Den nya världen, hur ser den ut???|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den nya världen, hur ser den ut???
Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 11, 2001 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som har hänt kommer att förändra världen totalt, vi kan bara hoppas att dagens terroristattacker inte fortsätter inom en snart framtid. Inser alla att världsekonomin, demokrati (jag vet, lamt ord), fred i västvärlden osv. osv inte kommer att återhämta sig på mycket mycket lång tid. Enligt mig är händelsen den värsta mot "världen" sedan andra världskriget. Total kaos kommer att följa i spåren, detta kommer som sagt inte rinna ut i sanden (to state the obvious). Man vet ju inte riktigt vad man ska tänka och tycka, dock är det helt klart lite läskigt. USA kommer ju garanterat att slå hårt så fort en "fiende" har identifieras. Frågan är vad som kommer att hända därefter....

En del av mig tycker det är coolt... (Inte varje dag man får se film effekter "live"). Troligtvis pga att det är helt otroligt... fattar inte att detta har hänt. Saker som denna är ju inte så svårt att genomföra, men saken är den att, ja - så gör man inte. Mycket enkelt, på något sätt en oskriven lag. Hur CP man än är...

ProNine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1630
61191
September 11, 2001 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Väl valda ord.
Hemsk är det
Jag fick aldrig se WTC i verkligheten 🙁
Nu är det borta...om man nu ska tänka på sig själv i en stund som denna

Sly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
61194
September 11, 2001 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är så sant. Som Putin sa (typ):

...åtminstone inte i den civiliserade delen av världen gör man så...

Apropå att det skulle vara "coolt" kan jag inte fatta hur man kan tänka så. Visst är det spektakulärt när man ser planet krascha in i skrapan, men ordet coolt är inte det jag skulle använda... Det som hänt är förjävligt

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
61197
September 11, 2001 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ordet jag letade efter var nog mer liknande spektakulärt ja..

Kane
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 648
61198
September 11, 2001 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kollar allt på CNN smile
Den amerikanska film-rullen.... Finns i vår lina smile

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
61201
September 11, 2001 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns i vår lina ????

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
61272
September 12, 2001 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, det är väl känt att "ett land behöver ett krig då och då" för att ena folket. Sverige har inte haft krig på många år och vi börjar bli lite slappa i våran attityd till vårat land och vårt leverne. Det kan låta hemskt, visst, men det finns inget som förenar folk mer än krig och olyckor, det är fakta.

Jag har den senaste dagen sett okända människor prata med varandra, folksamlingar runt offentliga tv-apparater osv. Folk går mer promenader än vanligt. Och det hela har känts overkligt, inte negativt, utan ur en positiv synvinkel.

Det är rätt att vår värld inte kommer att se likadan ut, jag tror att folk kommer att vara mer sammansvettsade efter detta. Ur allt negativt föds någonting positivt.

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
61285
September 12, 2001 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det ligger sanning i det så skriver. Dock är det ju givetvis inte på något sätt bra. Att sedan något bra kan komma ut ur det... jovisst, stora katastrofer sammansvetsar människor men för också människor isär. Folkgrupper förenas med den effekt att "skalet" utåt blir starkare. Dvs. i detta fall hatet mot "de andra". Tror tyvärr att de possitiva effekterna av denna händelse kommer att bli så små att de försvinner i skuggan av det som hänt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 254
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL