January 12, 2004
Forssell - Rankad som en av Premier Leagues mest lovande anfallare. Hade ett målsnitt på över 0.5 förra säsongen
Kuqi - Runt hälften av Zlatans speltid, dubbelt så många mål.
Tainio - Jagad av flera toppklubbar i Europa, då hans kontrakt med Auxerre gick ut. Valde Tottenham på grund av intresset för Premier League.
Eremenko Jr. I topp i skytteligan i kvalet, trots sin ringa ålder samt placering (mittfält).
Litmanen - Gammal, men given i laget. Europas 3:e bästa spelare, under hans första år i Ajax. Enormt målsnitt som offensiv mittfältare.
Riihilahti - Spelar i Palace, som åkte ner till division 1 i England. Flera klubbar jagade fullkomligen honom, däribland, Man. U, Liverpool, samt Newcastle. Valde Palace pga kontraktet.
Hyypiä - En av Premier Leagues bästa backar, fortfarande. Otroligt stabil, följsam och brytningssäker. En klippa. Rankades av Man. U som Premier Leagues bästa back två säsonger sen.
Petri Pasanen - Ung, mycket talangfull spelare. Gick från Ajax till Werder Bremen för att få spela CL.
Kuivasto - En av allsvenskans 5 bästa backar? Utan tvekan. Otroligt säker och rutinerad.
Heikkinen - Framtidsman, trots att redan är 26 år. Väntas köpas upp av en Premier League klubb snart, då Luton inte har råd att behålla honom.
Jääskeläinen. Topp 3 i Premier League, när spelarna rankade målvakter (bara Cech och Van der Sar kom före). Man United samt Arsenal la bud på honom förra säsongen. Given i bolton, och mycket delaktig till klubbens framgånger.
DÄR har vi en riktigt vass startelva...
January 12, 2004
dree wrote: [quote=malicious]1. Jag har sett Mexiko spela, och den man förlitar sig till en enda spelare, Borgetti.
2. Sverige spelar lika mot toppnationer. Precis det jag ville ha sagt. Tack! Därför kommer Sverige att aldrig bli en stor fotbollsnation, eller vinna VM-guldet. Nu kan vi avsluta diskussionen. Eremenko Jr kommer att bli den nya Litmanen. 10 mål på 20 matcher i landslaget. Som mittfältare...
1. Mexico vinner sina matcher också. Sen är inte Borgetti den enda bra spelaren i Mexico. Många bra spelare som inte är så kända i europa.
2. Men att finland förlorar mot små nationer gör dom till ett bättre lag än sverige?
1. Knappast. Laget faller på Borgetti...
2. 4-1 mot Purtugal. Visst slarvar Finland mot skitlag ibland, men Sverige tar man utan problem.
December 5, 2001
malicious wrote: [quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Ska ni säga. Ni är ju fan inte ens realistiska om ni tror att Sverige har en chans mot Finland.
1. Sverige och Finland har möts många gånger. Klar fördel för Sverige.
2. Varför jämför du individuella spelare i de bägge lagen? Det är ett lagspel för f*n. England har mycket bättre individuella spelare än Sverige, det är vi nog alla överrens om. Men varför har de inte slagit oss sedan 1968?
Spanien lyckas heller aldrig i stora mästerskap trots att de har många bra spelare.
August 7, 2001
malicious wrote: [quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Ska ni säga. Ni är ju fan inte ens realistiska om ni tror att Sverige har en chans mot Finland.
Vadå realistiska?
Kolla hur det står till i verkligheten mellan lagens framgångar.
Man kan inte alltid skylla på kass lottning.
Sverige har tagit sig ur och vunnit 2tuffa grupper 2 mästerskap i rad.
March 10, 2002
malicious wrote: [quote=dree]Zlatan-Larsson
Ljungberg-Tobias Linderoth-Kim Källström-Christian Wilhelmsson
Erik Edman-Olof Mellberg-Teddy Lucic-Alexander ÖstlundBänken är ju rätt bred med.
