mitt konsultbolag erbjuder en "massa" gratis aktiviteter; middagar, fester (gratis alkohol + mat), frukostmöten etc. Andra konsultbolag erbjuder resor och andra roliga saker. Så du lär lämna surdegen bakom dig. Tycker absolut att du ska testa på konsulternas värld, nyttigt, kul och lärorikt.
/Dani
August 11, 2005
Relaxia wrote: Huga! Låter jobbigt... Jobbat på glassföretag några somrar och då är det inte nådigt. Visserligen inga bestämda tider, bara glassen kom ut till kunderna. Arbetsdagarna blev mellan 10-12 timmar. Då var det i princip bara jobba och sova som gällde. Lunchmackorna (när det blev några) breddes vid frukost. Annars blev det någon korv ute.
Känner igen det där, jobbar för pågen på somrarna (och även nu på helgerna).
lätt att man jobbade från 5.45 till 17.00 _minst_, måndagar kunde det till och med hålla på till 19-20.
July 27, 2002
Hejsan.
Jag har skrivit på kontrakt för aftonbladet/academic work.
Jag kommer vid behov att hoppa in för folk på morgonen när de är sjuka eller har hoppat av; bemaningsföretaget drog slutsatsen att många kommer hoppa av. Arbetsttiderna är 06.00-09.00 el. 07.00-10.00 samt 10.00-14.00, får se hur mycket jobb det blir! 95 kr i timmen.
Coop forum är jag positiv till.
Jobbar du på ICA format vid bredden?
3 Guest(s)