Den officiella Fotbolls VM-tråden|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den officiella Fotbolls VM-tråden
malicious
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
sp_UserOfflineSmall Offline
1000107
January 7, 2006 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle faktiskt vara riktigt kul att se Capello ställa upp Juventus 5-4-1, och låta Zlatan spela ensam på topp. Passa målvakten?

malicious
Medlem
1000108
January 7, 2006 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=malicious][quote=macrus][quote=malicious][quote=macrus][quote=malicious][quote=macrus][quote=malicious][quote=Delph1]England har inte spelat bra fotboll på länge och Sverige kommer knappast tappa sin svit.

//Andreas

England har förutsättningar att till och med vinna VM. Frågan är om inte Englands mittfält med Lampard, Gerrard och Beckham är ett av VM:s absolut bästa. Det har inte Sverige. Man saknar de andra lagens anfallare av riktig toppklass. Zlatan gör knappt mål alls, och Henke har spelat alldeles för lite.

Äsh, Beckham är inte mycket att hänga i granen längre. Överskattad finlirare som inte kan göra annat än att slå inlägg och frisparkar samt dra på sig onödiga röda kort. Han har ju förmåga att göra sånt när han är pressad.

Jag tror som Delph1.

Beckham = Zlatan?

Huh? Hur kan du ens få det där till Zlatan?
Nej Beckham = Beckham.

Överskattad finlirare, som inte kan göra annat än att slå inlägg och passningar samt dra på sig onödiga röda kort = Zlatan!

Haha, du har inte sett så mycket av honom i Italien va? Eller rättare sagt det märks att du inte har det. Jag var inget stort fan av Zlatan förrut och tyckte han var en aning överskattad men nu vettefan, han är riktigt duktig och är som en gud i Juventus. Hur blir man det om man inte är duktig?

Ja en del onödiga kort drog han på sig förrut, men han har lugnat ner sig nu.

Jag undrar bara hur Juventus skulle klara sig utan Trezeguet...

på tal om Zlatan? 🙄

Minst lika bra om man använde sig av en målskytt till, eller spelade 5-4-1 med 3 offensiva mittfältare, samt Trezeguet ensam på topp.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1000109
January 7, 2006 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Det skulle faktiskt vara riktigt kul att se Capello ställa upp Juventus 5-4-1, och låta Zlatan spela ensam på topp. Passa målvakten?

Har du något minne av förra säsongen i serie a?

malicious
Medlem
1000112
January 7, 2006 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=malicious]Det skulle faktiskt vara riktigt kul att se Capello ställa upp Juventus 5-4-1, och låta Zlatan spela ensam på topp. Passa målvakten?

Har du något minne av förra säsongen i serie a?

Har jag klagat på Zlatans förra säsong i Seria A!!!???

malicious
Medlem
1000114
January 7, 2006 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår dock inte heller hur kan kunde komma upp i 17 mål, med det pinsamt dåliga målsnittet han hade i Ajax...

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
1000115
January 7, 2006 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Enda anledningen till att jag är intresserad av fotbolls-VM är att det kommer sändas i HD. Är det någon som planerat att skaffa HDTV-utrustning för detta?

malicious
Medlem
1000118
January 7, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad man ska få alla emot sig om man inte tycker någon svensk är bra. Om jag däremot skulle sagt att Rooney är skit...

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1000119
January 7, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Jag förstår dock inte heller hur kan kunde komma upp i 17 mål, med det pinsamt dåliga målsnittet han hade i Ajax...

Man kan inte dömma en anfallare efter målsnittet. Finns många olika sorters anfallare.

malicious wrote: Fan vad man ska få alla emot sig om man inte tycker någon svensk är bra. Om jag däremot skulle sagt att Rooney är skit...

Rooney är inte heller skit. wink

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1000121
January 7, 2006 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Fan vad man ska få alla emot sig om man inte tycker någon svensk är bra. Om jag däremot skulle sagt att Rooney är skit...

Få alla emot sig? Du skriver nåt och vi som inte håller med dig argumenterar emot dig. Du får ju räkna med att få kritik emot dig när du skriver sånt här.

Kommer ingenstans i diskutionen som vanligt här på NH, så tänker inte slösa mer tid på detta. Alla har vi olika smak och tankar.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1000127
January 7, 2006 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:
England har inte förutsättningar att vinna VM. De har ett ruskgit bra mittfält en bra dag, men de slår inte Sverige och går de vidare säger jag bara grattis. Det säger jag inte för att jag håller stenhårt på Sverige, utan för att det är ett jävligt segdraget lag och jag tror helt enkelt inte England slår dom.

//Andreas

Förutsättningar är väll just det dom har?
Deras backlinje är kanske världens bästa, deras innermittfält är kanske världens bästa, och deras anfallare är inte heller kattpiss.

Du kanske har gått på medias anti-hype mot england pga deras sviktande instatser i tidigare turneringar trots att dom hade ett bra lag på pappret, men tro mig, dom vinner över sverige i VM. wink

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1000133
January 7, 2006 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Delph1] England har inte förutsättningar att vinna VM. De har ett ruskgit bra mittfält en bra dag, men de slår inte Sverige och går de vidare säger jag bara grattis. Det säger jag inte för att jag håller stenhårt på Sverige, utan för att det är ett jävligt segdraget lag och jag tror helt enkelt inte England slår dom.

