August 8, 2001
Det som har hänt kommer att förändra världen totalt, vi kan bara hoppas att dagens terroristattacker inte fortsätter inom en snart framtid. Inser alla att världsekonomin, demokrati (jag vet, lamt ord), fred i västvärlden osv. osv inte kommer att återhämta sig på mycket mycket lång tid. Enligt mig är händelsen den värsta mot "världen" sedan andra världskriget. Total kaos kommer att följa i spåren, detta kommer som sagt inte rinna ut i sanden (to state the obvious). Man vet ju inte riktigt vad man ska tänka och tycka, dock är det helt klart lite läskigt. USA kommer ju garanterat att slå hårt så fort en "fiende" har identifieras. Frågan är vad som kommer att hända därefter....
En del av mig tycker det är coolt... (Inte varje dag man får se film effekter "live"). Troligtvis pga att det är helt otroligt... fattar inte att detta har hänt. Saker som denna är ju inte så svårt att genomföra, men saken är den att, ja - så gör man inte. Mycket enkelt, på något sätt en oskriven lag. Hur CP man än är...
July 25, 2001
Ja, det är så sant. Som Putin sa (typ):
...åtminstone inte i den civiliserade delen av världen gör man så...
Apropå att det skulle vara "coolt" kan jag inte fatta hur man kan tänka så. Visst är det spektakulärt när man ser planet krascha in i skrapan, men ordet coolt är inte det jag skulle använda... Det som hänt är förjävligt
April 9, 2001
Jo, det är väl känt att "ett land behöver ett krig då och då" för att ena folket. Sverige har inte haft krig på många år och vi börjar bli lite slappa i våran attityd till vårat land och vårt leverne. Det kan låta hemskt, visst, men det finns inget som förenar folk mer än krig och olyckor, det är fakta.
Jag har den senaste dagen sett okända människor prata med varandra, folksamlingar runt offentliga tv-apparater osv. Folk går mer promenader än vanligt. Och det hela har känts overkligt, inte negativt, utan ur en positiv synvinkel.
Det är rätt att vår värld inte kommer att se likadan ut, jag tror att folk kommer att vara mer sammansvettsade efter detta. Ur allt negativt föds någonting positivt.
August 8, 2001
Det ligger sanning i det så skriver. Dock är det ju givetvis inte på något sätt bra. Att sedan något bra kan komma ut ur det... jovisst, stora katastrofer sammansvetsar människor men för också människor isär. Folkgrupper förenas med den effekt att "skalet" utåt blir starkare. Dvs. i detta fall hatet mot "de andra". Tror tyvärr att de possitiva effekterna av denna händelse kommer att bli så små att de försvinner i skuggan av det som hänt.
1 Guest(s)