Tror inte finland har så mycket att komma med.
Zlatan - 3 mål på 17 matcher hittills, 14 matchers måltorka i CL (bruten)
Zlatan är rankad som den bästa anfallaren i Serie A, 5/10 journalister i Italien ansåg att Zlatan var bäst. När kommer det hända en finne?
Larsson - Bänkad i Barca, spelat några inhopp då och då. Han är slut som proffs
Vilken finne hade tagit plats i Barca? Henke är gammal men han håller ett år till, minst.
Ljungberg - Skadad
Bra argument?
Linderoth - Avdankad föredetting
Han är 27 år.
Källström - Lirar i Rennes, dvs. ett riktigt skitlag
Källström är inte direkt första valet, han har inte gjort så mycket i landslaget
Wilhelmsson - Kul spelare. Irrattionell. Skapar mycket
Håller med där
Edman - Bra back, nyttig i Tottenham
Så mycket koll har du.
Mellberg - Kanske kan göra en bra match om man sågar av honom händerna
Alla kan ha sina dåliga dagar. Er motsvarighet (Hyypiä) Har inte gjort några bra matcher de senaste omgångarna. (Ja jag vet jag pratar om, inbitet Liverpool-fan.
Lucic - Gråsten VS. Lucic på 100, 1-0
Lucic är säkerheten själv, blomma ut på senare tid
Östlund - Platsar endast i allsvenskan. Dock en säker back
Östlundh är inte mitt första val, men han är en duktig back.
January 12, 2004
Sardaukar wrote: [quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
1. Sverige och Finland har möts många gånger. Klar fördel för Sverige.
2. Varför jämför du individuella spelare i de bägge lagen? Det är ett lagspel för f*n. England har mycket bättre individuella spelare än Sverige, det är vi nog alla överrens om. Men varför har de inte slagit oss sedan 1968?
Spanien lyckas heller aldrig i stora mästerskap trots att de har många bra spelare.
1. Men skit i dina jälva träningslandskamper!
2. Därför att Finland har ett bättre lag än Sverige, och när det kommer till kritan, ÄR man bättre än Sverige.
January 12, 2004
dree wrote: [quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Ja, men nu snackar vi Sverige - Finland, och du kan inte jämföra de båda lagens mästerskapsstatus, då Finland inte har spelat ett stort mästerskap. Men vänta bara tills Finland hamnar i en lika lätt grupp som Sverige...
August 7, 2001
malicious wrote: [quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Ja, men nu snackar vi Sverige - Finland, och du kan inte jämföra de båda lagens mästerskapsstatus, då Finland inte har spelat ett stort mästerskap. Men vänta bara tills Finland hamnar i en lika lätt grupp som Sverige...
Argentina,England,nigeria?
Italien,England,Danmark?
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=malicious][quote=dree]Zlatan-Larsson
Ljungberg-Tobias Linderoth-Kim Källström-Christian Wilhelmsson
Erik Edman-Olof Mellberg-Teddy Lucic-Alexander ÖstlundBänken är ju rätt bred med.
Tror inte finland har så mycket att komma med.
Zlatan - 3 mål på 17 matcher hittills, 14 matchers måltorka i CL (bruten)
Zlatan är rankad som den bästa anfallaren i Serie A, 5/10 journalister i Italien ansåg att Zlatan var bäst. När kommer det hända en finne?
Larsson - Bänkad i Barca, spelat några inhopp då och då. Han är slut som proffs
Vilken finne hade tagit plats i Barca? Henke är gammal men han håller ett år till, minst.
Ljungberg - Skadad
Bra argument?
Linderoth - Avdankad föredetting
Han är 27 år.
Källström - Lirar i Rennes, dvs. ett riktigt skitlag
Källström är inte direkt första valet, han har inte gjort så mycket i landslaget
Wilhelmsson - Kul spelare. Irrattionell. Skapar mycket
Håller med där
Edman - Bra back, nyttig i Tottenham
Så mycket koll har du.