//Andreas

Deras backlinje är kanske världens bästa, deras innermittfält är kanske världens bästa, och deras anfallare är inte heller kattpiss.

Du kanske har gått på medias anti-hype mot england pga deras sviktande instatser i tidigare turneringar trots att dom hade ett bra lag på pappret, men tro mig, dom vinner över sverige i VM. wink

Nej ? De har inte det, de har inte allt som krävs. Deras mittfält är av världsklass en bra dag. Deras försvar är riktigt bra, men hemskt engelskt också så mot rätt spelare blir dom tyvärr enkelt överkörda tvyär.

I anfallsväg så vågar jag inte säga så mycket men eftersom anfallet är starkt beroende av mittfältet så utan en bra dag för dom spelar det ingen roll vem dom har.

Deras lägstanivå är helt enkelt för låg 😉

//Andreas

macrus
Member
Medlem
1000140
January 7, 2006 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Delph1] England har inte förutsättningar att vinna VM. De har ett ruskgit bra mittfält en bra dag, men de slår inte Sverige och går de vidare säger jag bara grattis. Det säger jag inte för att jag håller stenhårt på Sverige, utan för att det är ett jävligt segdraget lag och jag tror helt enkelt inte England slår dom.

//Andreas

Deras innermittfält är världens bästa bara dem är samspelade, inget snack om saken. Gerrad - Lampard, det går fan inte sätta ihop bättre i dagens läge.

Jag tror bara inte dem kommer lyckas.

malicious
Medlem
1000160
January 7, 2006 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår då inte poängen med att Sverige ska slå England, då England är bättre än Sverige på nästan varenda position i laget.

malicious
Medlem
1000162
January 7, 2006 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Och Zlatan mållös som vanligt. Mot Palermo denna gång. Undra vad de skulle ha gjort utan Mutu...

macrus
Member
Medlem
1000167
January 7, 2006 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: Och Zlatan mållös som vanligt. Mot Palermo denna gång. Undra vad de skulle ha gjort utan Mutu...

:hehe:
Han kompenserar ju Trezeguet hur bra som helst, det behövs inte 2st som öser in mål, räcker med att ena gör det och den andra spelar fram. Precis som Zlatan och Trezeguet. Nu såg jag visserligen inte matchen idag men ändå. Hans uppgift är kanske inte just att göra mål, utan att spela fram och skapa lägen.

Moscow
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1000183
January 7, 2006 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem bryr sig om fotboll? Fotboll är 70-tal.. Nu är det Deathmatch som gäller!

macrus
Member
Medlem
1000200
January 7, 2006 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Moscow wrote: Vem bryr sig om fotboll? Fotboll är 70-tal.. Nu är det Deathmatch som gäller!

Det är många, om du nu inte bryr dig.. Hur kommer det sig att du skriver här då? Vettigt.. 🙄

malicious
Medlem
1000420
January 8, 2006 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Moscow wrote: Vem bryr sig om fotboll? Fotboll är 70-tal.. Nu är det Deathmatch som gäller!

Vi skiter i vad du tycker om! Skriv dina kommentarer i andra trådar i fortsättningen.

malicious
Medlem
1000423
January 8, 2006 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=malicious]Och Zlatan mållös som vanligt. Mot Palermo denna gång. Undra vad de skulle ha gjort utan Mutu...

Han kompenserar ju Trezeguet hur bra som helst, det behövs inte 2st som öser in mål, räcker med att ena gör det och den andra spelar fram. Precis som Zlatan och Trezeguet. Nu såg jag visserligen inte matchen idag men ändå. Hans uppgift är kanske inte just att göra mål, utan att spela fram och skapa lägen.

Men lägg grabben på mittfältet och ge honom en offensiv roll där! Låt sedan Trezeguet spela med Mutu eller Zalayeta på topp. Han kan väl lika gärna passa fram till båda två från mittfältet?

macrus
Member
Medlem
1000427
January 8, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

malicious wrote: [quote=macrus][quote=malicious]Och Zlatan mållös som vanligt. Mot Palermo denna gång. Undra vad de skulle ha gjort utan Mutu...

Men lägg grabben på mittfältet och ge honom en offensiv roll där! Låt sedan Trezeguet spela med Mutu eller Zalayeta på topp. Han kan väl lika gärna passa fram till båda två från mittfältet?

Mja, men varför ändra på ett vinnande koncept? Går ju uppenbarligen bra för Juventus just nu. Zlatan och Trezeguet passet helt enkelt ihop där på topp. Dessutom tror jag inte det blir rätt balans i laget med Zlatan i en offensiv mittfältsroll.

EDIT: Du och jag har uppenbarligen olika syner både på Zlatan och anfallare. That's the way it is. Jag accepterar att du tycker Zlatan är dålig men jag säger bara vad jag tycker och vi har nog ganska så bestämda åsikter och tankar om detta så. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL