Dinos wrote: Söker låten som har följande rader (precis innan refrängen).
"Hello, is it me your looking for?" och sedan lite av refrängen: "I can see it in your eyes bla bla bla".
Det är en riktigt smörig låt... med typ Lionel Richie eller nåt.
Tror också att det är Lionel Richie, känner igen den strofen från en av hans låtar, men kommer inte ihåg titeln på den..
Kan iofs även vara The Commodores, Lionel sjöng i den gruppen tidigare..
*Edit*
Låten heter "Hello"..
http://www.lyricsfreak.com/l/l.....83833.html
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 1, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Dinos]Söker låten som har följande rader (precis innan refrängen).
"Hello, is it me your looking for?" och sedan lite av refrängen: "I can see it in your eyes bla bla bla".
Det är en riktigt smörig låt... med typ Lionel Richie eller nåt.
Tror också att det är Lionel Richie, känner igen den strofen från en av hans låtar, men kommer inte ihåg titeln på den..
Kan iofs även vara The Commodores, Lionel sjöng i den gruppen tidigare..
*Edit*
Låten heter "Hello"..
http://www.lyricsfreak.com/l/lionel+richie/hello_20083833.html
Tackar! 😀 Visste väl att någon av gubbarna hade koll 😉
Rätt logisk titel, men man vet fan aldrig när det gäller musik.
August 4, 2005
Jag letar efter en film som utspelar sig i en undervattens bas långt nere på havsbotten. Någonting går sönder på farkosten dom har så dom inte kan ta sig upp till vattenytan. Dom är strandsatt precis på en klippkant under vattnet, som ett stup som leder ner i mörkret där det finns undervattens varelser som tillslut räddar en utav dykarna som ska fixa någonting där nere fast jag vet inte vad. Undervattens varelsen består av vatten och är som en vattenström och kan röra sig även i luften, i undervattensbasen.
En sak jag kommer ihåg med filmen är när dykarn tar på sig dykarutrustningen så är det inte luft han andas utan hjälmen fylls med någonslags vätska.
En av karaktärerna har en mus som han är väldigt mån om.
Det är det enda jag kommer ihåg av filmen, såg den väldigt länge och jag skulle vilja veta vad den heter.
På svenska tror jag filmen hette "avsattsen", iallafall när den gick på TV. Jag har testat sökt på imdb.com fast jag hittar ingenting som kan vara till nytta.
Någon som har något förslag?
March 10, 2003
The Abyss (Avgrunden) http://www.imdb.com/title/tt0096754/
Finns 2 versioner varav den som inte är klippt (Spec. Ed.) är 24min längre och förklarar mycket mer (Precis som oklippta Alien 2)
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 4, 2005
September 3, 2001
Jag ger upp! Kan inte komma på vad följande film heter!
Det handlar om en grupp unga asiater, som är bosatta i USA, som försöker komma undan med ett mord eller nåt sånt. Eller så hittar dom en död kropp och vill göra sig av med det utan att bli upptäckta. Filmen har en smula komedi vill jag minnas. Men det var mest en thriller. Den hade bra handling och jag skulle gissa på att den får mellan 7.1 och 7.8 på imdb, säkert runt 2000 +- 1000 röster.
Filmen är gjord efter 2000, jag tippar på runt 2004-2005.
Vad heter den? PLZ! Om du kommer på någon film som är det minsta lik den jag beskriver så säg till!
May 1, 2005
http://www.miloop.se/film_view.....movie=4759
Nån som har koll?
September 27, 2005
ojdå wrote:
Passar på att smyga in en vad-heter-spelet fråga om detta är okej?Finns ett gammalt gameboy-advance spel som handlar om fyra killar som springer omkring i en värd. Det är ett turbaserat, lite pokemonlikt, rpg á la finall fantasy. Spelet gick ut på att döda någon farlig gubbe och under vägen fånga så kallade djiner. Har för mig det fanns ett Age med i titeln. någon som vet?
Tacksam för svar!
Spelet hette Golden Sun och uppföljaren Golden sun: The lost age om det var någon som undrade! tack för hjälpen iaf!
March 7, 2004
söker ett avsnitt av seinfeld där frank costanza och elaine har en konversation om nånting george har gjort, de säger ungefär:
Frank: My george isnt clever enough to hatch a scheme like this.
Elaine: Well u got that right
Frank: WHAT THE HELL DOES THAT MEAN!?
typ.
finns med som blooper från säsong 8 extras.
October 16, 2004
Rädda barnen kör några reklamfilmer på tv just nu och har gjort ett tag. Den ena jag kommer på just nu börjar som en oformlig klump och sen zoomar de ut och så ser man att det är skotthålen i en griffeltavla i ett förstört klassrum.
Den andra börjar lika dant men vid utzoomning ser man att det är en kvinna med blåmärken i ansiktet.
I båda reklamfilmerna spelas en låt, som börjar samtidigt som man ser vad det är man ser, och man hör bara några ord. Jag tror de säger "I like you" eller nåt.
Det låter som en bra låt, nån som känner igen?
October 16, 2004
March 7, 2004
Har en låt som jag för en MASSSSA år sedan rippade av en polare, som i sån tur lånat skivan av en polare (bränd, stod inte vad det var för låtar).
Har nu sedan dess undrat vad fasen låten egentligen heter 😀
Tog och klippte den på typ hälften så den blir lättare att lyssna på 🙂
April 10, 2003
Letar efter namnet på en serie jag såg på tv under 90-talet, i det första (eller något av dom första) avnsittet så handlar det om en grabb som hittar nån skorpionliknade varelse som han bygger ett öppet terarium för i sin lada.
Senare så börjar dessa varelser föröka sig och det visar sig att dom är mer intillegenta än vad han trodde.
Dom splitar upp sig i två grupper där den ena dyrkar han och bygger en replika av hans ansikte i sanden och dom andra bygger något tornliknande sandslott i andra ändan.
Aja hoppas det räcker som beskrivning är just det avsnittet jag vill ha tag på.
April 22, 2007
legacy wrote: [quote=DiDi][quote=legacy]- text -
"Låten är specialskriven för reklamen, det är en svensk kille som heter Marcus Hanser som gjort låten. Han är gitarrist i bandet Nerved. Den är släppt på Absolute Music 53 och kan laddas ner på iTunes Store."
Stort tack DiDi! :worship:
Låten heter f.ö I love you som spelas med "Nerved feat Anna".
April 22, 2007
legacy wrote: [quote=DiDi][quote=legacy]- text -
"Låten är specialskriven för reklamen, det är en svensk kille som heter Marcus Hanser som gjort låten. Han är gitarrist i bandet Nerved. Den är släppt på Absolute Music 53 och kan laddas ner på iTunes Store."
Stort tack DiDi! :worship:
Låten heter f.ö I love you som spelas med "Nerved feat Anna".
3 Guest(s)