Den officiella NH-maträtten|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den officiella NH-maträtten
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
560997
March 5, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Dehman]Jag röstar för Hawaii-Pizza.

Den är god. 😀
När jag var liten åt jag bara Hawaii-pizza så jag äter det väldigt sällan nuför tiden, men nu blev jag allt bra sugen. 😕

Jag åt också det alltid när jag var mindre. De senaste 4 åren har det blivit kycklingpizza. Men nu har jag börjat med Hawaii igen. 😉

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
561027
March 5, 2004 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Json_81][quote=megaman_b][quote=Steel]Vet inte om det har nämnts här redan men jag gör det ändå.

Den officiella NH-maten ska ju vara köttbullar med pasta (helst spaghetti).

Köttbullarna är färdiga Mamma Scans eller liknande, två minuter på en tallrik i mikron sen är de färdiga.
Pasta kokas i 7-8 minuter på spisen och sen är den färdig, under de minuterna kan man göra annat, duka, surfa å sånt.
Sen är det bara å begrava köttbullarna på tallriken i pastan och krydda med valfria tillbehör för att sedan slänga i sig det. MUMS 😀

Går det att göra köttbullarna i micron 😮 har jag stått och stekt i två år i onödan? embarassed

Det går men det smakar bajs. Om man absolut måste äta färdiggjorda köttbullar så ska de stekas i mycket margarin o kryddas ordentligt.

Vad snackar du för smörja, absolut inget fel på microvärmda köttbullar. 😛

Det är förmodligen det äckligaste som finns.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
561109
March 5, 2004 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Steel][quote=Json_81][quote=megaman_b][quote=Steel]Vet inte om det har nämnts här redan men jag gör det ändå.

Köttbullarna är färdiga Mamma Scans eller liknande, två minuter på en tallrik i mikron sen är de färdiga.
Pasta kokas i 7-8 minuter på spisen och sen är den färdig, under de minuterna kan man göra annat, duka, surfa å sånt.
Sen är det bara å begrava köttbullarna på tallriken i pastan och krydda med valfria tillbehör för att sedan slänga i sig det. MUMS 😀

Går det att göra köttbullarna i micron 😮 har jag stått och stekt i två år i onödan? embarassed

Det går men det smakar bajs. Om man absolut måste äta färdiggjorda köttbullar så ska de stekas i mycket margarin o kryddas ordentligt.

Mamma Scans är det äckligaste som finns, hur man än tillagar dom. Ica's färdiglagade frysta är faktist helt ok däremot, även om man micrar dom. Blir nästan stekyta på dom till och med, och så är dom gott kryddade. Trodde aldrig jag skulle äta färdiglagade köttbullar efter att ha smakat Mamma Scans..
Men annars ska det vara fina kötträtter, eller någon egenkomponerad röra med allt gott man kan tänka sig.
Här har vi lite grejor som man kan blanda hursomhelst: Ris, teriyakisås, bacon, oliver, majs, soya, sparris, bearnaise, köttfärs, passerade tomater, pasta, nudlar, cous cous.. hehe.. äh, nu känner jag mig onödig, får räcka där.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
561119
March 5, 2004 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Men Steel, kokar du pastan 7-8 min? Som smakförhöjande effekt till microköttbullar har man väl snabbmackaroner??

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
561121
March 5, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

kokt kål

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
561178
March 5, 2004 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Oxfile med klyftpotatis och bearneis sås.

Angående kebab:
Är malda rester från djur, som sedan komprimeras till en rulle och marknadsförs som "kebab"

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
561202
March 5, 2004 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Oxfile med klyftpotatis och bearneis sås.

Angående kebab:
Är malda rester från djur, som sedan komprimeras till en rulle och marknadsförs som "kebab"

ohyeah, Oxfile med klyftpotatis och bearneis sås. är min favvomat efter kebab.
och nej det är inte rester.
möjligtvis den frysta saken men inte Das orginale på rulle.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
561358
March 5, 2004 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: [quote=Json_81][quote=Steel][quote=Json_81][quote=megaman_b][quote=Steel]Vet inte om det har nämnts här redan men jag gör det ändå.

*Lite text*

Mamma Scans är det äckligaste som finns, hur man än tillagar dom. Ica's färdiglagade frysta är faktist helt ok däremot, även om man micrar dom. Blir nästan stekyta på dom till och med, och så är dom gott kryddade. Trodde aldrig jag skulle äta färdiglagade köttbullar efter att ha smakat Mamma Scans..
*Massa text*

Kanske ska påpeka att jag skrev Mamma Scans för att folk skulle förstå vad jag menade, ärligt talat så brukar jag köpa Ica's.
Var så länge sen jag åt Mamma Scans så jag kommer faktiskt inte ihåg hur de smakar.
Men godaste köttbullarna är ändå mammas. 😀

Vaniljflickan wrote: Men Steel, kokar du pastan 7-8 min? Som smakförhöjande effekt till microköttbullar har man väl snabbmackaroner??

Gillar inte snabbmakaroner. 😕
Eller vet inte faktiskt, har aldrig köpt det, tycker 7-8 minuter är en lagom paus å pilla med annat på. 🙂 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 239
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL