March 9, 2004
Kom på att det inte fanns någon bra tråd om drinkar nu när jag behöver hjälp, och eftersom det förekommer en del "fylle"-inlägg så tror jag att ni har stor expertis ;D
Ps vart tvungen att läsa igenom reglerna igen innan jag postade den här tråden 😛
Jag har köpt en Svensk Smultron Vodka flaska och behöver lite drinktips tills ikväll.
Jag har
Smultron Vodkan
Malibu Coco
Bacardi Coco
kanske lite smultron likör oxå
Övrigt, typ sprite osv som finns på ica
Som ni ser så är ingredienserna begränsade + att jag inte kan gå till systemet
(inga moralkakor här, får dricka på krogen....+ att det är bättre att dricka för att det är gott och inte för att bli stupfull därav drinkarna)
Just ja en sista sak inga kommentarer om att det bara är kärringar som dricker drinkar 🙂 Jag vet att ni oxå tycker der är gott
November 4, 2001
Iom att du har mycket kokos kan du fixa ihop drinkar som liknar Pinja colada . Detta fungerar lika bra med vanlig vodka, men iom att du verkar gilla cocos är det ju ingen nackdeln om den smaken förhöjs ytterligare.
Finns en annanas/cocos juice (Rubycom - Nästan som kondensatorerna :p). Kör en standard 1-5 blandning (1 del sprit 5 delar juice), blir riktigt gott. Vill du ha mer/mindre spritsmak (bli mer eller mindre stöddig) så blandar du bara efter det. Skulle faktist föredra rom framför malibun här.
Smultronvodka + fruktsoda/sockerdricka lär fungera bra. Ev lite flor/vaniljsocker om man gillar riktigt söta drinkar.
För skojs skull kan man ju skikta smultron-vodkan och Cocos-malibun i ett shotglas.
Malibun kan du ju dricka som avec med is.
Ska man ha fiint besök kan du ju tex mixa lite smultronlikör med lite vaniljglass och servera i "martiniglas". Annars kör man likören + is i mixern så att det blir som en ismassa. Vet inte hur det fungerar med just din likör men kan bli riktigt kul ibland. Jäkligt trevligt om man får en rolig/udda grej i handen som välkomstdrink.
Absolut Vodka/Renat (Hemkört går också bra) 1/4
Mandarine Napoléon 1/4
Fruktsoda 2/4
Lite "tjejjig" drink måhända, men jäkligt gott ändock.
Annars funkar denna också bra:
Absolut/Renat eller hemkört 1/2
Cola (Coca eller Pepsi) 1/2
Alt:
Rom 1/2
Cola (Valfri) 1/2
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Vodkan blandat med Sprite och Fanta cirkus en 1/3 av vardera bli väldigt gott..
Annars är Smultronvodkan rätt god att shota på, om den är iskall, så släng in den i frysen ett tag och sen är det bara till att shota på..
Själv blir det nog några Bacardi Razz shots samt vodka/powerking 50/50 nu så man kommer igång lite inför kvällen.. 🙂
July 27, 2002
Vodka och Red Bull/Power King är inte att rekommendera. Gott som tusan men man blir full som ett bondesvin. Även om man blandar 50/50 smakar det absolut ingen sprit. :cy:
Den godaste drinken jag någonsin smakat är följande
1/3 Bacardi Razz
1/3 Färskpressad citron (helst hemmapressad)
1/3 Sprite
Nån limeskiva över
Ahh! Gött! Om man överdriver citronen så kommer den vara jävligt sur, men det är en god drink det också.
May 15, 2005
ilg@dd: Absolut med pepsi är ju fan det äckligaste som finnes :S
L0rden wrote: ilg@dd: Absolut med pepsi är ju fan det äckligaste som finnes :S
Nja, jag skrev inte att det var gott va??
Bara att det funkar 😉
Skämt åsido, jag tycker nog att Pepsi smakar bättre än vanlig coca cola.
Då menar jag vanlig Pepsi, inte det där aspartamslasket (Pepsi Maxi?).
Coca är väl skapligt också iafs, så länge det inte är aspartam eller vanillaslask.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Callister wrote: Vodka och Red Bull/Power King är inte att rekommendera. Gott som tusan men man blir full som ett bondesvin. Även om man blandar 50/50 smakar det absolut ingen sprit. :cy:
Ähh vekling 😉
Nä du har har rätt i att det inte smakar så mycket sprit, och då försvinner ju halva nöjet med drickan så därför måste man blanda minst 50/50..
Snorch wrote: [quote=Callister]Vodka och Red Bull/Power King är inte att rekommendera. Gott som tusan men man blir full som ett bondesvin. Även om man blandar 50/50 smakar det absolut ingen sprit. :cy:
Ähh vekling 😉
Nä du har har rätt i att det inte smakar så mycket sprit, och då försvinner ju halva nöjet med drickan så därför måste man blanda minst 50/50..
Ungefär som när man groggar på Grape Tonic eller Citrondricka då..
March 9, 2004
Öwall wrote: med det du har finns det ju inte mycket annat att göra än att skaffa lite läsk och lite juice, kanske citron och lime och bara testa sig fram.
bästa drinken någonsin är dock lika delar ljus rom och ananaslikör toppat med sprite
Nja den godaste drinken måste ju ändå vara vanilla sky. Vanilj vodka + en annan sort som jag inte kan i huvudet + sprite och massa is. Gudomligt god
August 20, 2001
Alex_88_ wrote: [quote=Öwall]med det du har finns det ju inte mycket annat att göra än att skaffa lite läsk och lite juice, kanske citron och lime och bara testa sig fram.
bästa drinken någonsin är dock lika delar ljus rom och ananaslikör toppat med sprite
Nja den godaste drinken måste ju ändå vara vanilla sky. Vanilj vodka + en annan sort som jag inte kan i huvudet + sprite och massa is. Gudomligt god
Vanilla Sky
Typ:vodka,Longdrink
3 cl Vaniljvodka
3 cl Sourz Pineapple
Fruktsoda
Bygges i highballglas med is.
2 Guest(s)