July 27, 2002
Denna forumsdel verkar vara rätt effektiv. 🙂
Jag behöver tips på en grupp som är rätt lik Rammstein på stilen, de sjunger på tyska, om någon säger namnet kommer jag ihåg vilka, de har ett klassikt namn som innehåller "death" eller något, "wings".. något.. 😕
Inte kraftwerk..
January 28, 2003
Callister wrote: Denna forumsdel verkar vara rätt effektiv. 🙂
Jag behöver tips på en grupp som är rätt lik Rammstein på stilen, de sjunger på tyska, om någon säger namnet kommer jag ihåg vilka, de har ett klassikt namn som innehåller "death" eller något, "wings".. något.. 😕Inte kraftwerk..
Kraftwerk -> Rammstein
Hur i helvete får du in dem i samma genre?! :wide:
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Denna forumsdel verkar vara rätt effektiv. 🙂
Jag behöver tips på en grupp som är rätt lik Rammstein på stilen, de sjunger på tyska, om någon säger namnet kommer jag ihåg vilka, de har ett klassikt namn som innehåller "death" eller något, "wings".. något.. 😕Inte kraftwerk..
Kraftwerk -> Rammstein
Hur i h*****e får du in dem i samma genre?! :wide:
Varje gång jag frågat folk den frågan brukar de jämt nämna kraftwerk, och jag tänkte att jag skulle slippa lida den här gången.
January 28, 2003
MrWeizel wrote: Har frågat en gång innan, men har fortfarande inte hittat den.
Vad fasen är låttitel och grupp på en låt som refrängen har med raden: "I was born as a black man, but I..."
Det är allt jag kommer ihåg av den, letat i ett år 😛
Moses - Black Man
Så, nu var det mysteriet löst, får tacka låtredaktionen på P3 för deras svar, som kom 2 veckor efter jag mailat dem 😛
June 30, 2003
Letar efter en här... Har inte lyckats hitta den via google.
Minns den från en gammal Super Mario-VHS, i en scen där Mario och Luigi jagas av en stenbumling i öknen så spelas en låt som går nåt i stil med:
"Rollin' rollin' rollin'" (är inte Proud Mary, i alla fall inte i CCR's arrangemang)
Men de gamla Mariofilmerna har ju grymt soundtrack. Om jag minns rätt så var även "Great Balls of Fire" med. Yee-hah! 😛
November 5, 2002
Har några låtar här jag gärna skulle veta namnen på. Har inen aning vad de kan heta eller vem som gjort dem. Tänk om någon kunde känna igen dem och ha låtnamn och creator...
[Fil med låtar (50k)]
Skulle ni ha problem med att spela upp dem kan ni ju pröva detta program (322k).
Tack på förhand.
November 26, 2002
Timmy wrote: Letar efter en här... Har inte lyckats hitta den via google.
Minns den från en gammal Super Mario-VHS, i en scen där Mario och Luigi jagas av en stenbumling i öknen så spelas en låt som går nåt i stil med:
"Rollin' rollin' rollin'" (är inte Proud Mary, i alla fall inte i CCR's arrangemang)Men de gamla Mariofilmerna har ju grymt soundtrack. Om jag minns rätt så var även "Great Balls of Fire" med. Yee-hah! 😛
Kan det vara denna med Blues brothers?:
http://www.nederpoparchief.nl/.....whide.html
June 30, 2003
zubbe wrote: Kan det vara denna med Blues brothers?:
http://www.nederpoparchief.nl/.....whide.html
Det är den! Tack så jättemycket! 🙂
Visserligen så hade jag för mig att den var lite snabbare, men det är nog bara en grej jag minns fel...
December 18, 2002
GooGeL wrote: Vad heter låten som spelades då killen började grina i IDOL? Igår.... (Torsdags)
Man fick själv gråten i halsen.... Låten har varit med i nån kändare film.
Vete tusan om det kanske är ifrån "The Green Mile". :/ggl
Andra killen från Höger >
Any ideas?
Det var inte från The Green Mile. :/
June 28, 2001
hmm, i hopp om att någon läser denna tråden och orkar bry sig om min quest efter en låt så.
en låt som är relativt lung, låter ganska mkt som ATB i soundet och en svart kvinna sjunger "remember me" och sedan självklart lite mer som jag inte kan komma ihåg.
och just när hon sjunger me så darrar rösten lite.
musikstilen är nånting House liknande som fans nångång i början på 90 talet, men jag tror inte denna låten är mer än 4 år gammal.
lätt att tro att låten heter just Remember me med tanke på hur många gånger hon sjunger det men så är inte fallet.
någon som har nån blekaste ide om vilken låt det kan vara ?
(jag har googlar Väldigt mkt)
April 16, 2003
Mind wrote: hmm, i hopp om att någon läser denna tråden och orkar bry sig om min quest efter en låt så.
en låt som är relativt lung, låter ganska mkt som ATB i soundet och en svart kvinna sjunger "remember me" och sedan självklart lite mer som jag inte kan komma ihåg.
och just när hon sjunger me så darrar rösten lite.
musikstilen är nånting House liknande som fans nångång i början på 90 talet, men jag tror inte denna låten är mer än 4 år gammal.
lätt att tro att låten heter just Remember me med tanke på hur många gånger hon sjunger det men så är inte fallet.någon som har nån blekaste ide om vilken låt det kan vara ?
(jag har googlar Väldigt mkt)
Den enda låt jag kommer att tänka på är Blueboy - Remember me som var populär i slutet på 90-talet (97 om jag inte har helt fel).
Men det kanske inte är den?
July 13, 2002
Z1010 wrote: Jag söker en något gammal låt 80-talet kanske men iaf har för mig att låten går ungefär så här "here are dream by a river there's a lone in the place" jag vet att det inte är rätt gramatiskt sett och jag skriver bara det jag kommer på...
The riddle
Finns många technoversioner..
Near a tree by a river
There's a hole in the ground
Where an old man of Aran
Goes around and around
And his mind is a beacon
In the veil of the night
For a strange kind of fashion
There's a wrong and a right
But he'll never
Never fight over you
Tror det var Nick Kershaw som gjorde orginalet
July 10, 2004
Elias667 wrote: [quote=Z1010]Jag söker en något gammal låt 80-talet kanske men iaf har för mig att låten går ungefär så här "here are dream by a river there's a lone in the place" jag vet att det inte är rätt gramatiskt sett och jag skriver bara det jag kommer på...
The riddle
Finns många technoversioner..
Near a tree by a river
There's a hole in the ground
Where an old man of Aran
Goes around and around
And his mind is a beacon
In the veil of the night
For a strange kind of fashion
There's a wrong and a right
But he'll never
Never fight over you
Tror det var Nick Kershaw som gjorde orginalet
Hur fan kunde du lista ut det? När det var så fel ändå, men ändå så kanske du som har hört låten kände igen det på något sett med den ungefära refrängen?
February 15, 2003
Nån som vet vad http://hem.bredband.net/ricard.....gn_fly.mp3 är för nåt ?!
Nån mix av Gigi D Agostinis - L'amour Toujours (I'll fly with you) iaf, har letat som en galning men kan inte hitta den !
3 Guest(s)