December 31, 2001
Här har ni annars en hel del tips på lite tant dricka 🙂
November 26, 2002
Alex_88_ wrote: [quote=Öwall]med det du har finns det ju inte mycket annat att göra än att skaffa lite läsk och lite juice, kanske citron och lime och bara testa sig fram.
bästa drinken någonsin är dock lika delar ljus rom och ananaslikör toppat med sprite
Nja den godaste drinken måste ju ändå vara vanilla sky. Vanilj vodka + en annan sort som jag inte kan i huvudet + sprite och massa is. Gudomligt god
är ju nästan samma drink, bara växla mellan vaniljvodka och rom.
is har man ju i alla drinkar ändå.
en annan riktigt grym drink är caipirinha.
muddlad lime och råsocker i whiskeyglas, fyllt med krossad is och toppat med rom. egentligen ska det vara nåt slags brasilianskt brännvin men oftast används rom.
June 28, 2001
Min egna Smirnoff on ice blandning, var några år sedan så jag minns inte exakt. [Image Can Not Be Found]
Blanda Sprite, Grapedricka och Vodka och Voila så har man sin alldeles egna smirnoff on ice för en spottstyver.
Vanlig amatör miss är att latja i för mycket Vodka.
Edit:
"Portöppnaren" / Dörrvakten
Ta ett glas och dra en skiva Lime runt kanten och sätt glaset i lite utstrött floursocker så det blir en fin trendig tjejig kant som smakar socker.
Ta några färska Limefrukter, pressa juicen i ett glas, häll Brännvin utan extra smak i och sedan pressa lite mer lime åvanför brännvinet så den hamnar i mitten.
Servera och se när hälarna åker i taket =)
Går även att blanda limen och brännvinet + lite floursocker, beror på om den ska smuttas eller hävas.
March 9, 2004
Mind wrote: Min egna Smirnoff on ice blandning, var några år sedan så jag minns inte exakt. [Image Can Not Be Found]
Blanda Sprite, Grapedricka och Vodka och Voila så har man sin alldeles egna smirnoff on ice för en spottstyver.
Vanlig amatör miss är att latja i för mycket Vodka.
Den måste jag testa senare 😀
July 14, 2003
Mind wrote: optimuz hur gör du din white russian då ?
först i med lite vodka, sen lite kalua och sen lite mjölk, typ 1/4 vodka, 1/4 kalua och 2/4 mjölk, annars blir det lite väl starkt... 🙂
men redbull jäger/vodka är bäst för då blir man pigg samtidigt som man blir full 🙂
February 12, 2002
Powerking(/redbull, godare med power king) och jäger med lime och is är ju en otroligt oväntat god drink. Har dock fördryckigt mig på den ett par gånger så äglar åt den för tilfället. 🙁
Annars, har ni smakat nått av de godaste man kan göra med alkohol?!
Mintu en ca 6a (Går blanda rätt stakrt för blir ingen spritsmak bara starkare mintsmak) häll i oboy och rör om tills det är väldigt trögflytande, knappt rörligt alls. Sen hälls mjölk på och vipps så har man en SKITGOD (!!!) mintchokladdrink! 😀
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Sen så har vi det jag drack igår mest hela kvällen. Den tropiska härligheten. 🙂
Dock så är passoa rätt så dyrt så igår använde jag mig av en passoa mixer där man blandar i hälften vodka och hälften mixer och väntar ett tag vartefter man har hyffsat godkänd passoa.
Iaf, antingen tar man 13cl av den mixen eller så tar man 3 cl passoa 6 cl vodka, skär ner en halv/hel lime och skölj över med schweppes grape och is.
[Image Can Not Be Found]
Den med vodka lime och sprite är också en höjdare bara som drink. Men efter ett expriment med en sourz applemix så fick jag fram en väldigt, väldigt god slush, som tyvärr gjorde att allt efter tolv och lite före på nyårsafton är borta. Plus resulterade i ett par mindre smickrande bilder...
Aja, i alla fall. Finns en sour mix apple från "Barking" som om man blandar den 50/50 med vodka så smakar det väldigt likt sourz apple.
Jag glandade iaf 50/50 i en 2 liters petflaska sen så fylde jag på med ca 50cl fruktsoda. Lät sedan hela härligheten stå i frysen, första timmarna skakade jag om den lite då och då så det skulle blanda sig bra. Sen när slushen var fulständigt slushad var det bara att lämna och vänta på festen. Blev skitgott och dödligt.
Serveras hälst med mer fruktsoda. Nån del slush nån del fruktsoda, efter smak och tidpunkt på kvällen. 🙂
October 28, 2004
Callister wrote: Vodka och Red Bull/Power King är inte att rekommendera. Gott som tusan men man blir full som ett bondesvin. Även om man blandar 50/50 smakar det absolut ingen sprit. :cy:
.
aha, nu vet ja varför ja blev lite vimsig efter ja tittat på en film och druckit en 2/3 sjuttis groggat med redbull på 1½ - 2 timmar och sen rest mig snabbt och skulle gå ut o gå... ajfan, samma kväll (45 min efter)) däckade jag bakom en kyrka och vaknade upp i ett dike med 2 tjejer i famnen : ).
Det var sista gången ja drack mycket sprit på en o samma kväll, iofs kan ja inte klaga på sällskapet när man vakna men hellre veta vad man gör :bok: 🙄
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
March 9, 2004
Tallji wrote: [quote=Callister]Vodka och Red Bull/Power King är inte att rekommendera. Gott som tusan men man blir full som ett bondesvin. Även om man blandar 50/50 smakar det absolut ingen sprit. :cy:
.
aha, nu vet ja varför ja blev lite vimsig efter ja tittat på en film och druckit en 2/3 sjuttis groggat med redbull på 1½ - 2 timmar och sen rest mig snabbt och skulle gå ut o gå... ajfan, samma kväll (45 min efter)) däckade jag bakom en kyrka och vaknade upp i ett dike med 2 tjejer i famnen : ).
Det var sista gången ja drack mycket sprit på en o samma kväll, iofs kan ja inte klaga på sällskapet när man vakna men hellre veta vad man gör :bok: 🙄
Oj oj oj ... vissa har tur iaf 😀
Bogus wrote: Jag gillar B52:
Lika delar Kahlúa, Dooleys, Cointreau
Serveras i snapsglas. Häll sakta de olika likörerna över en tesked så att de inte blandar sig. Börja med Kahlúa, sedan Dooleys och sist Cointreau.
Men man får inte glömma att tända på den 🙂
Är det inte stor risk att mustachen slår eld då??
🙄 :cy: 😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)