March 11, 2003
Men kom igen! Pizza och kebab? Matkulturens absoluta lågvattenmärken.
Varför inte välja något som verkligen är gott?
Ugnsstekt gös med skogssvampsås.
Eller kanske rostbiff skuren i tjocka skivor med en trevlig sås på madeira.
Eller om man nu tvunget skall närma sig skräpmaten, varför inte hemgrillade hamburgare med tunt skivad avocado och aioli.
Och om man nu tycker att det låter för jobbigt, så kan man ju ingen misslyckas med entrecote, valfri sås och pommes frites.
February 22, 2003
Snorch wrote: [quote=MULLVADEN][quote=BelGarath]jag har aldrig ätit kebab i hela mitt liv
😮 WTF??? 😮
Dags att göra det kanske??
Ja då måste du ju göra.. skit gott..
joo får göra det nån gång
jag har iofs ätit kebabgrytan i skolan men de kanske inte är samma sak som en jäkel med bröd
March 14, 2001
Okej da.. Plankstek gjord av älgfilé med mos och massor av skurna champinjoner med massor av vitpeppar, salt och smör på..
Allt lägges på en planka (speciell) och stoppas i ungnen.. Muuummmss med beasås...
Annars lövbiff (lövbit ?) gjord av älgkött med lite pommes och beasås..
edit: grillad flintastek och pommes lr liknande.. 🙂
September 17, 2003
BelGarath wrote: [quote=Snorch][quote=MULLVADEN][quote=BelGarath]jag har aldrig ätit kebab i hela mitt liv
😮 WTF??? 😮
jag har iofs ätit kebabgrytan i skolan men de kanske inte är samma sak som en jäkel med bröd
Det är långt ifrån samma sak 😀
March 14, 2001
BelGarath wrote: [quote=Snorch][quote=MULLVADEN][quote=BelGarath]jag har aldrig ätit kebab i hela mitt liv
😮 WTF??? 😮
Tänk dig en rulle av pizzabröd med ingredienserna som har sagts.. liknar en infoliad (stavas?) hästballe 😛
February 11, 2002
Själv röstar jag på potatisgratäng med oxfile som är gjorda lätt i ugnen (så d nästan rinner blod ur dem). Sen till det beanaisesås och grönsaker som gröna böner o annat. Är det godaste jag har ätit och tar kebabtallrik med hästvägar tycker jag. Cos cos med pannbiff, stekt lök grönsaker och en härlig sås till (mycket sås) är vääldigt gott så det får bli min 2:a.
July 4, 2003
Starscream wrote: [quote=megaman_b][quote=Snorch]Kebabrulle med stark sås och inge lök 8)
stark sås, okej men du måste ju för sjutton ha lök! 😀
o ja! extra mkt lök t.o.m! 🙂
Då går man inte hem hos brudarna sen direkt :p
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
January 23, 2002
Vet inte om det har nämnts här redan men jag gör det ändå.
Den officiella NH-maten ska ju vara köttbullar med pasta (helst spaghetti).
Köttbullarna är färdiga Mamma Scans eller liknande, två minuter på en tallrik i mikron sen är de färdiga.
Pasta kokas i 7-8 minuter på spisen och sen är den färdig, under de minuterna kan man göra annat, duka, surfa å sånt.
Sen är det bara å begrava köttbullarna på tallriken i pastan och krydda med valfria tillbehör för att sedan slänga i sig det. MUMS 😀
2 Guest(s)