Mellberg - Kanske kan göra en bra match om man sågar av honom händerna
Alla kan ha sina dåliga dagar. Er motsvarighet (Hyypiä) Har inte gjort några bra matcher de senaste omgångarna. (Ja jag vet jag pratar om, inbitet Liverpool-fan.
Lucic - Gråsten VS. Lucic på 100, 1-0
Lucic är säkerheten själv, blomma ut på senare tid
Östlund - Platsar endast i allsvenskan. Dock en säker back
Östlundh är inte mitt första val, men han är en duktig back.
Zlatan är ett skämt till anfallare. Mer överskattad spelare FINNS INTE i Serie A.
Hela Finland startelva hade tagit plats på Barcerlonas avbytarbänk, och gjort lite inhopp då och då.
Ljungberg - Skadad = Platsar inte i laget just nu.
Linderoth - Har ingeting kvar att ge.
Källström är vi överens om.
Samma med Chippen.
Ja, Edman VAR mycket bra i Tottenham. Jag har inte sett honom spela i nya klubben, därför referade jag till Hotspur.
Hyypiä är tillsammans med Carragher grunden till Liverpools vattentäta försvar.
Lucic är svag. End of discussion.
Östlund, helt okej.
January 12, 2004
dree wrote: [quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Italien,England,Danmark?
Men idiot! Fattar du vad kval betyder!?
August 7, 2001
malicious wrote: [quote=dree][quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Italien,England,Danmark?
Japp vi hade en lättare grupp.
Men ifall finland är så bra förklara för mig varför dom inte tar sig till några mästerskap? Men skyll inte på att det var dålig lottning.
December 5, 2001
malicious wrote: [quote=dree][quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Italien,England,Danmark?
Märks att du är frustrerad över ert dåliga landslag.
Ska man gå vidare från kval måste man vinna över lag som Andorra.
http://www.fifa.com/en/mens/results/resultsdetails/0,2962,,00.html?param7=1&dd=0¶m5=ALL&select13=FIN&select14=ALL&radiobutton=ALL
July 10, 2003
Hihi, sökte lite snabbt på svenskfotboll.se, detta var det första jag hitta: http://www.svenskfotboll.se/t2.....8;a=121256
inte för att jag är intresserad av fotboll för fem öre, tyckte bara det var lite komiskt att ett skitlag som sverige vann mot världsmästarna finland med 3-1
January 12, 2004
dree wrote: [quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Italien,England,Danmark?
Japp vi hade en lättare grupp.
Men ifall finland är så bra förklara för mig varför dom inte tar sig till några mästerskap? Men skyll inte på att det var dålig lottning.
Jag behöver inte skylla på dålig lottning, utan det är ett faktum.
January 12, 2004
Sardaukar wrote: [quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=dree][quote=malicious][quote=Delph1]Foderlandskärlek i all ära, men du är insnöad i den min käre man.
//Andreas
Vadå realistiska?
Italien,England,Danmark?
Märks att du är frustrerad över ert dåliga landslag.
Ska man gå vidare från kval måste man vinna över lag som Andorra.
http://www.fifa.com/en/mens/results/resultsdetails/0,2962,,00.html?param7=1&dd=0¶m5=ALL&select13=FIN&select14=ALL&radiobutton=ALL
Seedas man i första gruppen, ska man vinna över lag Kroatien och Ungern utan problem...
January 12, 2004
Sardaukar wrote: [quote=malicious] 2. Därför att Finland har ett bättre lag än Sverige, och när det kommer till kritan, ÄR man bättre än Sverige.
Hur vet du det? Ni har ju inte ens kommit till Kritan
Därför att Sverige och Finland aldrig har mötts i något annat än träningsmatcher! Är du också helt pantad eller?
1 Guest(s)