December 5, 2001
malicious wrote: [quote=Sardaukar][quote=malicious][quote=Sardaukar][quote=malicious] 2. Därför att Finland har ett bättre lag än Sverige, och när det kommer till kritan, ÄR man bättre än Sverige.
Hur vet du det? Ni har ju inte ens kommit till Kritan
Därför att Sverige och Finland aldrig har mötts i något annat än träningsmatcher! Är du också helt pantad eller?
SLUTA MED DINA JÄVLA PERSONLIGA PÅHOPP NU!!!!!!!!!!!
Sedan kan du kanske svara på våra frågor också???
Men spring hem och gråt då...
Personliga påhopp är inte tillåtet i detta forum, därav...
January 7, 2006
malicious wrote: Zlatan är ett skämt till anfallare. Mer överskattad spelare FINNS INTE i Serie A.
Hela Finland startelva hade tagit plats på Barcerlonas avbytarbänk, och gjort lite inhopp då och då.
Ljungberg - Skadad = Platsar inte i laget just nu.
Linderoth - Har ingeting kvar att ge.
Källström är vi överens om.
Samma med Chippen.
Ja, Edman VAR mycket bra i Tottenham. Jag har inte sett honom spela i nya klubben, därför referade jag till Hotspur.
Hyypiä är tillsammans med Carragher grunden till Liverpools vattentäta försvar.
Lucic är svag. End of discussion.
Östlund, helt okej.
Bara det att du tydlig rankar Östlunds landslagsinsatser högre än Lucic:s gör faktiskt att jag har svårt att ta dig seriöst... 🙄
Jag håller med om att Sverige inte är världens bästa lag, men har några bra spelare(bland annat Andreas Isaksson som brukar spela riktigt bra i landslaget). Jag är tror att Finland inte skulle lyckas bättre i vm än Sverige om de hade samma lottning, även om jag inte, som du, ser allt som svart och vitt och säger att ett lag är jättedåligt. Håller med om att Sverige haft bra lottningar, men de har ju faktiskt lyckats ta sig till VM .
Edit: Jag tycker själv att Zlatan är överskattan, men det är fakta att han producerar i Serie A och att han även producerar i Landslaget...
December 5, 2001
Man ska också ha klart för sig att klubblag och landslag är helt skilda saker. Olika spelsystem, omgivning etc. Hyppiä har heller inte Carregher vid sin sida i finska landslaget.
Real Madrid har många bra individualister, men de kan fan inte spela som ett lag som t.ex. Barcelona (i mitt hjärta). Detsamma gäller landslag, men vår finske vän(?) här tycks inte hört talas om laganda, lagmoral och harmoni.
Skulle vara kul att höra hur NH:s andra finska medlemmar ser på saken. Eller de kanske skäms för att läsa i denna tråd nu?
February 12, 2003
hULt0 wrote: [quote=Sardaukar]Skulle vara kul att höra hur NH:s andra finska medlemmar ser på saken. Eller de kanske skäms för att läsa i denna tråd nu?
:)R
Ja, nog fan skäms man alla gånger. Jag anser iofs inte att Finland är bättre än Sverige, men jag tycker då att Sverige är ruskigt överskattat, främst av svenskar själva.
Jag tror inte sverige kommer långt, om jag får säga vad jag tror.
August 7, 2001
Mean Machine wrote: [quote=hULt0][quote=Sardaukar]Skulle vara kul att höra hur NH:s andra finska medlemmar ser på saken. Eller de kanske skäms för att läsa i denna tråd nu?
:)R
Ja, nog fan skäms man alla gånger. Jag anser iofs inte att Finland är bättre än Sverige, men jag tycker då att Sverige är ruskigt överskattat, främst av svenskar själva.
Jag tror inte sverige kommer långt, om jag får säga vad jag tror.
Japp ibland är landslaget lite överskattat och varit illa ute i kvalen men sverige har ju lyckats bra sen i dom senaste 2 mästerskapen.
January 8, 2005
för att gå ifrån alla dessa person angrepp och tydligen meningslösa disskusion.
så ville jag bara säga att jag ser fram imot ett trevligt VM-slutspel och kan vi spela som vi spelade 2002 (förutom senegal) så kan vi nog gå långt i VM.
ang. finland ja slå sverige kan alla göra men det är stabilitet och styrka som gör ett lag inte tillfällen.
jaja ha ett trevligt fotbolls vm alla, dock långt kvar 😉
peace out.
December 5, 2001
azN- wrote: men snälla, Sardaukar och malicious ni behöver inte skriva runt 10 inlägg var i rad. Tänk lite och lägg ner tid på att sätta ihop dom till ett inläg istället.
Mja...jag tycker det är smidigare och mer överskådligt att diskutera så här. Blir en jädrans massa klipp och klistra annars.
Jag brukar normalt göra det när det handlar om 2-3 citat. Men i en sån här intensiv debatt blir det lätt fel annars
February 12, 2003
dree wrote: Japp ibland är landslaget lite överskattat och varit illa ute i kvalen men sverige har ju lyckats bra sen i dom senaste 2 mästerskapen.
Det måste jag faktiskt hålla med om. Men det som stör mig mest är användandet av "vi" när man snackar om landslag. 😛
Hursomhelst, jag önskar inte sverige nån större lycka, men jag bryr mig då inte speciellt mycket heller. Visst händer det att man kollar lite då och då, men jag håller inte på några speciella, och isf skulle det väl vara Paraguay. 😉
August 7, 2001
Mean Machine wrote: [quote=dree]Japp ibland är landslaget lite överskattat och varit illa ute i kvalen men sverige har ju lyckats bra sen i dom senaste 2 mästerskapen.
Det måste jag faktiskt hålla med om. Men det som stör mig mest är användandet av "vi" när man snackar om landslag. 😛
Hursomhelst, jag önskar inte sverige nån större lycka, men jag bryr mig då inte speciellt mycket heller. Visst händer det att man kollar lite då och då, men jag håller inte på några speciella, och isf skulle det väl vara Paraguay. 😉
Ok. Jag är väl ungefär som en engelsk fotbollsfarsa. 🙂
2 Guest(s)