May 17, 2004
... teorin? Det är så att jag håller på att utväcka en så kallad ofelbar teori och den bygger poå att våld kan lösa allt och jag skulle gärna få pröva den på ett antal olika senarion som jag hoppas att ni kan ge mig. Försök knäcka den så jag kan utväcka den till en "ofelbar" teori.
Allt som går att lösa kan lösas indireckt eller direckt med våld och med våld så menar jag fysiskt våld, hot, tvång och allt annat "otrevligt". Att möjligheten är liten spelar ingen roll så länge den finns där.
(den ska senare bli bättre formulerad om jag nån gång känner mig manad)
Kort och gott så kan kärlek uppså genom våld. En diskusion kan vinnas genom våld. En....
Edit: nu uppe i version 0.9.0.1 !
May 15, 2005
Jag håller delvis med dig. Fast detta bygger ju på att alla håller med. Och det fungerar ju inte eftersom det alltid kommer att bli någon som känner sig förtryckt. Och den kommer att vilja slå tillbaka. Det kommer alltså alltid att vara våld i världen, ungefär som nu då. Så varför ändra något alls?
May 1, 2005
Du kanske skulle börja med att definiera vad en lösning verkligen innebär.
Exempel: En irriterande unge vägrar sluta försöka sälja jultidningar till mig vid min dörr. Jag ger honom en vinge så han flyger. Jag löser det problemet. Men så kommer han med sin farsa tio minuter senare som får idén att mina inre organ ska se världens ljus för första gången.
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=dreamweaver] Men så kommer han med sin farsa tio minuter senare som får idén att mina inre organ ska se världens ljus för första gången.
Ge honom en vinge också.;)
Hehe där sa du nåt! 😀 Bara säga "haaai-ja" och bestämt slå till. Det har jag sett på TV! 😎
November 22, 2001
Quarzi wrote: Ditt grafikkort går sönder helt plötsligt och du börjar slå på det för att det ska börja fungera igen, det tror inte jag går 😛
Du kan köpa ett nytt men då har du ju löst problemet på annan väg.
Förmodligen köper han ett bättre grafikkort och kan nu spela på max 😉
January 25, 2005
Quarzi wrote: Ditt grafikkort går sönder helt plötsligt och du börjar slå på det för att det ska börja fungera igen, det tror inte jag går 😛
Du kan köpa ett nytt men då har du ju löst problemet på annan väg.
köpa? eller råna (våld) en datorbutik för skaffa fram grafikkort
September 3, 2001
beror ju på hur mkt våld man kan erbjuda. Om vi säger att man ska lösa grafikkortsproblemet med våld.
Man går till en butik och rånar ett nytt kort med våld, så kommer vakterna, vilka man ger en örfil var och fortsätter. Sen kommer polisen efter en och man ger dem också en vinge. De tillkallar ännu fler poliser och man ger dem vingar allihop. Sen tillkallar dom tungt beväpnade insatsstyrkor, som man galant skjuter ner. Osv, osv.
Till slut har man världen emot sig, men har man mer våld än vad världen kan erbjuda så kan man lösa allt med våld, och då har man i teorin en supermakt.
I praktiken ser det ut som vad USA försöker göra.
November 26, 2002
Visa då för mig hur du får dig själv att stava korrekt. T ex ta till våld för att lära dig stava direckt och indireckt utan c. Förklara utförligt hur, var och med vilken kraft du slår och hotar dig själv. Tar du till vapen, såsom kniv, eller använder du knytnävarna? Lärde du dig fort att stava rätt eller fick du slå väldigt länge? Anser du nu i efterhand att våld var en bra lösning eller funderade du, under själva misshandlingen, om detta verkligen var den optimala lösningen?
May 17, 2004
det med grafikkortet är ju änkelt. Antingen så rånar du någon affär som ni tidigare har skrivit eller så tvingar man någon att laga det åt dig.
John_lz wrote: Visa då för mig hur du får dig själv att stava korrekt. T ex ta till våld för att lära dig stava direckt och indireckt utan c. Förklara utförligt hur, var och med vilken kraft du slår och hotar dig själv. Tar du till vapen, såsom kniv, eller använder du knytnävarna? Lärde du dig fort att stava rätt eller fick du slå väldigt länge? Anser du nu i efterhand att våld var en bra lösning eller funderade du, under själva misshandlingen, om detta verkligen var den optimala lösningen?
Att det var den bäste eller ända lösningen för den delen kommer jag aldrig att påstå men så länge det är en lönsing så. Förresten så är jag glad att du tog upp det här senariot då det är en av de klurigaste.Först så vet vi ju alal att vi har ett undermedvetet och att vi ibland kan göra saker undermedvetet. Såhär går det till:
Jag skall undermedvetet hota mig själv till att stava rätt, fungerar inte det så ska jag undermedvetet misshandal mig själv tills jag stavar rätt (såklart så får jag mellan all misshandel försöka och om jag misslyckas så blir det smärta igen). Jag skulle personligen om jag var tvungen att bruka våld för att lära mig att stava bättre så skulle jag hota någon till att hjälpa mig. Dög det svaret (glöm inte bort att så länge det finns en liten möjlighet så kan det ske)?
Angående min stavnig läs det här: https://nordichardware.se/forum.....26314.html
March 3, 2004
Om du är pank och vill lösa det genom våld rånar du någon. Problem solved.
Ponera dock att ditt rånoffer råkar vara en svartbältsbärande anabolafilé vars sprillans nya BMW nyss blev repad av en snorunge som är påfallande lik just dig.
Detta slutar förmodligen i att han slår ihjäl dig.
Hur löste du problemet med våld?
Du är död, så problemet "syns" inte men det förblev olöst.
1 Guest(s)